. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 31369 تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1396 | 08:45 ق.ظ

‍ سرویس دهی همراه اول در سطح استان نامطلوب است

متأسفانه جهان امروز برخلاف دنیای دیروز،عصر ارتباطات نامیده میشود و دهکده جهانی که روزی در حد یک رویا بود اینک محقق گردیده، بدون تعارف یا غلو هرگز نمیتوان جهان بدون ارتباطات را تصور کرد،زیرا ۹۸ درصد امور مرتبط با زندگی بشر دچار اخلال شده و از امور ابتدایی همچون تجارت و بانکداری تا فعالیت های […]

متأسفانه جهان امروز برخلاف دنیای دیروز،عصر ارتباطات نامیده میشود و دهکده جهانی که روزی در حد یک رویا بود اینک محقق گردیده، بدون تعارف یا غلو هرگز نمیتوان جهان بدون ارتباطات را تصور کرد،زیرا ۹۸ درصد امور مرتبط با زندگی بشر دچار اخلال شده و از امور ابتدایی همچون تجارت و بانکداری تا فعالیت های فوق علمی سازمان هایی چون ناسا مختل میگردد.

پس در این اوضاع و احوال یکی از کلیدی ترین و حساس ترین امور، مسأله ارتباطات و زیرساخت های مربوط به آن است،اما هنوز در کشور ما جایگاه وزارت ارتباطات و ادارات تابعه آن جدی گرفته نشده و نقشی متفاوت تر از وزارت پست،تلگراف و تلفن اسبق پیدا نکرده اند،لذا مسئولان ما باید به این امر مهم پی ببرند که در جهان امروز جایگاه این وزارتخانه باید در اولویت اول قرار گیرد و در بستر توسعه ارتباطات سایر علوم به ترقی و تعالی دست می یابند.

 

اما در استان ما نسبت به سایر کشور توسعه زیرساخت های ارتباطی بسیار نامطلوب و ناکافی است و نقاط کور بیشماری در سراسر استان وجود دارد.
اما از این گذشته گاهی اوقات افراد در حوالی میدان ارگ در مرکز استان در چند متری اداره کل ارتباطات و یا در نقاط مرکزی شهرستان ها نمیتوانند پاسخگوی تماس ورودی خویش باشند و پیامی مبنی بر تماس ناموفق را دریافت میکنند یا با داشتن آنتن کاذب قادر به برقراری ارتباط نیستند.
از شهرها که بگذریم وضعیت جاده ها و برخی روستاها قابل بیان نیست و میتوان گفت مشکلات سرویس دهی حوزه ارتباطات خصوصا تلفن همراه یکی از عوامل اصلی شکل گیری خشونت و بی حوصلگی در افراد است که گاها به شکل تنش های خیابانی یا ناهنجاریهای رفتاری بروز میکند.

علاوه بر این سرویس دهی اینترنت هم اعم از خانگی یا تلفن همراه وضعیتی اسفبار دارد که گاهی برای فرستادن یک عکس با حجمی اندک باید مدت زمان طولانی معطل ماند.

لذا با توجه به نارضایتی مدیریت عالی استان از این وضعیت خصوصا در مواقع بحرانی و حوادث و برخورد تند ایشان در جلسه ستاد بحران در آذرماه سال جاری با مدیرکل ارتباطات و مسئول شرکت همراه اول که به اخراج این دو مدیر از جلسه منتهی گردید و به تبع آن شخص وزیر در منطقه حاضر و جلسه شورای اداری با حضور ایشان و معاونین وی در استانداری برگزار و قول مساعد برای اصلاح وضعیت ارتباطات استان داده شد که متأسفانه با برآورد شخصی و گلایه های مردمی اوضاع نه تنها بهتر نگردیده بلکه سرویس دهی سیر نزولی داشته و نقاط کور همچنان به همان شکل سابق باقی مانده اند.

لذا امید میرود که استاندار محترم و نمایندگان مجلس که امکان ارتباط با وزیر و معاونان وی را دارند در اسرع وقت برای پیگیری این نیاز اساسی مردم اقدامی عاجل و عملی انجام دهند و در صورت نیاز فیلم جلسه شورای اداری و سخنان جناب وزیر را به دفتر ایشان تحویل تا وعده های داده شده را مرور نمایند.

شماره ۳۴ نشریه روشنفکری ۲۱ اسفندماه ۹۶

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =