. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 30068 تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1396 | 15:39 ب.ظ

دادستان جیرفت:

لغو فعالیت شهردار جیرفت غیر قانونی است

به گزارش سایت کنارصندل و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: طبق قانون آیین دادرسی دیوان عدالت اداری دستور موقت صادره نسبت به لغو فعالیت شهردار جیرفت در صلاحیت دیوان عدالت اداری نبوده بلکه باید از طریق دادسرای عمومی پیگیری شود.  سلامی دادستان عمومی و انقلاب  اسلامی […]

به گزارش سایت کنارصندل و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: طبق قانون آیین دادرسی دیوان عدالت اداری دستور موقت صادره نسبت به لغو فعالیت شهردار جیرفت در صلاحیت دیوان عدالت اداری نبوده بلکه باید از طریق دادسرای عمومی پیگیری شود.

سلامی دادستان عمومی و انقلاب  اسلامی شهرستان جیرفت کرمان گفت : شورای اسلامی شهر جیرفت هفت عضو دارد که چهار نفر از اعضای شورای شهر، نعمت الله حسین زاده را به عنوان شهردار به استانداری معرفی کرده و استانداری باید ظرف مدت ۱۵ روز به شورای شهر تأیید را اعلام می کرد، اما دستوری از طرف استانداری کرمان به شورای شهر اعلام نشد.

 

وی افزود: طبق تبصره ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی بخش انتخاب شهرداران، که اگر شورای شهر در مهلت مقرر در خصوص مطالباتشان از استانداری تأییدیه دریافت نکنند می تواند شهردار را منصوب کنند و شورای شهر هم برای انتخاب شهردار از این تبصره استفاده و نعمت الله حسین زاده را به عنوان شهردارجیرفت منصوب کردند.

 

سلامی اظهار کرد : سه نفر از اعضای شورای شهر نسبت به انتخاب شهردار علیه رئیس شورا شکایتی را در دادگاه مطرح کردند و در مرحله تحقیقات توسط قاضی دادسرا ، ادله ای مبنی بر انتصاب اتهام به رئیس شورای شهر به دادسرا ارائه نشد و پرونده در دادسرای جیرفت منتهی به صدور قرار منع تعقیب شد.

 

وی گفت : شاکیان دعوی خود را با عنوان غیرقانونی بودن انتخاب شهردار و احتمال تضییع حقوق بیت المالدر دیوان عدالت اداری مطرح و دستور موقت لغو فعالیت شهردار جیرفت صادر شد.

 

دادستان جیرفت تصریح کرد: انتخاب نعمت الله حسین زاده به عنوان شهردار جیرفت از سوی شورای شهر قانونی بوده و طبق ماده ۱ و ۱۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری ، مردم در صورتی که از مصوبات دولتی و ادارات، از جمله شهرداری شکایت دارند می‌توانند شکایات خود را در دیوان عدالت اداری مطرح کنند.

 

حسین سلامی افزود: طبق ماده ۱ و ماده ۱۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری دستور موقت صادره نسبت به این شکایت در صلاحیت دیوان عدالت اداری نبوده بلکه باید از طریق دادسرای عمومی پیگیری و بررسی شود.

 

دادستان جیرفت دستور موقت دیوان عدالت اداری را در خصوص لغو موقت فعالیت نعمت الله حسین زاده به عنوان شهردار جیرفت غیر قانونی عنوان کرد و گفت :این موضوع شکایت یک عضو شورا از عضو دیگر شورا است و طبق ماده ۱ و ماده ۱۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، شکایت مردم از شهرداری نیز محسوب نمی شود و دستور موقت صادره غیر قانونی بوده و نعمت الله حسین زاده شهردار جیرفت  است و به فعالیتش ادامه می دهد.

 

سلامی دادستان جیرفت راجع به حل مسالمت آمیز موضوع شکایت شورای شهر و شهرداری و سایر دعاوی دیگر از طریق  برخی از هنرمندان شهرستان جیرفت اظهار کرد :کاملا موافق هستیم و اولویت کاری ما مسالمت آمیز حل شدن تمام دعاوی است و با روی باز از هنرمندان محبوب شهر جیرفت بدون هیچ گونه گرایش سیاسی برای خاتمه دادن به این مسئله استقبال می‌کنیم.

 

وی افزود :بسیاری از جرایم و شکایات از طریق شورای حل اختلاف مرتفع می شود و آمار صلح و سازش در  پرونده های حقوقی و کیفری بسیار بالاست و مردم وبرخی از متهمین همانگونه که طعم مجازات را می چشند باید عطوفت دستگاه قضا را هم احساس کنند.

 

شنیده ها حاکی از این است که هنرمندان در حال آماده سازی درخواستی از  نعمت الله حسین زاده مبنی بر عدم پذیرش این سمت هستند و گویا مردم این شهر نیز با شهردار بودن وی موافق نیستند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 16 =