. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 29102 تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1396 | 20:02 ب.ظ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد:

برداشت محصول خیارسبز از ۱۴۰۰ هکتار گلخانه در جنوب کرمان آغاز شد

به گزارش سایت کنارصندل، سید یعقوب موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برداشت محصول خیار سبز گلخانه های جنوب کرمان از اواخر آبان ماه آغاز شده و تا خرداد ماه ادامه دارد. وی بیان کرد: از مجموع یک هزار و ۸۳۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه های جنوب کرمان یک هزار و ۴۰۰ هکتار […]

به گزارش سایت کنارصندل، سید یعقوب موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برداشت محصول خیار سبز گلخانه های جنوب کرمان از اواخر آبان ماه آغاز شده و تا خرداد ماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: از مجموع یک هزار و ۸۳۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه های جنوب کرمان یک هزار و ۴۰۰ هکتار آن به کشت ارقام مختلف خیار سبز اختصاص یافته است.

موسوی تصریح کرد: ارقام متداول خیار کشت شده در این گلخانه ها شامل ۲ گروه ارقام معمولی و ارقام خاردار که ارقام معمولی شامل، رویال ۵۴۷ و رویال ۱۸۹، اورگرین، لادیس، هیلتون، مکسول، زحل، زمرد، نیکرسون و ارقام خاردار شامل، سلینوس، نعمت، دریا، موزائیک است.

 

موسوی بیان کرد: با توجه به پتانسیل موجود در منطقه جنوب کرمان پیش بینی می شود بیش از ۲۸۰ هزار تن محصول خیار از مجموع این گلخانه ها در طول فصل برداشت شود که از این مقدار حدود ۸۰ هزار تن به بازارهای خارجی صادر می شود.
وی خاطر نشان کرد: جنوب استان کرمان رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید خیار سبز را در کشور به خود اختصاص داده است.
گزارش از: هادی شفیعی

نظرات بینندگان:

  1. دژکام گفت:

    آقای دکتر نگفته اند خیارهامون هم مثل پرتقال ها و کباب های جیرفت عطر و طعم بین المللی دارند یا نه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 16 =