. جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷

کد خبر: 30655 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۰۲ ق٫ظ

در سفر وزیر راه و شهر سازی :

افتتاح ۱۶۱ کیلومتر بزرگراه و راه روستایی در جنوب کرمان/ تصاویر

به گزارش کنارصندل، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به جیرفت مورد استقبال نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد، امام جمعه جیرفت، فرماندار جیرفت ، مدیرکل راه و شهرسازی شمال و جنوب کرمان و معاونین قرار گرفت. آخوندی به همراه مسئولین از فرودگاه این شهرستان بازدید و با حضور در گلزار شهدا به […]

به گزارش کنارصندل، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به جیرفت مورد استقبال نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد، امام جمعه جیرفت، فرماندار جیرفت ، مدیرکل راه و شهرسازی شمال و جنوب کرمان و معاونین قرار گرفت.
آخوندی به همراه مسئولین از فرودگاه این شهرستان بازدید و با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و در آیین افتتاح پروژه های حوزه راه و شهرسازی این شهرستان حضور یافت.

بهره برداری از دستگاه فاصله سنج فرودگاه جیرفت برای نشست و برخاست ایمن هواپیماها ، افتتاح ۱۶۱کیلومتر بزرگراه و راه روستایی به ارزش بیش از ۱۰۰۰میلیارد ریال، بازدید از بزگراه جیرفت –سه راهی بم، افتتاح پل دوم سقدر با اعتبار ۳۰میلیارد ریال ، همچنین تشریح وضعیت پروژه راه آهن جیرفت –بم توسط دکتر خادمی معاون وزیر و بازدید از بیمارستان در دست احداث ۹۶تختخوابی عنبرآباد، کارهای صورت گرفته در سفر وزیر بود.
وزیر راه و شهرسازی درباره پروژه محور ریلی بم- جیرفت- جاسک گفت:علی‌رغم اینکه در خلیج‌فارس بخش عمده بار از ۲ بندر، بندرعباس و امام جابه جا می‌شوند اما با توجه به وجود دریای عمان تصمیمی اتخاذ شد که یک بندر بزرگ نیز در این منطقه داشته باشیم.

آخوندی در ادامه گفت: برای فعال کردن بندر جاسک باید یک خط ریلی به سمت مرکز، شمال و شرق داشته باشیم و این خط ریلی باید از جاسک شروع شود و به سمت جیرفت برسد که هم‌اکنون سرمایه‌گذاری و مطالعات در دست اقدام است

وی خاطرنشان کرد: اهمیت قطعه حدفاصل سه‌راهی بم به جیرفت زمانی مشخص می‌شود که به جاسک برسد.

آخوندی با بیان اینکه احداث این محور ریلی موجب اتصال دریای عمان به خطوط راه‌آهن می‌شود گفت: در حال حاضر طراحی مسیر ریلی جیرفت تا جاسک شروع شده است

آخوندی با اشاره به وجود چند فرض برای اجرای محور ریلی اظهار داشت: فرض انتخاب شده به طول ۹۴ کیلومتر است البته نکته مهم برای اجرای این فرض اختلاف بسیار زیاد ارتفاع است. زیرا در زمینه ساخت راه‌آهن نباید اختلاف ارتفاع بسیار زیاد باشد. به همین خاطر دستور نظارت و دقت بالا در زمینه مهندسی این خط ریلی را داده ام

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با توجه به انجام کار مطالعاتی این پروژه بیان کرد: امیدوارم بتوانیم در اواخر سال جاری اولین قطعات این محور را برای مناقصه اعلام عمومی کنیم تا کار به سرعت شروع شود

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این سفر پایه‌گذاری محور جنوب-شمال از سه‌راهی بم به جیرفت و ادامه آن تا جاسک انجام می‌شود. اگرچه ممکن است چندین سال به طول بیانجامد اما یکی از کارهای بسیار مهم برای کشور محسوب می‌شود.
همچنین در حاشیه این بازدیدها مهندس عشایری سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از بافتهای فرسوده و پروژه های در دست اقدام این مناطق از جمله اصلاح و بهسازی معابر محله کلرود جیرفت که با اعتبار ۳۰۰۰میلیون ریال می باشد و همچنین بافت های فرسوده شهر عنبرآباد بازدید کردند

نظرات بینندگان:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 4 =