. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 29598 تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1396 | 11:21 ق.ظ

مسؤل اورژانس اجتماعی123 شهرستان جیرفت:

۵۳ ساعت آموزش به دانش آموزان جیرفتی توسط اورژانس اجتماعی برگزار شد

به گزارش سایت کنارصندل، مسول اورژانس اجتماعی۱۲۳ شهرستان جیرفت گفت: از ابتدای سال تحصیلی تا کنون اورژانس اجتماعی جیرفت ۵۳ ساعت فعالیت آموزشی در مدارس شهرستان جیرفت برگزار کرد. خانم معصومه صفوی افزود: این اموزش ها در مقاطع دبستان مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان جیرفت برگزار شد. وی تصریح کرد: آموزش خود مراقبتی، معرفی خط […]

به گزارش سایت کنارصندل، مسول اورژانس اجتماعی۱۲۳ شهرستان جیرفت گفت: از ابتدای سال تحصیلی تا کنون اورژانس اجتماعی جیرفت ۵۳ ساعت فعالیت آموزشی در مدارس شهرستان جیرفت برگزار کرد.
خانم معصومه صفوی افزود: این اموزش ها در مقاطع دبستان مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان جیرفت برگزار شد.
وی تصریح کرد: آموزش خود مراقبتی، معرفی خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، آموزش پیشگیری از کودک ازاری و تعریف آسیب اجتماعی توسط کارکنان اورژانس اجتماعی شهرستان جیرفت به دانش آموزان ارائه شد.
وی بیان کرد: هدف از آموزش در مدارس آشنایی دانش آموزان با اورژانس اجتماعی و خدمات این مرکز و همچنین آسیب ها و خود مراقبتی می باشد.
مسئول اورژانس اجتماعی جیرفت خاطرنشان کرد: علاوه بر آموزش در مدارس، شرکت در جلسات انجمن اولیه و مربیان نیز در دستور کار است که طی این مدت کارکنان اورژانس اجتماعی در ۹ نشست شرکت و آموزش های لازم به والدین دانش آموزان ارائه شد.
مسئول اورژانس اجتماعی جیرفت خاطرنشان کرد: این آموزش در سطح مدارس و انجمن اولیاء و مربیان تا پایان سال تحصیلی جاری ادامه خواهد داشت.

وی گفت: مرکز اورژانس اجتماعی به کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی از طریق ارائه خدمات و اقدامات فوری به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی می پردازد.
صفوی افزود: کودکان کار و خیابانی، کودکان آزار دیده، اقدام به خودکشی، زوجین متقاضی طلاق، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، دختران و پسران فراری جامعه هدف اورژانس اجتماعی می باشد.

وی تصریح کرد : ارتقاء سطح دانش و آگاهی های لازم افراد در معرض آسیب و آسیب دیده، ارتقاء توانمندی های افراد در معرض آسیب و مداخله موثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی از اهداف راه اندازی اورژانس اجتماعی می باشد.

 

وی به خدمات اجتماعی واحد سیار اورژانس اجتماعی ۱۲۳ اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی به افراد جامعه در زمینه برنامه ها و فعالیت های سازمان بهزیستی، شناسایی مناطق آسیب خیز، ارائه خدمات مددکاری اجتماعی و روانشناسی سرپایی و فوری در محل به افراد درمعرض آسیب دیده اجتماعی از کارکردهای این بخش می باشد.
مسئول اورژانس اجتماعی جیرفت افزود: خط ۱۲۳ با هدف مداخله تخصصی موثر به منظور کاهش جرائم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی، ارائه راهنمایی لازم در منظور فعالیت های سازمان بهزیستی به گروه های هدف و ارجاع افراد نیازمند دریافت خدمات به واحدهای خدمات اجتماعی سیار راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه تماس با اورژانس ۱۲۳ رایگان بوده است، اظهار کرد: مردم می توانند در صورت بروز هرگونه اسیب اجتماعی مانند کودکان و زنان ازار دیده، خودکشی، فرار از منزل، زوجین متقاصی طلاق، کودکان کار و خیابانی، زنان و دختران در معرض اسیب و سالمندان و معلولان ازار دیده با شماره تماس یک دو سه تماس برقرار کنند تا سریعا رسیدگی شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =