انتخابات هیئت مدیره جدید مجمع خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، دکتر ایمان قاسم زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ظهر امروز در جلسه مجمع خیران سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشور رویکرد وزارت بهداشت توجه به جلب مشارکت خیران سلامت است و در این راستا شاهد تقویت معاونت اجتماعی وزارت بهداشت هستیم.

وی با بیان اینکه مانند سایر کشورهای دنیا باید به سمتی برویم که بسیاری از خدمات بهداشت و درمان به سمت امور خیریه برود، افزود: امروز در کشور اقدامات خوبی در امور خیریه انجام شده است و در جنوب کرمان با توجه به نعمات الهی و توسعه کشاورزی متمکنان زیادی داریم که باید از این ظرفیت برای جذب خیرین استفاده کرد.

قاسم زاده با بیان اینکه در هیج جای دنیا بار سنگین بهداشت و درمان بر دوش دولت نیست و بخش عمده آن توسط خیران انجام میشود: با توجه به جایگاه سلامت در دین مبین اسلام و فرهنگ مادر زمینه جلب مشارکت خیران در حوزه بهداشت و درمان باید اقدامات فرهنگی بیشتری انجام شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: فعالیت خیران سلامت علاوه بر اجر اخروی اقدامی مهم در سلامت افراد جامعه و به طبع آن افراد خیر است.

 

دکتر سید فریدون افضلی معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه در این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: با توجه به سیاستهای دانشگاه در جلب مشارکت خیران مجمع خیران تأسیس میشود که نخستین مجمع خیران سلامت در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت سال ۸۹ برگزار و اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند و تاکنون اقدامات خوبی در جذب مشارکت خیران در حوزه بهداشت و درمان جنوب کرمان انجام شده است.

وی افزود: سیاست وزارت بهداشت جلب هر چه بیشتر مشارکت خیران در اقدامات حوزه سلامت است و در برخی شهرها با جذب این مشارکتها اقدامات قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان داشته اند که با توجه به رونق کشاورزی منطقه امیدواریم بتوانیم خیران کشاورز را به سمت و سوی خیران سلامت سوق دهیم که این خود خیر و برکت را به دنبال دارد.

افضلی با اشاره به کمکهای خیران در احداث پروژه های بهداشت و درمان در حوزه تحت پوشش دانشگاه افزود: با توجه به اینکه دوره این هیئت مدیره به پایان رسیده است جلسه امروز برای برگزاری انتخابات هیئت مدیره جدید برگزار شد.

 

حجت الاسلام سعادت فر امام جمعه جیرفت در این جلسه اظهار داشت: در دین اسلام برای انفاق و زکات فلسفه ای بیان شده است که در خطبه فدکیه به صورت ویژه به زکات و کار خیر اشاره شده و زکات را باعث رشد مال انسان میداند.
وی با بیان اینکه کمک خیران در حوزه بهداشت و درمان سطح سلامت جامعه را بالا می برد و جامعه ای که سالم باشد چرخه اقتصادی آن پویاتر است، عنوان داشت: در امور خیریه یک بحث سخت افزاری مانند احداث فضای درمانی است و یک بخش هم مربوط به بخش نرم افزاری مانند حمایت از بیماران برای درمان است.

سعادت فر با پیشنهاد راه اندازی صندوق قرض الحسنه سلامت خاطرنشان کرد: با راه اندازی این صندوق میتوان با قرار دادن وجه مورد نیاز بیماران نیازمند اقدام به درمان کنند و با برگشت این پول به چرخه افراد زیادی می توانند از این امر خداپسندانه بهرهمند شوند اجرای این طرح معین عزتمندانه ای برای بیماران در حوزه درمان است.
وی با اشاره به لزوم جلب مشارکت افراد در اموزش سلامت در جامعه به ویژه توسط معلمان به عنوان فعالیت نرم افزاری در امور خیرعنوان داشت: باید این فرهنگ در جامعه باشد که انجام کار خیر وظیفه اجتماعی است.

 

در ادامه حمید سالاری قائم مقام مشارکتهای اجتماعی دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه در منطقه تحت پوشش دانشگاه با اشاره بر لزوم ارتباط مفید و موثر مجمع خیرین سلامت با حوزه معاونت اجتماعی از هماهنگی موجود در این زمینه ابراز رضایت نمود.