. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 30251 تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1396 | 11:39 ق.ظ

مدیر مسئول خبرگزاری پانا در استان کرمان:

طرح هر مدرسه یک خبرنگار در مدارس استان کرمان در حال اجراست

به گزارش کنارصندل، دوره آموزشی خبرنگاران پانا با تدریس مدیر مسئول خبرگزاری پانا در استان کرمان و شرکت بیش از ۱۰۰ دانش آموز علاقمند در سالن اجتماعات سازمان دانش آموزی شهرستان جیرفت برگزار شد.   همزمان با مراسم اختتامیه این دوره حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ حمیدرضا کرمی مدیر مسئول خبرگزاری پانا در استان کرمان […]

به گزارش کنارصندل، دوره آموزشی خبرنگاران پانا با تدریس مدیر مسئول خبرگزاری پانا در استان کرمان و شرکت بیش از ۱۰۰ دانش آموز علاقمند در سالن اجتماعات سازمان دانش آموزی شهرستان جیرفت برگزار شد.

 

همزمان با مراسم اختتامیه این دوره حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ حمیدرضا کرمی مدیر مسئول خبرگزاری پانا در استان کرمان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه دوره آموزشی خبرنگاران پانا در شهرستان جیرفت با استقبال خوب دانش آموزان و اصحاب رسانه همراه بود گفت: خبرگزاری پانا قصد دارد تحول قابل توجهی در بحث آموزش دانش ­آموزان با استعداد و علاقه مند به حرفه خبرنگاری داشته باشد به حمد الله دوره های آموزشی خبرنگاری توسط خبرگزاری پانا به صورت مستمر در حال اجرا بوده و تاکنون تعداد زیادی از دانش آموزان علاقه مند پس از طی دوره های آموزشی تئــوری و عملی وارد عرصه خبرنگاری شده‌اند.

 

وی افزود: هم اکنون خبرگزاری پانا با داشتن سرویس­های مختلف خبری از جمله فرهنگی- هنری، اجتماعی، سیاسی- اقتصادی، علمی- آموزشی، ورزشی، در همه ی استانهای کشور دفتر نمایندگی دارد و مسئول خبرگزاری پانا در هر استان پس از بررسی اخباری که توسط خبرنگاران ارسال می­شود آنها را ویرایش ، تصحیح و تأیید کرده و روی سایت پانا قرار میدهد.

مدیر مسئول خبرگزاری پانا در استان کرمان افزود: خبرگزاری پانا به عنوان عضوی از خانواده بزرگ رسانه کشور خود را موظف به پوشش اخبار در سطوح و بخش های مختلف در کنار فعالیت تخصصی خود در حوزه ی آموزش و پرورش می داند. تحقق این امر نیازمند عضوگیری و آموزش، دانش آموزان عزیز کشورمان می باشد تا در قالب خبرگزاری پانا فعالیت نموده و در جهت شکوفایی استعدادهای خود گام بردارند. وی اجرای سیاست‌های سازمان دانش‌آموزی برای تأمین نسل آینده جامعه خبری کشور، شناسایی دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به دنیای ارتباطات و رسانه، پردازش اخبار تولیدی دانش‌آموزان بر اساس اصول علمی، ارتقای توانمندی دانش‌آموزان برای تقویت مهارت‌های ارتباطی، تقویت روحیه تعامل با سایر بخش‌های جامعه و روحیه کار تشکیلاتی بین دانش‌آموزان، ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای مشارکت فعال و تداوم ارتباط با دنیای رسانه و اطلاع‌رسانی، را از اهداف تشکیل خبرگزاری پانا برشمرد و افزود: نقش مهم خبرنگاران، ابلاغ است، همانطور که یکی از اقدامات پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم نیز ابلاغ و آگاهی دادن بود و این نشان از وظیفه سنگین خبرنگاران دارد.

 

حجه الاسلام والمسلمین کرمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای تاکید فراوان دارند که جهت گیری مطبوعات باید اصلاح فرهنگ عمومی باشد و در مقابل طوفان رسانه های معاند و ضدانقلاب، تریبون های انقلابی و جریانهای انقلابی به تبیین مواضع اسلام و امام(ره) و انقلاب و بیان حقایق عالم بپردازند گفت: انتقال مفاهیم و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی به نسل جوان می تواند نقش مهمی در افزایش بصیرت و آگاهی جوانان در مواجهه با دسیسه های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ایفا کند.

وی یادآور شد:هرساله در ۱۲ بهمن شاهد برگزاری مراسم با شکوه سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به میهن عزیزمان هستیم و متعاقب آن ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر می باشد که برگزاری هر چه باشکوهتر این مراسم در امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لذا بایستی از تمام ظرفیت های مردمی و اجرایی بهره برد تا برنامه های قوی تر و جامع تری در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اجرا شود.
وی در پایان این گفتگو از حمایت های آقای دکتر محسن بیگی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان و تلاش های بی وقفه آقای برآوردی رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان، و مجموعه خبرنگاران پانا و مسئولین سازمان دانش آموزی در سراسر استان قدردانی کرد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 4 =