. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 30141 تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 | 21:03 ب.ظ

دادستان جیرفت:

رسانه‌ها باید صدای مردم باشند و نگاه مطالبه‌گری داشته باشند

به گزارش سایت کنارصندل، حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب جیرفت، عصر امروز در کارگاه تبیین قانون مطبوعات و جرایم رسانه‌ای در جمع خبرنگاران با اشاره به ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر در سطح کشور اظهار داشت: اگر بگوییم، شرایط اقتصادی کنونی کشور مطلوب و آرام است، سخنی صادقانه نیست. وی بیان داشت: وضعیت اقتصاد جهانی […]

به گزارش سایت کنارصندل، حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب جیرفت، عصر امروز در کارگاه تبیین قانون مطبوعات و جرایم رسانه‌ای در جمع خبرنگاران با اشاره به ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر در سطح کشور اظهار داشت: اگر بگوییم، شرایط اقتصادی کنونی کشور مطلوب و آرام است، سخنی صادقانه نیست.

وی بیان داشت: وضعیت اقتصاد جهانی اکنون در وضعیت بحرانی به سر می‌برد و به تبع همین امر در داخل کشور نیز با رکود مواجه هستیم که مردم در اعتراض به وضعیت گرانی و تورم به صورت صنفی و آرام به سطح خیابان‌ها آمدند تا مشکلات خود را به گوش مسؤولان برسانند.

سلامی تصریح کرد: اما در این میان با طرح نقشه‌هایی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی، پول عربستان سعودی و پادویی منافقان و فریب‌خوردگان این اعتراض‌های مردمی به اغتشاش کشیده شد.

وی افزود: شعار‌های تلخ و حرکت‌های زشتی را در این اغتشاش‌ها شاهد بودیم که از آن جمله می‌توان به شعار «نه اسلام، نه قرآن، جانم فدای ایران» و آتش زدن پرچم مقدس ایران اشاره کرد که دل تمام ایرانیان را به درد آورد.

سلامی عنوان کرد: خدا را شاکر هستیم که خداوند دشمنان ما را احمق آفریده است، زیرا آن‌ها نمی‌دانند که اسلام و قرآن جزئی از وجود مردم ما بوده و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز بر پایه این دین و کتاب بنا شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت ادامه داد: به وضوح مشخص است که افرادی این شعارها را سر داده و چنین حرکت‌هایی انجام دادند، جزء مردم نبوده و به داخل این اعتراض‌های به حق نفوذ کرده بودند، اما ملت با بصیرت بدون دعوت مسؤولان به صورت خودجوش و آرام به میدان آمدند و این اوباش‌گری‌ها و اغتشاش‌ها را سرکوب و صف خود را از آن‌ها جدا کردند.

وی ابراز داشت: مردم نشان دادند که همواره پای انقلاب خود ایستاده و نسبت به آرمان‌های نظام وفادار هستند بر همین اساس ما مسوولان باید نسبت به آن‌ها احساس دین کرده و خدمات‌رسانی را وظیفه خود بدانیم.

سلامی خاطرنشان کرد: مدیران باید قدرت و اعتبار خود را نشات گرفته از وجود مردم بدانند و با نیت الهی و جلب رضایتمندی آن‌ها از این دو مقوله برای رفع مشکلات موجود استفاده کنند و همواره قدردان این هوشیاری و آگاهی ملت باشند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید نگاه مطالبه‌گری داشته باشند، زیرا دیده‌بان حقوق مردم هستند، اذعان داشت: خبرنگاران به عنوان قشر آگاه و بینای مردم باید مشکلات را شناسایی کرده و بدون هرگونه اغراض و گرایش‌های سیاسی به گوش مسوولان برسانند تا آنان نیز از خواب عمیق بیدار شوند و در راستای خدمت به مردم گام بردارند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + پانزده =