. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 28985 تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آذر 1396 | 22:34 ب.ظ

فرماندار جیرفت خبر داد:

مجوز اقامت ۵۰خانه بوم گردی در روستاهای مختلف جیرفت بزودی صادر میشود

به گزارش سایت کنارصندل، فرماندار شهرستان جیرفت بهمراه معاون برنامه ریزی و امور عمرانی ،رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری شهرستان و معاون آموزش وپرورش شهرستان جیرفت از اقامتگاه بوم گردی روستای قلعه نو از توابع بخش مرکزی شهرستان جیرفت بازدید کردند.   امینی روش فرماندار شهرستان در حاشیه این بازدید با اشاره به […]

به گزارش سایت کنارصندل، فرماندار شهرستان جیرفت بهمراه معاون برنامه ریزی و امور عمرانی ،رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری شهرستان و معاون آموزش وپرورش شهرستان جیرفت از اقامتگاه بوم گردی روستای قلعه نو از توابع بخش مرکزی شهرستان جیرفت بازدید کردند.

 

امینی روش فرماندار شهرستان در حاشیه این بازدید با اشاره به ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی در توسعه گردشگری منطقه گفت :گسترش این اقامتگاه های بوم گردی در روستاها ی شهرستان در دستور کار قرار دارد و تسهیلات نیز برای این اقامتگاه ها در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان جیرفت در ادامه عنوان نمود : این اقامتگاه ها با توجه به اقلیم و بوم منطقه دایر می شوند و نوع ،سبک ،شکل وحتی مصالح وابزار های مورد استفاده در آن نیز بومی آن منطقه است و موجب تفکیک اقامتگاه های بوم گردی با دیگر اقامتگاه ها مختلف است.

 

وی در ادامه افزود : اقامتگاه های بوم گردی در محیط طبیعی با رعایت ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری وسیمای طبیعی منطقه احداث می گردد و ضمن تعامل با جامعه محلی زمینه حضور و اقامت طبیعت گردان را با کیفیتی قابل قبول در محیطی طبیعی فراهم می سازد .
محمد سالاری رییس اداره میراث شهرستان جیرفت نیز در این بازدید گفت : پنجاه خانه بوم گردی در روستاهای مختلف جیرفت شناسایی و برای انها پرونده تشکیل شده است و دارای مجوز اقامت خواهند شد.

 

وی گفت این اقامت گاه ها روح زندگی بی تکلف و دلنشین روستایی را به گردشگران خسته از زرق برق شهرنشینی هدیه میدهند و در سالهای اخیر در زمینه گردشگری موفقیت چشمگیری داشته اند.

لازم بذکر است« اقامتگاه بوم گردی روستای قلعه نو» از توابع بخش مرکزی شهرستان جیرفت با فاصله ۵ کیلو متر ی از مرکز شهرستان جیرفت با مدیریت آقای اسماعیل سالاری در محیطی طبیعی و با جاذبه های گردشگری در حال خدمت رسانی به مردم منطقه ، مسافرین و گردشران میباشد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 8 =