۱۲ کارگروه به صورت شبانه روزی پیگیر حقوق عمومی جامعه و استیفای حق مردم می باشند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل،  دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: دادستانی کرمان در جهت ایفای نقش مدعی العموم در قالب ۱۲کارگروه به صورت شبانه روزی پیگیر حقوق عمومی جامعه و استیفای حق مردم می باشد.

 

سالاری در تشریح جزئیات اقدامات دادستانی کرمان در خصوص حقوق عامه اظهار داشت: این کارگروه ها به تصدی معاونان دادسرا وقضات ویژه کار رصد و پیگیری امور عمومی جامعه را برعهده گرفته اند و به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت و نظارت می باشند.

 

این مقام قضائی خاطرنشان ساخت: دستورات قضائی متعددی از ابتدای سال جاری توسط قضات این کارگروه ها در جهت برطرف شدن موانع و مشکلات صادر گردیده است.

 

وی تصریح کرد: دادستانی کرمان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و همچنین تاکیدات مکرر ریاست قوه قضائیه امر پیشگیری از وقوع جرم، مقابله با جرائم سازمان یافته و مفاسد کلان اقتصادی را در دستور کار ویژه خود قرار داده است .

 

دادستان کرمان با بیان اینکه کارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادی جزء فعال ترین کارگروهای دادسرای کرمان می باشد، افزود: از ابتدای سال جاری دادسرای کرمان رسیدگی به چندین پرونده فساد کلان اقتصادی (رانت خواری و تضییع حقوق بیت المال) که غالب آنها در بستر سیستم بانکی به وقوع پیوسته است را دستور کار قرار داده است .

 

وی اعلام کرد: در حال حاضر ۱۲کارگروه فعال شامل کارگروه های ۱)کاهش سوانح کار، ۲)امنیت غذایی،۳)مبارزه با مواد مخدر، ۴)رصد ونظارت بر فضای مجازی، ۵)سوانح عمومی وحوادث، ۶)مبارزه با زمین خواری وحاشیه نشینی، ۷)مبارزه با منکرات و مفاسد ومشروبات الکلی، ۸)مبارزه با سرقت،۹)ارتقاء امنیت اجتماعی جامعه و مقابله با ناامنی ها، ۱۰)پیشگیری از وقوع جرم، ۱۱)مبارزه با مفاسد اقتصادی و کارگروه پیگیری حقوق عامه ومطالبات مردمی در حال فعالیت می باشند.