. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 29287 تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1396 | 22:43 ب.ظ

هفتمین همایش آئین برادری در شهرستان جیرفت برگزار شد / تصاویر

به گزارش سایت کنارصندل، صبح امروز، هفتمین همایش آئین برادری در شهرستان جیرفت با حضور نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت، استاندار کرمان، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد. نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت در این آئین، گفت: […]

به گزارش سایت کنارصندل، صبح امروز، هفتمین همایش آئین برادری در شهرستان جیرفت با حضور نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت، استاندار کرمان، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت در این آئین، گفت: وحدت مورد تاکید قرآن کریم تاکتیکی نیست که در آینده از بین برود بلکه وحدت دینی و اعتقادی است و در این وحدت افراد با اتحاد به پیش می روند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: هر فردی که اهل قرآن است باید توجه داشته باشد که این کتاب الهی به مساله وحدت تاکید ویژه ای دارد.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت خاطرنشان کرد: ایران هم «اشداء علی الکفار» را به خوبی اجرایی کرد و هم توانست «رحماء بینکم» را به خوبی محقق کند.

آیت الله سلیمانی گفت: وقتی به دین بر نمی گردید و دین برای شما شعار، دست آویز و مترسک است؛ الله اکبر می گوئید و اره برقی بر گردن مسلمان می گذارید، گروهی را به وسیله گروهی جاهل، متحجر و نادان گرفتار می کنید که پنج سال طول می کشد که ابر مردی چون حاج قاسم سلیمانی و ابرمردانی از این دیار برخیزند و این ریشه خبیثه از شجره خبیثه را بخشکانند.

منکری گسترده تر از رژیم غاصب صهیونیستی نیست
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آئین گفت: در این روزگار منکری گسترده تر و آسیب زننده تر از رژیم غاصب صهیونیستی وجود ندارد.

حجت الاسلام امان الله علیمرادی افزود: امت اسلامی باید معروف جهانی را توسعه داده و منکر جهانی را از میان بردارد و در این روزگار منکری گسترده تر و آسیب زننده تر از رژیم غاصب صهیونیستی وجود ندارد.

حجت الاسلام علیمرادی با تاکید بر اینکه ماموریت اصلی احقاق حقوق بشر متوجه امت اسلامی است، گفت: اگرچه رژیم غاصب صهیونیستی سال هاست که به وجود آمده و حمایت های زیادی از سوی مستکبران برای باقی ماندن آن انجام می شود اما معرفی بیت المقدس یعنی قبله اول مسلمین، به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی، بزرگترین منکری است که شکل گرفته است و باید در مقابل آن ایستاد.

حجت الاسلام علیمرادی ادامه داد: امت اسلامی وظیفه دارد در برابر این منکر جهانی بایستد و کسانی که داعیه آن را دارند که ام القرای جهان اسلام هستند، باید در برابر این منکر جهانی بایستند و اگر آنها این کار را انجام نمی دهند، باید حساب آنها را جدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: نمی شود آل سعود به نام اسلام، به نام مسلمانی و به عنوان خادمین حرمین شریفین، مزدوری دنیای استکبار را بکند.

 

صهیونیست بزرگترین عامل تفرقه در بین مسلمانان است
امام جمعه جیرفت نیز در این آئین گفت: صهیونیست در عصر کنونی بزرگترین عامل تفرقه در بین مسلمین است.

حجت الاسلام رضا سعادت فر افزود: صهیونیست روزی با جنگ سخت در مقابل مسلمین صف آرایی می کند و روزی نیز با جنگ نرم از طریق شیعه انگلیسی و تربیت فرقه های مختلف تلاش می کند که مسلمانان را به جان هم بیاندازد و خود تماشاچی این صحنه باشد.

وی تاکید کرد: برادران اهل تسنن و تشیع با وحدت و برادری خود، توطئه های دشمنان را نقش بر آب کردند.

حجت الاسلام سعادت فر اظهار کرد: امروز سردار حاج قاسم سلیمانی با تدابیر راهگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی، عامل وحدت بین همه مسلمانان هستند و توطئه های دشمنان را خنثی می کنند.

انتخاب بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل پیشمانی در پی خواهد داشت

امام جمعه اهل تسنن رمشک نیز گفت: کسانی که بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل انتخاب کرده اند به زودی از این کار خود پیشمان خواهند شد و سیلی خواهند خورد، زیرا مجاهدان اسلام بیدار هستند.

مولوی یونس چاهانی افزود: امروز چرا ترامپ مکار، خبیث و کودن باید جرات کند، مسجد الاقصی به عنوان قبله اول مسلمین را به عنوان پایتخت فاسدترین رژیم معرفی کند.

وی اختلاف را یکی از دلایل اصلی این مشکل برشمرد و گفت: یکی از نشانه های بزرگ اتحاد شیعه و سنی در ایران اسلامی، جلسه امروز است.

وی گفت: بیت المقدس خط قرمز ما مسلمانان است و انشاالله بار دیگر حاکمیت اسلامی در دنیا ظهور خواهد کرد زیرا خداوند متضمن قرآن و عترت است.

امام جمعه اهل تسنن رمشک خاطرنشان کرد: وحدت یک نعمت الهی است و نیاز اولیه همه ما مسلمان و کشورهای مسلمان نیز مساله اتحاد و همدلی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز هر فردی از امت اسلامی وظیفه دارد در راستای وحدت تلاش کند، ادامه داد: مسلمانان در برخی نقاط دنیا در وضعیت های بحرانی به سر می برند که در تاریخ بی سابقه است.

مولوی چاهانی تاکید کرد: با اقدام سردار سلیمانی در نابودی داعش، تکفیر نیز تا حد زیادی اعتبار و وجهه خود را از دست داده است و بسیار کمرنگ شده است.

مولوی چاهانی ادامه داد: مسلمانان همانگونه که برای ساختن ایران اسلامی دست به دست هم دادند و این کشور را ساختند و هشت سال در جنگ ایستادند، در آینده نیز باید برای اهتزاز بیرق اسلام در سطح جهان و نابودی اسرائیل دست به دست هم می دهند.
وی تاکید کرد: وحدت در ایران اسلامی بی نظیر و مثال زدنی است و اگرگاهی اقدامی برای بر هم زدن وحدت انجام می شود، خواسته رهبر انقلاب و بزرگان شیعه و سنی نیست.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =