. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 29168 تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1396 | 21:48 ب.ظ

همایش هفته خاک در شهرستان کهنوج برگزار شد

به گزارش سایت کنارصندل،  با همت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و با حضور عطاپور فرماندار کهنوج،مهندس برخورداری مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، حیدری مدیر جهاد کشاورزی کهنوج و سایر مسئولین دستگاه های اجرایی مرتبط با بخش کشاورزی در محل فرمانداری کهنوج برگزار شد .   ابوذر عطاپور فرماندارکهنوج در ابتدای […]

به گزارش سایت کنارصندل،  با همت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و با حضور عطاپور فرماندار کهنوج،مهندس برخورداری مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، حیدری مدیر جهاد کشاورزی کهنوج و سایر مسئولین دستگاه های اجرایی مرتبط با بخش کشاورزی در محل فرمانداری کهنوج برگزار شد .

 

ابوذر عطاپور فرماندارکهنوج در ابتدای این جلسه گفت: شغل عموم مردم کشاورزی است و همانند آب باید به خاک هم توجه ویژه شود .

وی افزود : متولیان امر وظیفه دارند سیاست های زیر بنایی دراین خصوص را منظور و اجرا نمایند .

 

فرماندار کهنوج گفت : برنامه ریزی ها و کارگروههای مختلفی برای حمایت از حفاظت از آب شکل گرفته است .

عطاپور افزود : نحوه استفاده وحفاظت از خاک مهم بوده و لازم است با برنامه ریزی متولیان امر استفاده مطلوب از این نعمت خدادادی به عمل آید.

 

فرماندار کهنوج گفت : باید ضمن بهره برداری صحیح از آب حفاظت خاک هم به طور جدی مدنظر قرار گیرد و برگزاری کلاس های آموزشی در این خصوص راه گشا خواهد بود.

 

 

مهندس برخورداری مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت : تدبیر دولت در این است که به بحث خاک نگاه ویژه ای داشته باشیم، چرا که درصد ماده آلی خاک کمتر از یک درصد بوده و عوامل ناشی از فعالیت های غیر اصولی، تخریب خاک را شدت بخشیده اند.

 

مهندس برخورداری از جمله کمبودهای منطقه جنوب کرمان را نبود دبیرخانه ای در این خصوص ذکر و عنوان کرد: در پی آن هستیم که اتاق فکری با حضور اساتید دانشگاه، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، خانه کشاورز، نخبگان کشاورزی و استفاده از ظرفیت نظام مهندسی کشاورزی، آموزش بهره‎برداران و با توجه به نقطه‌ نظرهای کشاورزان راهکارهای عملی در این خصوص را اجرایی کنیم .

 

مهندس حیدری مدیر جهاد کشاورزی کهنوج نیز عنوان کرد : ۱۲ تا ۱۸ آذر هفته ملی خاک و ۱۴ آذر روز جهانی خاک نام گذاری شده است. سلامت جامعه و تأمین امنیت غذایی مستلزم بهره برداری صحیح از خاک است.

وی اضافه کرد: تامین غذای نسل های آینده بستگی به خاک مطلوب دارد و حفظ شرایط مطلوب خاک با ارائه راه کارهای علمی، عملی و منظور نمودن نظر کارشناسان امر محقق خواهد شد و در این راه باید از ظرفیت های آموزش و پرورش، دانشگاه ها، دهیاران و شوراهای اسلامی نهایت استفاده را کرد.
منبع: کهنوجیها

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + بیست =