. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 30138 تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 | 18:05 ب.ظ

رئیس دانشگاه جیرفت خبر داد:

دانشگاه جیرفت مصمم به ادامه کاوش های باستانشناسی حوزه هلیل رود جیرفت است

به گزارش سایت کنارصندل، دکتر شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت با بیان این مطلب که همایش باستان شناسی جنوب شرق کشور با حضور اساتید تراز اول دنیا در این حوزه که از دانشگاه های هاروارد آمریکا، انگلیس، فرانسه، و همچنین دانشگاههای تهران، شهید بهشتی، اصفهان برگزار شد گفت: دانشگاه جیرفت آمادگی دارد کاوش های باستان […]

به گزارش سایت کنارصندل، دکتر شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت با بیان این مطلب که همایش باستان شناسی جنوب شرق کشور با حضور اساتید تراز اول دنیا در این حوزه که از دانشگاه های هاروارد آمریکا، انگلیس، فرانسه، و همچنین دانشگاههای تهران، شهید بهشتی، اصفهان برگزار شد گفت: دانشگاه جیرفت آمادگی دارد کاوش های باستان شناسی را در حوزه تمدنی هلیل رود جیرفت ادامه دهد.

 

دکتر کوهستانی در نشست روسای دانشگاه های با استاندار کرمان افزود: دانشگاه جیرفت با راه اندازی رشته باستانشناسی تا مقطع کارشناسی ارشد و جذب اعضای هیات علمی توانمند در این حوزه توانسته گام خوبی در راستای شناخت تمدن جنوب شرق بویژه تمدن هلیل رود جیرفت بردارد.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا از ابتدای سال جاری با امضای تفاهم نامه پنج ساله با دانشگاه توبینگن آلمان کاوش های باستان شناسی را در دشت جیرفت آغاز شده است، که در ادامه این کاوش دانشگاه ها و باستان شناسان مطرح دنیا به این کاوش ها می پیوندند.

 

رییس دانشگاه جیرفت با بیان این مطلب که در راستای ادامه کاوش های حوزه هلیل رود نیاز به حمایت استاندار کرمان داریم گفت: امیدواریم بتوانیم با ادامه کاوش های باستان شناسی ادعاهای مربوط به این تمدن را ثابت کنیم و چایگاه اصلی این تمدن را به دنیا نشان دهیم و همچنین ساخت موزه جیرفت که چند سالی است در دستور کار قرار گرفته به سرانجام برسد.

 

دانشگاه ها جدا از ماموریت ملی و بین المللی ماموریت های خاص منطقه ای دارند
دکتر کوهستانی در نشست روسای دانشگاه های استان با استاندار کرمان ضمن تشکر از اهتمام جدی استاندار کرمان به توسعه استان گفت: ماموریت دانشگاه های کشور، در هرمنطقه با منطقه و یا استان دیگر متفاوت است و باید در طرح آمایش آموزش عالی استان این مهم دیده شود.

وی با بیان این مطلب که امروزه دانشگاه ها در برخی از مناطق کشور و مرکز استان به دنبال کار آفرینی و تولید محصول دانش بنیان هستند خاطر نشان کرد: در جنوب استان، رسالت دانشگاه ها جدا از تولید علم، کمک به دستگاه های اجرایی در توسعه ملی و منطقه ای است.

وی با اشاره به حضور اساتید و صاحب نطران علمی برجسته در دانشگاه های استان، تاکید کرد: دستگاه های اجرایی استانی و ملی باید در واگذاری امور مطالعاتی از ظرفیت این دانشگاه ها استفاده نمایند و ضرورت دارد دانشگاه های استان کرمان به عنوان یک رقیب در طرح های پژوهشی استان دیده شوند.
رییس دانشگاه جیرفت با بیان این مطلب که دانشگاه ها به عنوان متولیان آموزش و پژوهش در کشور محسوب می شود، تصریح کرد: به منظور استفاده از توان دانشگاه های استان و استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص شهرستان ها ضرورت دارد دانشگاه های منطقه به عنوان رقیب سایر دستگاه ها و دانشگاه های کشور در اجرای طرح های پژوهشی استان دخالت داده شوند.

 

وی ادامه داد: امروزه سطح علمی دانشگاه های مادر و دانشگاه های شهرستان به هم نزدیک شده و این دانشگاه ها در بسیاری از حوزه ها قابلیت رقابت با یکدیگر را دارند.

 

دکتر کوهستانی تصریح کرد: دانشگاه صنعتی شریف چه نقشی بالاتر از دانشگاه باهنر، دانشگاه جیرفت و سایر دانشگاه های استان در منطقه می تواند اجرا کند، همچنین در بحث مطالعات جازموریان، دانشگاه جیرفت علی رغم دارا بودن تنها دانشکده منابع طبیعی و آبخیزداری در استان کرمان، دخالت داده نشده است، لذا امیدواریم با حمایت استاندار کرمان در مرحله اول از توان و ظرفیت دانشگاه های منطقه برای اجرای طرح های پژوهشی استفاده شود.

 

استاندارکرمان نیز در نشست صمیمی با روسای دانشگاه های سراسر استان خواستار راه اندازی شورای هماهنگی دانشگاه های استان به منظور تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و دستگاه های اجرایی استان شد.

مهندس رزم حسینی تاکید کرد: پیگیری و آمادگی استان کرمان در برگزاری کنفرانس جهانی کنار صندل در منطقه جیرفت یکی از مهمترین برنامه های آینده خواهد بود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 8 =