. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 30095 تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1396 | 11:59 ق.ظ

جشنواره غذای سالم و ایمن در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد +۲۶ عکس

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ؛ جشنواره غذای سالم با حضور کارکنان این معاونت برگزار شد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این جشنواره گفت: شکل گیری عادات و رفتار تغذیه ای صحیح یکی از عوامل موثر در پیشگیری […]

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ؛ جشنواره غذای سالم با حضور کارکنان این معاونت برگزار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این جشنواره گفت: شکل گیری عادات و رفتار تغذیه ای صحیح یکی از عوامل موثر در پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری های غیر واگیرمانند اضافه وزن، چاقی، بیماری های قلبی –عروقی، دیابت، فشار خون بالا و اختلال در چربی های خون به شمار می رود.

دکتر مطهری هدف از این جشنواره را ترویج  تغذیه سالم، معرفی غذاهای سالم و ایمن، رعایت رژیم غذایی متناسب با شرایط سنی هر فرد و پرهیز از استفاده از غذاهای آماده و فریز شده عنوان کرد.

وی غذای سالم و ایمن را تهیه شده از مواد اولیه سالم و ایمن دانست، و گفت: رژیم غذایی سالم نیازهای اساسی بدن به املاح، ویتامین ها و مواد مغذی را بدون تهدید به اضافه وزن و ایجاد بیماری فراهم می کند.

دکتر مطهری ادامه داد: انتخاب گروه‌ها غذایی، انتخاب نوع روغن مصرفی، روش پخت، طعم، مزه و زیبایی ظاهری از ملاک‌های ارزیابی غذاهای پخته‌ شده توسط شرکت‌کنندگان بوده و بر همین اساس بهترین غذاها توسط کارشناس تغذیه انتخاب و به شرکت‌کنندگان برتر جوایزی اهدا شد.

این جشنواره با حضور دکتر مطهری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، معاونین و کارکنان این معاونت و با هماهنگی کارشناس مسئول گروه  تغذیه خانم مژگان پورسرحدی و با داوری :خانم سوگند مشایخی کارشناس تغذیه و آقای  بهرامی در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد و از بین شرکت کننده ها، خانم #مهشید_وطنخواه رتبه #اول ، خانم #مژگان_پورسرحدی رتبه #دوم، خانم #سمیه_عبدلی رتبه #سوم را کسب نموده و به آنها جوایزی اهدا شد

#تصاویر:محمدرضا-براهام

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =