. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 30489 تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1396 | 08:14 ق.ظ

توجه به ورزش در روستاها، گامی برای کاهش آسیب های اجتماعی است/ روستای دوبنه از روستاهای پیشتاز در عرصه ورزشی است / تصاویر

به گزارش کنارصندل به نقل از نشریه لوار ، مسابقات والیبال جام دهه فجر با حضور پنج تیم در روستای دوبنه در حال برگزاری است. این مسابقات به همت بخشداری مرکزی جیرفت ، دهیار روستا و تعدادی از جوانان در حال برگزاری است. بخشدار مرکزی جیرفت طی گفتگویی به خبرنگار ما گفت:  می‌توان با افزایش […]

به گزارش کنارصندل به نقل از نشریه لوار ، مسابقات والیبال جام دهه فجر با حضور پنج تیم در روستای دوبنه در حال برگزاری است.

این مسابقات به همت بخشداری مرکزی جیرفت ، دهیار روستا و تعدادی از جوانان در حال برگزاری است.

بخشدار مرکزی جیرفت طی گفتگویی به خبرنگار ما گفت:  می‌توان با افزایش فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی از بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری کرد.

منصور نعمتی ادامه داد: از طرفی نیز، توجه به ورزش روستایی به کشف استعدادهای تازه منجر می شود.

وی عنوان کرد: ورزش اتحاد و همدلی را در تمامی عرصه‌ها ایجاد می‎کند و همه باید کمک کنند تا در توسعه ورزش از ایده‌های جدید بهره برده و جوانان را در تمام رشته‌های ورزشی جذب کنیم.

نعمتی  با اشاره به نقش ورزش در سلامتی روح و روان و همچنین جسمی افراد جامعه بر ضرورت توجه به جایگاه ورزش روستایی تاکید کرد و افزود: در میان روستاییان ظرفیت و استعدادهای خوبی وجود دارد و با حمایت و همراهی دهیاران و شوراهای اسلامی، گام‌های موثری را در جهت شکوفایی این استعدادها بر خواهیم داشت.

وی افزود : برای توسعه ورزش‌ در روستا نیازمند ورود و همت دهیاران بوده و برنامه‎ریزی هیئت‌های شهرستانی برای برقراری تعامل مناسب بسیار حائز اهمیت است.

نعمتی تصریح کرد: بروز استعداد‎های ورزشی می‎تواند در ایجاد نشاط و تحرک اجتماعی در محیط‎های روستایی این منطقه بسیار حائز اهمیت باشد

بخشدار مرکزی جیرفت توجه به ورزش روستایی و مناطق بخش مرکزی جیرفت را یکی از اولویت های کاری خود دانست و افزود توجه و گسترش در روستاها علاوه بر افزایش شادی و تندرستی نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی ، پر کردن اوقات فراغت و شکوفایی استعدادهای ورزشی روستاییان ایفاد میکند که در همین راستا همیشه از دهیاران خواسته ایم در بحث ورزش در روستاها از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی  تصریح کرد :سندهایی که در اداره موجود است نشان می دهد که ما در روستاها در بحث ورزش همیشه فعال و پویا بوده ایم و تایید می کنند.

نعمتی اظهار کرد : ورزش مایه آرامش و نجات است و باعث سلامتی و نشاط در جامعه می شود ، لذا از هر ظرفیت و بستری برای توسعه ورزش باید استفاده کرد .

وی تصریح کرد : روستای دوبنه از روستاهای پیشتاز در عرصه ورزشی است و  قهرمان نامی در سطح ملی  در این روستا و منطقه وجود دارد و این خود تایید کننده  روحیه ورزشی این مناطق است .

نعمتی افزود: باید قدردان پیشکسوتان عرصه ورزشی باشیم و جناب آقای یحیی ملایی از پیشکسوتانی است که در روستای دوبنه قهرمانان زیادی را پرورش داد و حمایت وی باعث شد ،رکوردهایی قهرمانان این روستا در کشور به ثبت برسانند که هنوز بعد از گذشت یک دهه کسی نتوانسته این رکوردها را بشکند.

دهیار روستای دوبنه نیز به خبرنگار ما گفت : مسابقات والیبال جام دهه فجر با حضور پنج تیم در این روستا در حال برگزاری است.

محمد دلیری ادامه داد: روستای دوبنه با جمعیتی بیش از سه هزار نفر از روستاهای پرجمعیت جیرفت است و توجه ویژه جوانان این روستا به ورزش زبان زد خاص و عام است.

وی بیان کرد : ورزش باید در اولویت اصلی همه اقشار جامعه باشد زیرا سلامتی جسمی و روحی جامعه را تضمین می کند.

دلیری با قدردانی از بخشدار مرکزی جیرفت و همه کسانی که به ورزش در روستاها توجه دارند و در این راه زحمت می کشند، گفت: با همه خدمات ورزشی در روستاها اما به علت جمعیت زیاد قشر جوان و کسانی که به ورزش علاقه مندند، مشکلات ورزشی این روستا و کمبود امکانات زیاد است که از مسئولین گرامی خواهشمندیم نسبت به رفع بخشی از این مشکلات اعم از عدم وجود سالن چند منظوره ورزشی و یا زمین چمن فوتبال یا فوتسال اقدام نمایند.

دهیار دوبنه افزود: این روستا با وجود قهرمانانی که دارد و شور و نشاطی که در بین جوانان این روستا موج می زند می طلبد مسئولین نگاه ویژه ای به این روستا داشته باشند و ما همیشه قدردان زحمت ها و تلاش های آنان در این راه خواهیم بود.

تصاویر : محمدرضا براهام

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 4 =