. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 30145 تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1396 | 12:50 ب.ظ

دادستان جیرفت:

مدیر خاطی مدرسه فاریابی جیرفت بازداشت

به گزارش کنارصندل، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از رسیدگی خارج از نوبت به پرونده مدیر مدرسه شهید فاریابی جیرفت خبر داد و گفت: مدیرخاطی پس از تفهیم اتهام وصدور قرار تامین مناسب به دلیل عجز از تودیع وثیقه بازداشت گردید. حسین سلامی اظهار داشت: پس از شکایت پدر دانش آموز به عنوان ولی […]

به گزارش کنارصندل، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از رسیدگی خارج از نوبت به پرونده مدیر مدرسه شهید فاریابی جیرفت خبر داد و گفت: مدیرخاطی پس از تفهیم اتهام وصدور قرار تامین مناسب به دلیل عجز از تودیع وثیقه بازداشت گردید.

حسین سلامی اظهار داشت: پس از شکایت پدر دانش آموز به عنوان ولی قهری مبنی بر ایراد ضرب وجرح عمدی منجر به شکستگی استخوان بینی وپارگی لب فرزندش، بلافاصله رسیدگی به این پرونده آغاز گردید.

 

این مقام قضائی عنوان کرد: در همان تحقیقات اولیه دانش آموز به پزشکی قانونی معرفی شد و طبق نظریه پزشکی قانونی، شکستگی استخوان بینی و پارگی لب وی مشخص گردید.

 

وی گفت: بلافاصله تحقیقات میدانی از شاهدان عینی (دانش آموزان و سایر کارکنان مدرسه) آغاز و در نهایت مدیر مدرسه به دادسرا احضار و پس از تفهیم اتهام وصدور قرار تامین مناسب به دلیل عجز از تودیع وثیقه بازداشت گردید.

سلامی گفت: مدیر مدرسه در اظهارات اولیه خود پس از اقرار به موضوع وپشیمانی از رفتار خود، از اولیای دانش آموز عذرخواهی نمود.

 

دادستان جیرفت همچنین خطاب به اولیای دانش آموز عنوان کرد: مرجع تظلم خواهی قوه قضائیه می باشد و افراد باید برای احقاق حق به سیستم قضائی مراجعه نمایند.

سلامی خاطرنشان ساخت: تحقیقات نشان می دهد که از سوی مسئولان مدرسه و آموزش وپروش جیرفت هیچگونه تهدیدی علیه دانش آموز مبنی بر اخراج از مدرسه صورت نگرفته است، معلمان از شریف ترین و زحمت کش ترین اقشار جامعه هستند

 

وی با بیان اینکه یکی از شریف ترین و زحمت کش ترین اقشار جامعه، معلمان دلسوز می باشند، گفت: حفظ حرمت و جایگاه معلمان ضرورت دارد و نباید خطای یک فرد را به پای یک مجموعه نوشت، طبق قانون هرنوع آزار و اذیت کودکان ممنوع است

وی یادآور شد: از آنجایی که بزه دیده صغیر سن بوده، طبق قانون حمایت از کودکان ونوجوانان مصوب ۱۱/۱۰/۱۳۸۱ هرنوع آزار و اذیت کودکان که موجب شود به آنان صدمه جسمانی یا روانی ،اخلاقی وارد شود و سلامت آنها را به مخاطره بیاندازد ممنوع شده است

وی گفت: پرونده در شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در حال رسیدگی می باشد و پس از صدور کیفر خواست به دادگاه صالحه ارسال خواهد شد.

شایان ذکر است پیش از این نیز آموزش و پروش خبر از برکناری مدیر مدرسه از سمتش داده بود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 14 =