. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 30084 تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1396 | 22:17 ب.ظ

پیگیری جدی رسانه ها از مطالبات مردم

بازدید اصحاب رسانه جنوب کرمان از منطقه دیمند و گویگان جیرفت / مردم خواستار آسفالت جاده و امکانات هستند

به گزارش پایگاه خبری کنارصندل، صبح روز گذشته جمعه ۲۲دیماه ۹۶ جمعی از اصحاب رسانه جنوب استان کرمان از مناطق و جاده دیمند و گویگان از توابع جبالبارز شهرستان جیرفت بازدید کردند. منطقه دیمند و گویگان دارای پوشش گیاهی از درختان عموما بنه است که مردم این منطقه بخش اعظمی از درآمد خود را از […]

به گزارش پایگاه خبری کنارصندل، صبح روز گذشته جمعه ۲۲دیماه ۹۶ جمعی از اصحاب رسانه جنوب استان کرمان از مناطق و جاده دیمند و گویگان از توابع جبالبارز شهرستان جیرفت بازدید کردند.

منطقه دیمند و گویگان دارای پوشش گیاهی از درختان عموما بنه است که مردم این منطقه بخش اعظمی از درآمد خود را از برداشت محصول بنه تأمین میکنند و به اهمیت وجود درختان واقفند.

راه ارتباطی مردم این منطقه وظعیت نامناسبی دارد که خواسته اصلی مردم، بهسازی جاده قدیمی این منطقه است، این جاده بخش جبالبارز جیرفت را به بخش ساردوئیه وصل میکند.

چندی قبل یکی از شهرستانهای همجوار با شانتاژ خبری اعلام کرده بود که در بهسازی چند کیلومتری جاده این منطقه، ۲هزار و ۸۰۰اصله درخت بنه کنده شده است که اولا این جاده هیچ ارتباطی با حوزه استحفاظی این شهرستان عزیز ندارد ثانیا در بازدید اصحاب رسانه جنوب کرمان و وجود پیچ و خم های زیاد جاده که بخاطر آسیب نرساندن به درختان بوده است، مشخص شد هیچ درختی کنده نشده است و مردم این منطقه خود محافظان دغدغه مندی برای درختان هستند و خواستار توسعه منطقه خود در نظام مقدس کشورمان هستند.

لازم به ذکر است مرمت مسیر مورد تقاضا، بیش از ۷۰۰خانوار را پوشش می دهد که در سرمای زمستان هم در این آبادیها سکونت دارند و از حداقل امکانات محرومند و هرگز اجازه نخواهند داد برخی بهانه جویی ها با اهداف خاص، موجب تضییع حقوق آنها گردد.

 

اصحاب رسانه جنوب کرمان به سرپرستی دکتر بختیار مجاز رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات جنوب استان، ضمن بررسی وضعیت منطقه و اعلام پیگیری جدی مطالبات مردمی توسط رسانه ها، در نماز دشمن شکن جمعه بخش جبالبارز نیز حضور یافتند.

حجت الاسلام زکی زاده امام جمعه محترم جبالبارز در بخشی از خطبه های خود با اشاره به سخت گذر بودن برخی محورهای بخش جبالبارز جیرفت گفت: کارهای خوبی در حوزه راه سازی در این بخش صورت گرفته است که می طلبد مسوولان راه و شهرسازی نسبت به تسریع در بازگشایی ،احداث و آسفالت محور دیمند_گویگان از مسیر جبالبارز اقدام کنند تا از بروز مشکلات و حوادث جاده ای در این مسیر کاسته شود و از طرفی سبب زمینه سازی ارائه خدمات بهتر دیگر دستگاه ها نظیر بهداشت، دامپزشکی و جهاد کشاورزی در منطقه باشیم.

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − ده =