هم فرهنگ را ببینیم، هم فرهنگ را بشنویم


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، مدت دو هفته است که شاهد پنجشنبه شب های فرهنگی در پارک شهید دلیری(ساحلی) هستیم. برنامه های فرهنگی پارک شامل اجرای برنامه آزمایشی رادیو پارک شهید دلیری با موضوعات متنوع بود که با مدیریت علیرضا احمدی؛ مجری و مدرس دوره گویندگی و فن بیان و با مشارکت هنرجویان وی برگزارشد. این برنامه که با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر جیرفت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، انجمن هنرهای نمایشی جنوب کرمان و شورای تامین شهرستان جیرفت انجام شده، شور و حیات مجدد به این مکان بخشیده است.
پارک شهید دلیری جیرفت که در ابتدای طراحی آن شامل بخش های مختلف تفریحی و گردشگری بود متاسفانه چندین سال است که از اهداف اصلی خود دور شده است؛ تا جایی که طبق دیدگاه همشهریان، کارکرد اولیه آن؛ که فراهم کردن حداقل امکانات جهت سرگرمی و گذران اوقات فراغت و تامین امنیت شهروندان در این مکان بود، نیز در حال کمرنگ شدن بود.
نقطه قوت این پروژه که هر شهروندی با یک بار حضور در این برنامه، متوجه آن می شود؛ مشارکت پرشور توام با انگیزه بالای جوانان جهت راه اندازی آن بود.
شب گذشته اجرای دوم آزمایشی پروژه رادیو پارک شهید دلیری با حضور دکتردلیری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. دکتر دلیری در این مراسم ضمن اشاره به ضرورت گسترش و حمایت از این فعالیت ها، قول مساعد جهت حمایت از این پروژه را دادند. ایشان در ادامه سخنان خود، به ضرورت راه اندازی رادیو جیرفت اشاره کرده و نوید راه اندازی رادیو را در اینده ای نزدیک دادند.
راه اندازی نگارخانه پارک شهید دلیری؛ که به پیشنهاد هنرمندان به دکتر دلیری ارائه شده بود، نیز مورد استقبال ایشان قرار گرفت و حمایت از آن در دستور کار وی قرار گرفت.

 

 

حال که مدت دو هفته است استارت پروژه فرهنگی رادیو پارک شهید دلیری به همت جوانان پرتلاش و دغدغه مند و با حمایت نهادهای مرتبط در حال فعالیت است ضرورت حمایت از انجام این طرح و فراهم ساختن زیرساخت های مورد نیاز توسط سازمانهای متولی امور فرهنگی و؛ حتی توسعه دیگر فعالیت ها و پروژه های فرهنگی در این مکان، بیشتر از قبل احساس می شود.

 

جیرفت شهری با زیرساخت های محدود در زمینه اجرای طرح ها و پروژه های فرهنگی است لذا حمایت از این گونه فعالیت ها باید مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد. ضمن اینکه غفلت از ابعاد و جنبه های فرهنگی در فضای شهری؛ معضلات اجتماعی، بزهکاری، خشونت و پرخاشگری را به دنبال دارد. لذا در برنامه ریزی و مدیریت شهری باید به مباحث فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه ای  صورت گیرد.

 

تجربه موفق رادیو پارک ولیعصر(عج) جیرفت که با استقبال بی نظیر همشهریان همراه بود؛ نوید موفقیت این پروژه را نیز می دهد. بنابراین لازم است در رویکرد فرهنگی به مدیریت شهر، فضاهای فرهنگی را با اجرای پروژه هایی نظیر راه اندازی رادیو پارک غنی‌تر کرده و شهروندان را به استفاده بیشتر از آن‌ها ترغیب کرد.

تحریریه کنارصندل