. سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 30246 تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 | 13:26 ب.ظ

رئیس دادگستری جیرفت:

زندان باید به کارگاه حرفه آموزی تبدیل شود

به گزارش سایت کنارصندل، احمدعلی انجم روز رییس دادگستری شهرستان جیرفت بر اهمیت حرفه آموزی زندانیان تاکید کرد وگفت: مسئولان زندان و متولیان امر باید زندان را به کارگاه حرفه آموزی تبدیل نمایند تا زندانی پس از آزادی دغدغه و نگرانی اشتغال نداشته باشد.   انجم روز در بازدید از زندان جیرفت که با حضور […]

به گزارش سایت کنارصندل، احمدعلی انجم روز رییس دادگستری شهرستان جیرفت بر اهمیت حرفه آموزی زندانیان تاکید کرد وگفت: مسئولان زندان و متولیان امر باید زندان را به کارگاه حرفه آموزی تبدیل نمایند تا زندانی پس از آزادی دغدغه و نگرانی اشتغال نداشته باشد.

 

انجم روز در بازدید از زندان جیرفت که با حضور دادستان و جمعی از قضات دادگستری جیرفت همراه بود ، اظهار داشت: هدایت زندانیان به سمت و سوی تبدیل شدن به یک انسان مولد و فعال درجامعه بر عهده مسئولان و فرد فرد جامعه است.

وی خاطر نشان کرد : بر خلاف تصورات عامه مردم، زندان محل نگهداری و مکانی برای مجازات نیست، بلکه امروزه مکانی برای آموزش، پرورش، مشاوره، تعالی بخشیدن به جسم و روان انسان هایی که به نوعی از همه آزادی ها محروم شده اند، می باشد.
انجم روز گفت : هدف از برنامه های اصلاحی و تربیتی زندان بازگرداندن سعادتمندانه مددجویان به آغوش گرم خانواده و ادامه یک زندگی شرافتمندانه و عاری از مشکلات در جامعه است.

 

وی با اشاره به اینکه شغل انسان را از ارتکاب بزه دور می کند،افزود: یکی از دلایل ارتکاب جرم و جنایت در سرتاسر جهان ریشه در مسائل اقتصادی از قبیل بیکاری، فقر مالی و نداشتن شغل مناسب دارد
انجم روز اظهار داشت : موضوع اشتغال زندانیان در حال تحمل کیفر و پس از آزادی یکی از موضوعات مهم، اساسی و از اولویت های نظام قضایی و سازمان زندانهای کشور می باشد که توجه به آن منجر به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه و کاهش جمعیت کیفری زندان ها می شود.

 

این مقام قضایی در ادامه افزود : ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های مختلف اعم از فرهنگی و مشاوره شغلی در زندانها می تواند به عنوان یک اصل قلمداد، و اثرات آن را در حین تحمل کیفر حبس و پس از آزادی آنان مشاهده کرد.

شایان ذکر است در پایان این بازدید از عملکرد مدیریت زندان جیرفت که بنا به ارزیابی های استان حائز رتبه برتر شده بود با اهدای لوح تجلیل بعمل آمد.

انجم روز

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 12 =