. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 29048 تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1396 | 14:01 ب.ظ

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان خبر داد:

کاهش ۹۵ درصدی تصرف و آتش‌سوزی در جنوب کرمان/ برگزاری جشن کاداستر اراضی در پایان سال ۹۶

  به گزارش سایت کنارصندل، دکتر محمدحسن کردستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت:  در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بحث تخریب، تصرف و آتش‌سوزی بیش از ۹۵ درصد کاهش داشتیم.   دکتر کردستانی در جلسه هم‌اندیشی پروژه کاداستر اراضی ملی جنوب کرمان اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این […]

 

به گزارش سایت کنارصندل، دکتر محمدحسن کردستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت:  در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بحث تخریب، تصرف و آتش‌سوزی بیش از ۹۵ درصد کاهش داشتیم.

 

دکتر کردستانی در جلسه هم‌اندیشی پروژه کاداستر اراضی ملی جنوب کرمان اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این منطقه در راستای آموزش بهره‌برداران، آتش‌سوزی، تخریب و تصرف و … کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را تشکیل داده است.

 

وی بیان داشت: معاونت حفاظت و امور اراضی به عنوان رئیس، فرمانده یگان حفاظت به عنوان دبیر و سه کارشناس معین برای هفت شهرستان اعضای این کارگروه هستند که با وجود کمبود اعتبارات تاکنون توانسته است به خوبی عمل کند و دستاوردهای چشمگیری داشته باشد، همچنین بانک اطلاعات جامع زمین جنوب کرمان کاملاً به‌روز و آنلاین است.

 

کردستانی با بیان اینکه نخستین اداره کلی هستیم که جشن ممیزی و کاداستر اراضی را پایان سال جاری در سطح کشور برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: ما در سال جاری در حال پالایش قراردادهای حفاظت مشارکتی هستیم، اما کل منطقه جنوب کرمان زیر پوشش این قرارداد است که عملکرد بسیار خوبی داشته است و در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بحث تخریب، تصرف و آتش‌سوزی بیش از ۹۵ درصد کاهش داشتیم.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه ماهانه جلسه جمع‌بندی پیشرفت فیزیکی طرح هفت برگزار می‌شود، گفت: در تنظیم برگ تشخیص باید تلاش مضاعفی صورت گیرد که حقی از مردم ضایع نشود، اگر این کار به خوبی انجام گیرد، اعتراض مردم کاهش و از حجم پرونده‌ها در دادگاه‌ها کاسته می‌شود با این حال تاکنون این برگ بر اساس عدالت تنظیم شده است .
مهندس حسین مرادکریمی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سه طرح هفت، حامی و یک بزرگتر از چهار همواره در این مجموعه حائز اهمیت بوده است، اظهار داشت: تاکنون برای ۳ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۳۹ هکتار از اراضی ملی سند مالکیت تک‌برگ و در مجموع برای ۳ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۱۷ هکتار سند مالکیت تک‌برگ و دفترچه‌ای اخذ شده است.

 

همچنین سید بهروز حسینی‌زاده مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان یکی از مباحث مهم قرآنی را بحث انفال دانست و اظهار داشت: علاوه بر حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی که متعلق به تمام نسل‌ها هستند، باید در بحث تفکیک اراضی ملی و مستثنیات نیز دقت لازم صورت گیرد تا حق‌الناسی بر عهده ما قرار نگیرد .

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =