انتقاد امام جمعه موقت عنبرآباد از سدهای بالادستی هلیل رود، غصب حقآبه جنوب و تخریب قلعه سموران عنبرآباد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا امام جمعه موقت شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: بنا بر روایات معصومین، تقواى الهى، راه گشایش را هموار خواهد کرد و از جایى که گمان نیست روزى انسان خواهد رسید.

ایشان از نشانه های تقوا؛ راستگویى، امانتدارى و وفاى به عهد را برشمرد و گفت: طبق آیه شریفه قرآن کریم مؤمنان آنها هستند که امانتها و عهد خود را مراعات می کنند.
وی در ادامه با اشاره به سکوت محض مجامع بین المللی و مدعی دفاع از حقوق بشر در قضایای کشتار مردم یمن گفت: حملات عربستان به یمن وارد هزارمین روز خود شد که این حملات تاکنون منجر به خسارت‏هاى سنگینى به مردم یمن شده است.
فضیلتی نیا با اشاره به آمار تلفات بمباران ائتلاف سعودى علیه مردم یمن طى هزار روز گذشته ابراز داشت: در این جنگ نابرابر تا کنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر کشته‏ و ۸۰۰ هزار نفر زخمى‏ به علاوه خرابی های زیر ساختی کشور یمن را شاهد بوده ایم.
ایشان افزود: هدف اصلى عربستان از بمباران مراکز مهم یمن، ایجاد نافرمانى مدنى در یمن و شورش مردم این کشور علیه انصارالله  است.
وی اظهارات نیکی هیلى نماینده ایالات متحده در سازمان ملل راماموریت انحراف افکار عمومى علیه جمهورى اسلامى ایران دانست و ابراز داشت: به نظر مىیرسد واشنگتن در شرایط فعلى پس از شکست‏هاى متوالى در منطقه در برابر محور مقاومت، علاوه بر اعمال فشار بر جمهورى اسلامى و بسترسازى براى لغو برجام، به ‏دنبال کمک به ریاض براى خروج آبرومندانه از بحران یمن است و به این منظور براى نجات دادن این کشور از بحران، به ‏دنبال بحران ‏سازى با ایران است.
ایشان با تبریک ‏ولادت حضرت امام حسن عسگرى (ع) گفت: با وجود همه فشارها و کنترلها و مراقبتهاى‏ بی وقفه حکومت عباسى، بر حضرت، ایشان یک سلسله فعالیتهاى سیاسى و اجتماعى و علمى در جهت حفظ اسلام و مبارزه با افکار ضد اسلامى انجام مىیدادند.

 

امام جمعه موقت شهرستان عنبرآباد با اشاره به نزدیک شدن یوم الله ۹ دی گفت: آنچه ماهیت این روز را تشکیل می‌دهد، غلبه بصیرت بر اغواگرى است چراکه خاصیت دوران فتنه، غبارآلودگى و مه ‏آلودگى است.
وی حضور دهها میلیونى مردم در تظاهرات ۹ دى سال ۱۳۸۸ را در طول سه دهه تاریخ انقلاب، ‏بی ‏نظیر خواند و افزود: ۹ دی، بصیرت، هوشیارى و دشمن‏ شناسى ملت مسلمان ایران را به‏ خوبى نشان داد و براى همیشه به‏ عنوان حماسه ‏ماندگار در تاریخ باقى ماند.
حجت الاسلام فضیلتی نیا گفت: لطف و عنایت الهى، مدیریت و هدایت رهبرى، بصیرت ملت، نقش‏ آفرینى آگاهان جامعه و نقشه ‏هاى جاهلانه اصحاب فتنه، موجب شد تا به‏ تدریج پرده ‏ها کنار رود! که سرانجام به نهم دى ماه ۱۳۸۸ انجامید!

