. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 31160 تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 اسفند 1396 | 07:09 ق.ظ

دومین جشنواره محصولات گلخانه ای در جیرفت برگزار شد

به گزارش گنارصندل، روز چهارشنبه نهم اسفندماه۹۶ دومین جشنواره محصولات گلخانه ای جیرفت با حضور طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات دانشگاه جیرفت برگزار شد.   سیدیعقوب موسوی رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:۶۷درصد تولید کشاورزی کل استان کرمان در منطقه جنوب این استان است واین جشنواره برای معرفی پتانسیل های کشاورزی جنوب […]

به گزارش گنارصندل، روز چهارشنبه نهم اسفندماه۹۶ دومین جشنواره محصولات گلخانه ای جیرفت با حضور طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات دانشگاه جیرفت برگزار شد.

 

سیدیعقوب موسوی رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:۶۷درصد تولید کشاورزی کل استان کرمان در منطقه جنوب این استان است واین جشنواره برای معرفی پتانسیل های کشاورزی جنوب کرمان به جهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به معرفی تولیدات و خدماتی که برای اولین بار در جنوب کرمان ارائه شده است، افزود: اولین پیوند سبزیجات در جهان در جنوب کرمان در مرکز خدمات جهاد کشاورزی رضوان انجام شده و همچنین هویج بنفش برای اولین بار در جنوب کرمان تولید شده و کشت کدوی آجیلی نیز برای اولین بار در گلخانه کهنوج انجام شده است و پیگیر بازارهای جهانی برای فروش محصولات کشاورزی این منطقه هستیم.

موسوی تصریح کرد: جنوب کرمان از نظر تولید نخیلات مقام اول کشور را داراست و برداشت محصول خرما در این منطقه به صورت سنتی انجام می‌شود به همین منظور از دستگاه بالابر خرما برای اولین بار در جنوب کرمان برای سهولت در برداشت محصول خرما استفاده شد.

وی گفت: مصرف کود حیوانی در جنوب افزایش یافته و با توسعه روش های نوین آبیاری مصرف آب در بخش باغات کاهش یافته است و همچنین سیستم آبیاری کنترل مرکزی خودکار نصب و دستگاه نوار تیپ کش در جنوب کرمان اختراع شده است.

موسوی اظهار کرد: منطقه جنوب کرمان به علت شباهت زیاد از لحاظ آب و هوایی با کالیفرنیا به کالیفرنیای ایران نام گزاری شده است.

 

محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی نیز با بیان این که سهولت فرآیندهای مرتبط با گلخانه‌ها در بازنگری دستورالعمل های فنی و اجرایی در دستور کار است،تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در بخش گلخانه‌ها باید تسهیل و نظارت بر اجرای اصولی طرح‌های گلخانه‌ای تقویت شود.

وی‌تصریح کرد:تشکیل و تقویت زنجیره های ارزش واحدهای گلخانه‌ای و ساماندهی تولید تا عرضه محصولات گلخانه ای باید مدنظر همه مدیران استانی و شهرستانی باشد.

طهماسبی،آموزش گلخانه‌داران و بیمه گلخانه‌ها را از جمله امور ضروری و زیربنایی و جزو سرمایه گذاری ثابت برشمرد و افزود: در این زمینه تعاملاتی با صندوق بیمه کشاورزی و بانک کشاورزی برای بیمه گلخانه و با وزارت علوم برای تشکیل رشته دانشگاهی تکنولوژی تولیدات گلخانه ای در سطح کارشناسی ارشد به عمل آمده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد:تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و سامانه کارا یک فرصت استثنایی برای بهره مندی متقاضیان احداث گلخانه است که مدیران استانی باید نهایت استفاده مطلوب را به عمل آورند.

 

این جشنواره در عصر این روز همراه با برنامه و موسیقی محلی در جنب گلخانه روح الله نعمتی از گلخانه داران بزرگ جیرفت ادامه یافت.

 

نظرات بینندگان:

  1. عباس زاده گفت:

    یا این جهان و بین الملل مورد ادعای موسوی ، احتمالا ناحیه ایذه است یا به کلی از وضعیت کشاورزی نا آگاهند .. پیوند سبزی جات چند سال است که در بهترین و مجهز ترین گلخانه های کشور از قبیل قزوین اجرا می شود و ما هنوز در همان سطح گلخانه های دهه هفتاد مشغول تولیدیم . چقدر مابدبخیتیم که با حرف های عامیانه پسند دلخوشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دوازده =