. سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 29675 تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1396 | 10:10 ق.ظ

نشست خبری مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در نمایشگاه استانی کتاب جنوب کرمان برگزار شد/ حرکت‌های بزرگی در جنوب کرمان توسط استاندار انجام شده است

به گزارش سایت کنارصندل، حسین اسحاقی مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان شب گذشته در نشست با اصحاب رسانه جنوب کرمان که در نمایشگاه کتاب گفت: سند توسعه جنوب کرمان تدوین می‌شود که آمایش فرهنگی در همه حوزه‌ها است. وی هدف اداره کل ارشاد را تبدیل کردن جنوب کرمان به قطب رسانه‌ای کشور دانست و […]

به گزارش سایت کنارصندل، حسین اسحاقی مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان شب گذشته در نشست با اصحاب رسانه جنوب کرمان که در نمایشگاه کتاب گفت: سند توسعه جنوب کرمان تدوین می‌شود که آمایش فرهنگی در همه حوزه‌ها است.

وی هدف اداره کل ارشاد را تبدیل کردن جنوب کرمان به قطب رسانه‌ای کشور دانست و تصریح کرد: جنوب کرمان ظرفیت این مهم را دارد و امیدوارم محقق شود.

 اسحاقی  با بیان اینکه کارهای فرهنگی بزرگی در جنوب کرمان انجام شده و همچنین در حال انجام است افزود: باید با همت رسانه‌های جنوب این فعالیت‌ها رسانه‌ای شود تا در ارتقای فرهنگ نیز موثر باشیم.

 وی با بیان اینکه می‌طلبد برنامه‌ای را به‌صورت اختصاصی ویژه گویش مردم جنوب کرمان اجرا شود، عنوان کرد: باید جشنواده ملی گویش محلی در این منطقه برگزار شود که نیاز به اعتبارات ملی دارد.

اسحاقی با اشاره به اینکه جشنواره ملی شهید شهسواری برگزار می‌شود، گفت: بنا داریم در بخش ویژه این جشنواره به گویش محلی منطقه پرداخته شود.

وی با بیان اینکه ۴۴ مورد پیشنهاد برای ساماندهی بودجه فرهنگی ادارات کل توسط اداره کل ارشاد جنوب ارائه شده است، بیان کرد: می‌طلبد بودجه‌های فرهنگی ادارات کل ساماندهی شود.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به اینکه در جنوب کرمان ۱۵ کتابخانه داریم، بیان کرد: الگوی ساخت کتابخانه‌های کپری در جنوب کرمان اجرایی می‌شود و باید سرمایه‌گذار برای موسسه فرهنگی و هنری در جنوب کرمان جذب شود.

وی با بیان اینکه بنا داریم نمایشگاه و جشنواره مطبوعات در جنوب کرمان را برگزار کنیم چرا که این منطقه ظرفیت آن را دارد گفت: در صورت فراهم‌شدن زیر ساخت‌ها در سال ۹۷ در جنوب استان کرمان کنسرت برگزار می‌شود.

اسحاقی با اشاره به اینکه استاندار کرمان این رزمنده دوران دفاع مقدس دیدگاه مساعدی به جنوب استان دارد، عنوان کرد: حرکت‌های بزرگی در جنوب کرمان توسط استاندار انجام شده است و برنامه داریم نمایشگاه کتاب در شهرستان‌ها نیز برگزار شود که آغاز آن از شهرستان قلعه‌گنج انجام شده است.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه در سال جاری ۱۴۱ درصد افزایش اعتبار تملک دارایی داشته‌ایم، افزود: استاندار دغدغه زیادی درباره فرهنگ جنوب دارد و پیگیری ویژه‌ای درباره این موضوع انجام داده است.

وی با بیان اینکه از جمله این  برنامه‌ها جشنواره شهید مداحی، جشنواره شهید شهسواری،  جشنواره ملی آیات و غیره طراحی شده و در سال آینده برگزار می‌شود اظهار داشت: یک میلیارد و هشت میلیون تومان کتاب در سال گذشته خریداری شده که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز یک میلیارد و ۶۰۰ تومان کتاب به‌فروش برسد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 5 =