. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 28994 تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1396 | 14:27 ب.ظ

یادواره شهدای روستای صولان قلعه گنج با سخنرانی عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد

به گزارش سایت کنارصندل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امان الله علیمرادی؛ نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در یادواره شهدای روستای صولان قلعه گنج که عصر جمعه برگزار شد، با اشاره به آیه ای از قرآن در مقام شهید اظهار کرد: این که شهدا زنده اند و در نزد پروردگارشان […]

به گزارش سایت کنارصندل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امان الله علیمرادی؛ نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در یادواره شهدای روستای صولان قلعه گنج که عصر جمعه برگزار شد، با اشاره به آیه ای از قرآن در مقام شهید اظهار کرد: این که شهدا زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی می خورند قضاوتی است که خداوند در حق شهدا فرموده است و به آنان که تصور می کنند شهیدان نابود شده اند این را اعلام می کند. شهیدا چون عزیزترین گوهر وجودی خود را تقدیم خداوند کرده اند به حی مطلق و زندگی جاوید رسیده اند.

 

علیمرادی با اشاره به زیارت شهدا و پاک بودن مدفن شهیدان، خاطر نشان کرد: مطابق با این زیارت توقع این است که در سرزمینی که شهیدان خون پاک خود را ریخته اند و در آن مدفون هستند هیچ اثری از گناه و پلیدی و زشتی نباشد. هیچ ردپایی از فساد اخلاقی، فساد مالی، فساد سیاسی و قدرت طلبی و زراندوزی وجود نداشته باشد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اثر این جهانی شهید، پاکی و طهارت جامعه است گفت: شهیدان به آن حیات رسیده اند تا حیات طیبه، در جامعه برقرار شود. حیات طیبه یعنی حاکم شدن دین خدا بر همه ابعاد و وجوه زندگی. خدای متعال پیامبرش را برای زندگی ممتاز انسانی بشر آورده و ائمه را برای این ماموریت داده است و خون شهیدان را برای همین پذیرفته که جامعه زنده باشد و حیات داشته باشد.

 

وی ادامه داد: زنده بودن جامعه به حاکمیت دین و نماز است. به حاکمیت حجاب و عفاف است. به این است که اقتصاد ما سالم باشد. خانواده ما سالم باشد و رد پای شیاطین در زندگی ما، در روابط اقتصادی ما و سیاست ما نباشد. به این است که مسئولی که به برکت خون شهیدان به موقعیتی رسیده، از مقامش سوء استفاده نکند و نخواهد مالی که حق او نیست را بردارد و به خاطر موقعیتی که دارد دست به طلب رشوه و مال حرام کند.

 

علیمرادی با ذکر حدیثی قدسی که خداوند می فرماید من جانشین شهید در میان خانوداه اش هستم گفت: این بشارتی به خانواده شهیدان است که خدا جای شهید را پرایشان می کند و خداوند می فرماید هر کس خانواده شهید را راضی نگه دارد و به خانواده آنها خدمت کند و مایه تسلی خاطر او باشد مرا راضی کرده است.

 

وی با بیان اینکه همه می توانند خانوده شهید را راضی نگه دارند خاطرنشان ساخت: مسئولان با امانت دانستن مسئولیت و مراقبت و محافظت از آن و طعمه ندانستن آن می توانند خانوده شهید را راضی نگه دارند. دختر و پسر جوان ما با کار و تلاش و درس خواندن و گرد گناه نگشتن می تواند منجر به خشنودی خانواده شهید و در نهایت خداوند شود. و بر عکس این هم در حدیث قدسی آمده که هر کس خانواده شهید را برنجاند خدا را رنجانده و به خشم آورده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با ذکر حدیثی از رسول خدا(ص) گفت: همه مومنین در عالم قبر و برزخ مورد امتحان و سوال و جواب است به جز شهید. مقام شهید این است که در عالم قبر و برزخ خیالش از حساب و کتاب راحت است. زیرا شهید آن زمان که برق شمشیر بالای سرش را دید و جان خود را تقدیم راه خدا کرد، بزرگترین آزمون و سوالش را از سر گذراند. و چه امتحانی بالاتر و دشوار تر این که جان کسی خواسته شود و بی اغماض جان دهد.

 

علیمرادی در پایان با بیان اینکه بالاترین خیررسان به جامعه شهدا هستند خاطرنشان کرد: شهید بالاترین و ممتاز ترین گوهر وجود خود را تقدیم راه خیر کرده است و بالاترین خیر رسان به جامعه شهید است که جان خود را برای عزت جامعه و مسلط نشدن دشمنان داده است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 2 =