. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 29934 تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1396 | 22:08 ب.ظ

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد:

کاهش هزینه سوخت هواپیماهای باربری عاملی برای صادرات خرما به کشورهای حوزه خلیج فارس است

به گزارش سایت کنارصندل، یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس با بیان اینکه بخش اعظمی از خرمایی جنوب کرمان د ر سردخانه‌ها به سرمی‌برد،گفت: کاهش هزینه سوخت هواپیماهای باربری عاملی برای صادرات خرما به کشورهای حوزه خلیج فارس تلقی می‌شود.     کمالی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه […]

به گزارش سایت کنارصندل، یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس با بیان اینکه بخش اعظمی از خرمایی جنوب کرمان د ر سردخانه‌ها به سرمی‌برد،گفت: کاهش هزینه سوخت هواپیماهای باربری عاملی برای صادرات خرما به کشورهای حوزه خلیج فارس تلقی می‌شود.

 

 

کمالی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره حال و روز خرما داران در این حوزه انتخابیه، گفت: برای تسهیل صادرات خرما با کیفیت جیرفت از فرودگاه این حوزه انتخابیه به کشورهای حوزه خلیج فارس،افغانستان و روسیه ما نیازمند ایجاد پایانه صادراتی در این حوزه انتخابیه است که در راستای ایجاد این پایانه بسیار مهم بتوانیم محصولات کشاورزان را به طریق مستمر روانه بازار صادراتی کنیم.

 

نماینده مردم جیرفت وعنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از موانع صادرات بهینه خرما به بازارهای جهانی جابجایی متعدد و معطلی در گمرک است که موجب می شود که کیفیت خرما با کاهش روبرو شود.

 

کمالی پور افزود: بالا بودن هزینه‌های باربری هواپیمایی ما را از گردونه رقابت با دیگر کشورهای صادر کننده خرما حذف می کند زیرا زمانی که کشاورزان با هزینه بالایی محصولی همچون خرما رابه اصطلاح روانه ترانزیت هوایی می‌کنند، بدیهی است که در راستای آن باید بهای خرما را نیز برای سنخیت با هزینه تولید افزایش دهد که در این راستا مشخص است ،محصول قابلیت تعیین نرخ صادراتی را برای رقابت با دیگر کشورهای صادر کننده خرما را نخواهد داشت.

 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه بخش اعظمی از خرمایی جنوب کرمان در سردخانه‌ها به سرمی‌برد یادآورشد: کاهش هزینه سوخت هواپیماهای باربری عاملی برای صادرات خرما به کشورهای حوزه خلیج فارس تلقی می‌شود.

نظرات بینندگان:

  1. امرال گفت:

    زیره به کرمان بردن. کشورهای عربی همسایه بزرگ تریم تولید کننده و صادر کننده خرما هستند و ما نگران هزینه کرایه حمل خرما به امارات و عربستان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =