. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 29617 تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1396 | 14:00 ب.ظ

پنجمین نمایشگاه استانی کتاب جنوب کرمان افتتاح شد / تصاویر

به گزارش سایت کنارصندل، صبح امروز شنبه دوم دی ماه افتتاحیه پنجمین نمایشگاه کتاب جنوب کرمان با حضور علی غیاثی ندوشن، مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد حمزه، نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام افشارمنش، امام‌جمعه کهنوج و اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد […]

به گزارش سایت کنارصندل، صبح امروز شنبه دوم دی ماه افتتاحیه پنجمین نمایشگاه کتاب جنوب کرمان با حضور علی غیاثی ندوشن، مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد حمزه، نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام افشارمنش، امام‌جمعه کهنوج و اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان، فرماندار، رئیس دستگاه قضایی جیرفت و جمعی از مسولان و فرهنگ دوستان جنوب کرمان در حسینیه شهدای جیرفت برگزار شد.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: یکی از دستاوردهای فرهنگی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روز به‌ روز گسترش پیدا کرد نمایشگاه کتاب بود که ابتدا به‌صورت بین‌المللی در تهران و بعد در استان‌های مختلف دنبال می‌شود.

غیاثی ندوشن با اعلام خبر برگزاری ۳۱ نمایشگاه در مراکز استان افزود: نمایشگاه‌های استانی کتاب فرصتی است تا مردم نقاط مختلف کشور به یافته‌های نشر و آثار جدید در این حوزه و دستاوردهای آن دسترسی آسان داشته و بهره لازم را ببرند.

وی با اشاره به نقش کتاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت:  یکی از دغدغه‌های مسئولان نظام و به‌خصوص مقام معظم رهبری برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی است. اگر آگاهی همه قشرها در زمینه و عواقب آسیب‌های اجتماعی بالا برود قطعاً می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را کاهش بدهیم. کتاب می‌تواند نقش به‌خصوصی در این زمینه داشته باشد.

دکتر احمد حمزه نماینده مردم شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی در پنجمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان گفت: نزدیک ترین دالان به توسعه،کتاب خوانی است،توسعه فرهنگی مقدمه ای برای توسعه اقتصادی واجتماعی است.

 

حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان گفت:مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان بن از طریق بانک عامل در پنجمین نمایشگاه کتاب در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

پنجمین دوره نمایشگاه کتاب جیرفت از ۲ تا ۸ دی ماه در حسینیه شهدای این شهر  در ۲ سالن برگزار می‌شود. در این نمایشگاه ۲۳۰ ناشر از سراسر کشور ۳۲ هزار و ۶۵۱ عنوان کتاب را در ۱۱۹ غرفه در معرض دید عموم قرار می‌دهند. از استان کرمان نیز ۶ ناشر در نمایشگاه حضور دارند. برای حمایت از ناشرانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، بخش فروش متمرکز کتاب‌های ۴۵ ناشر را عرضه می‌کند. مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب با تخفیف ۲۰ درصدی نیز از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 11 =