. سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 30517 تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 بهمن 1396 | 07:15 ق.ظ

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان خبر داد:

۳۳ پروژه منابع طبیعی در جنوب کرمان در دهه فجر، افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش کنارصندل، دکتر محمدحسن کردستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: همزمان با ایام مبارک دهه فجر ۳۳ پروژه منابع طبیعی با اعتبار ۲۴۳ میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال در منطقه جنوب کرمان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود .   دکتر کردستانی با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: در این ایام ۲۰ […]

به گزارش کنارصندل، دکتر محمدحسن کردستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: همزمان با ایام مبارک دهه فجر ۳۳ پروژه منابع طبیعی با اعتبار ۲۴۳ میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال در منطقه جنوب کرمان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود .

 

دکتر کردستانی با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: در این ایام ۲۰ پروژه منابع طبیعی با اعتبار ۱۶۷ میلیارد و ۸۶۱ میلیون ریال افتتاح و ۱۳ پروژه با اعتبار ۷۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در منطقه جنوب کرمان کلنگ‌زنی می‌شود .

وی بیان داشت: از این تعداد پنج پروژه عملیات سنگی‌ملاتی با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۱۸۵ میلیون ریال در سطح یک‌هزار و ۷۳۹ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی مناطق گلاشگرد شهرستان فاریاب، دهکهان شهرستان کهنوج، چاه‌شور شهرستان منوجان و حسین‌آباد بلوک شهرستان جیرفت به بهره‌برداری می‌رسد .

 

دکتر کردستانی تصریح کرد: همچنین چهار پروژه عملیات سنگی‌گابیونی در سطح ۴۶۲٫۷ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی مناطق رمون شهرستان جیرفت و نکوگان شهرستان عنبرآباد با اعتبار ۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال و پنج پروژه مدیریت هرزآب در سطح یک‌هزار و ۳۸۳ از منطقه جنوب کرمان با اعتبار ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود .

وی افزود: دو پروژه عملیات مالچ‌پاشی توأم با نهال‌کاری در راستای مقابله با بیابان‌زایی در سطح ۸۰۰ هکتار از شهرستان‌های رودبار و قلعه‌گنج با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال و چهار پروژه نهال‌کاری مناطق بیابانی در ۶۰۰ هکتار از شهرستان‌های عنبرآباد، رودبار و قلعه‌گنج با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۶۵۶ میلیون ریال از دیگر طرح‌های قابل افتتاح هستند .

 

دکتر کردستانی عنوان کرد: پنج طرح عملیات سنگی‌ملاتی در سطح بیش از ۴ هزار و ۸۴۸ هکتار از مناطق چاه‌شور شهرستان‌ منوجان، دهکهان شهرستان‌ کهنوج، رمون شهرستان‌ جیرفت، گلاشگرد شهرستان‌ فاریاب و رمشک شهرستان‌ قلعه‌گنج با مبلغ ۳۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کلنگ‌زنی می‌شود .

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ادامه داد: همچنین در ایام مبارک دهه فجر طرح دیوار ساحلی سنگی‌ملاتی در یک‌هزار و ۱۱۸ هکتار از منطقه حسین‌آباد اسفندقه شهرستان جیرفت با ارزش ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کلنگ‌زنی می‌شود .

وی با اشاره به اینکه دو طرح عملیات سنگی‌گابیونی به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سطح ۷۸۳ هکتار از مناطق رمون شهرستان جیرفت و نکوگان شهرستان عنبرآباد کلنگ‌زنی می‌شود، ابراز داشت: کلنگ‌زنی یک طرح توسعه جنگل با بذر نیز در سطح ۱۵۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان جیرفت با ارزش ریالی یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون انجام می‌گیرد .

 

دکتر کردستانی از کلنگ‌زنی یک طرح عملیات خاکی در سطح یک‌هزار و ۱۷۰ هکتار از عرصه‌های منطقه عباس‌آباد اسفندقه شهرستان جیرفت با اعتبار ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد و خاطرنشان کرد: کلنگ طرح عملیات خاکی و تثبیت سرریز سنگی‌ملاتی نیز در سطح ۵ هزار و ۲۰۶ هکتار از منطقه زهکلوت شهرستان رودبار با ارزش ریالی ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال زده می‌شود .
وی اذعان داشت: همچنین دو پروژه توسعه جنگل با نهال در سطح ۱۴ هکتار از شهرستان فاریاب و ۱۲٫۵ هکتار از شهرستان کهنوج با اعتبار ۳۵۰ میلیون ریال در شمار طرح‌های کلنگ‌زنی شده، همزمان با دهه مبارک فجر سال جاری هستند .

 

دکتر کردستانی با تأکید بر اینکه علاوه بر حراست از عرصه‌های منابع طبیعی باید در بحث ممیزی و تفکیک اراضی ملی از مستثنیات قانونی نیز دقت لازم صورت گیرد ، اضافه کرد: در راستای اجرای طرح کاداستر برای بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی در سال جاری سند مالکیت تک‌برگ صادر شده است.

نظرات بینندگان:

  1. حسین گفت:

    لابد این کلنگ ها هم از همان کلنگ هایی است که غنچه پور به دستت می دادند تا بر گرده کشاورزی بزنی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − یک =