 

وی با انتقاد از برخی کشمکشهاى قدرت و سیاست توسط برخی مسئولین ابراز داشت: متأسفانه گاهى در کشمکشهاى قدرت و سیاست، انگیزه ‏هاى شخصى و حزبى و جناحى بر مصالح و منافع ملى رجحان می ‏یابد و از این رهگذر، خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن ریخته می ‏شود و زمینه برای فتنه و توطئه دشمن فراهم می‏گردد.
ایشان عنوان کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، ما امروز دچار مشکلیم، نمىی شود مشکلات مردم و گلایه ‏هاى مردم را نادیده گرفت؛ مسأله بالارفتن قیمتها، مسأله اشتغال و بیکارى؛ این‏ها جزو گرفتاریهاى مردم است نمى‏شود گفت مردم از گرانى و مشکلات شکایتى ندارند؛ چرا، گرانى هست، مشکلات اقتصادى هست، مردم هم آن‏را لمس مىی کنند، مخصوصاً طبقات ضعیف که می بایست دولت برای آن چاره اندیشی نماید.

وی با تبریک سالروز تشکیل نهضت سوادآموزى‏ گفت: دانش ‏آموزى از نگاه اسلام، ابزار اقتدار و دانایى است و حضرت امام در هفتم دى ۱۳۵۸ با فرمان تأسیس نهضت سوادآموزى، امت مسلمان ایران را متوجه این عزم ملى و فرهنگى کرد.
وی همچنین با اشاره به هفته ایمنى در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی گفت: همه ساله پنجم دی ماه و سالروز زلزله عظیم بم  به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نام‌گذاری شده است جا دارد برای معضل بلایای طبیعی خصوصا زلزله کارهای اساسی بشود تا در آینده شاهد خرابی ها و تلفات انسانی نباشیم.
ایشان گفت: از شورای شهر می خواهیم تا هرچه سریعتر مجدانه نسبت به انتخاب شهرداری بومی، پاکدست، فعال و ولایی عمل کنند.

 

وی با انتقاد از احداث سد های بالادستی بر هلیل رود و تخریب قلعه سموران گفت: مسولین استانی به مردم پاک و پای کار انقلاب ساده و بی الایش جنوب توجه بیشتری نمایند ما از احداث سد های بالادستی و تخریب قلعه سموران که برخی از این ها ضرورتی ندارد گله مندیم و از نماینده محترم جناب دکتر کمالی پور خواستار رسیدگی هرچه بیشتر هستیم چراکه حقآبه جنوب در گرو مجاهدت حضرات نماینده گان جنوب کرمان است.
وی در پایان با اشاره به درخواست کتبی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگی از آقای محمدحسن طالبیان؛ معاون میراث فرهنگی مبنی بر توقف عملیات عمرانی در محدوده عرصه قلعه سموران گفت: با توجه به شهادت کار‌شناسان پژوهشکده باستان‌شناسی از منطقه، متأسفانه معدن کار بدون رعایت ضوابط اقدام به ساخت جاده نموده که حتی قسمت‌هایی از این آثار مورد تخریب قرار گرفته است و هم اکنون این روند تخریبی ادامه دارد لذا از اقای وفایی مدیر محترم کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری استان کرمان میخواهیم این قلعه که هویت مردم منطقه و جزو ذخایر ملی محسوب و قدمت آن به دوران حکومت سلجوقیان برمی گردد را حفظ قلعه.

طومار حمایت از قلعه تاریخی سموران عنبرآباد که سالهای اخیر به واسطه کشف معدن سنگ رو به تخریب است در نماز جمعه این شهرستان به امضای مردم رسید
در متن این طومار آمده:

بسمه تعالی
ما امضا کنندگان ذیل، مردم فرهنگ دوست شهرستان عنبرآباد و حومه از اقدام شرکت معدن کار، معدن قلعه سموران که چندسالی به واسطه کاوش معدن این قلعه تاریخی رو به نابودی کامل است را اعلام داشته و از متولیان و مسولین شهرستان، استان و کشور خصوصا اداره کل صنعت و معدن و همچنین میراث فرهنگی خواهانیم تا از این اقدام ضد فرهنگ ایرانی که هویت ما مردم می باشد جلوگیری نمایند.
در غیر اینصورت بصورت خودجوش در مقابل این اقدام خواهیم ایستاد.