دومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران در دانشگاه جیرفت به کار خود پایان داد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

رئیس دانشگاه جیرفت گفت: دومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران پس از سه روز با قرائت بیانیه در دانشگاه جیرفت به کار خود پایان داد.
به گزارش سایت کنارصندل و نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت، دکتر شاپور کوهستانی با اشاره به حضور اساتید و پژوهشگران برجسته ای از دانشگاه های سوربن فرانسه، آلمان، هاروارد امریکا، پادوا و ناپل ایتالیا در دومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران، از سطح علمی بالای این همایش خبر داد.
وی با بیان این مطلب که دانشگاه جیرفت به عنوان قطب تولید علم جنوب استان کرمان و تنها مرکز علمی استان که رشته باستان شناسی را تا مقطع ارشد دایر کرده است تصریح کرد: این مرکز علمی آمادگی خود را جهت همکاری برای از سر گیری کاوش های باستانشناسی حوزه هلیل رود اعلام میکند.

 

دبیر اجرایی این همایش و رئیس حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت در ادامه از همه دستگاه های اجرایی و کسانی که در به ثمر رسیدن و برگزاری این همایش تلاش کرده اند تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد تا این همایش سرمنشاء برکت برای پژوهش های باستان شناسی آینده جنوب شرق ایران و به ویژه جیرفت باشد.
دکتر علی شهدادی ضمن قدر دانی از حمایت های دکتر شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت و رئیس این همایش، از تمامی مسئولین کشوری به ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اخذ مجوز برگزاری همایش، وزارت امور خارجه جهت صدور ویزاهای میهمانان خارجی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و مسئولین سیاسی شهرستان از جمله امام جمعه شهرستان جیرفت، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار جیرفت، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان و شهرستان جیرفت، شورای تامین شهرستان جیرفت و همچنین دادستان های عنبرآباد و جیرفت بابت همکاری شان در برگزاری این همایش تشکر و قدردانی کرد.

 

در ادامه دبیر علمی دومین همایش بین المللی باستانشناسی جنوب شرق ایران با قرائت بیانیه همایش بر نکات ذیل تاکید کرد:
دکتر نصیر اسکندری گفت در بند اول این بیانیه آمده است؛ همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران که به همت دانشگاه جیرفت پس از وقفه ای ۱۶ سال برگزار شد، از این پس به صورت منظم و هر دو سال یک بار برگزار می شود.
وی افزود؛ در بند دوم این بیانیه به ضرورت ساخت موزه باستان شناسی مناسب در شهرستان جیرفت تاکید شده است و همچنین دانشگاه جیرفت آمادگی خود را برای همکاری با پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای از سرگیری کاوش های باستان شناسی در محوطه های کنارصندل جیرفت اعلام کرد.

 

وی بیان کرد؛ در بند دیگری از این بیانیه آمده است، طبق گفته رییس پژوهشکده باستان شناسی کشور، شروع کاوش های باستان شناسی در محوطه باستانی جیرفت آغاز می شود و این کاوش ها از امسال با مدیریت دکتر یوسف مجیدزاده و به سرپرستی دکتر منصور سیدسجادی از سر گرفته خواهد شد.
دکتر نصیر اسکندری ادامه داد: به برکت برگزاری این همایش در دانشگاه جیرفت، ستاد پژوهش های باستان شناسی جنوب شرق ایران در دانشگاه جیرفت تشکیل می شود.

 

در مراسم اختتامیه این همایش دانشگاه جیرفت از سه باستان شناس پیشکسوت از جمله دکتر یوسف مجیدزاده، دکتر سیدمنصور سیدسجادی و دکتر میرعابدین کابلی به پاس زحمات شان در باستان شناسی جنوب شرق ایران تقدیر کرد.