برداشت حدود ۴۹۸ هزار تن پرتقال از باغ‎های جنوب کرمان


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، دکتر سیدیعقوب موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: این منطقه با سطح زیر کشت بیش از ۳۲ هزار و ۶۰۰ هکتار و تولید بیش از ۴۹۸ هزار تن مرکبات مقام سوم کشور را داراست.

دکتر موسوی رئیس سازمان در این خصوص اظهار داشت: برداشت پرتقال با ارقام محلی و ناول‎ها شامل تامسون ناول و واشنگتن ناول در جنوب کرمان از نیمه دوم مهر ماه آغاز شده است و تا پایان فروردین ماه با برداشت ارقام والنسیا ادامه می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، متوسط عملکرد پرتقال در این منطقه را حدود ۱۷ تن در هر هکتار عنوان کرد و پیش‎بینی کرد در سال زراعی جاری حدود۴۹۸ هزار تن انواع پرتقال از باغ‎های جنوب کرمان برداشت و روانه بازار شود.
وی با بیان این که ارقام موجود در این منطقه شامل والنسیا، خونی، محلی، مارس ارلی و انواع ناول است، افزود: تمام محصول مرکبات برداشت شده از این منطقه بدون حتی یک میلی‎گرم سم بوده و هیچ مبارزه شیمیایی در هفت شهرستان جنوبی علیه آفت‎ها و بیماری‎های گیاهی انجام نمی‎شود.

 

موسوی خاطرنشان کرد: در سال جاری برای کنترل شپشک آردآلود و استرالیایی مرکبات از کفشدوزک کریپتولموس استفاده شده و از این نظر مرکبات جنوب کرمان که در مناطق کوهپایه ها و دشت تولید می شود ارزش کیفی بسیار زیادی دارند و در کنار عطر و اسانس دل‎انگیز آن طعمی بسیار دلنشین دارد که در ایران بی‎نظیر و در جهان کم‎نظیر است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: از هموطنان انتظار می‎رود با مصرف مرکبات بسیار ارزشمند و باکیفیت این منطقه که عمدتاً در شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد تولید می‎شود، علاوه بر تقویت اقتصاد ملی به سلامت خود و خانواده کمک کنند.