همایش پیشگیری و  کنترل خشم در جیرفت برگزار شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، صبح امروز همایش پیشگیری و کنترل خشم توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی جیرفت در منطقه جنوب کرمان به میزبانی جیرفت برگزار شد.

رییس اداره بهزیستی جیرفت در این همایش گفت: مهارت کنترل خشم از مهارت‌های ضروری در زندگی می‌باشد که باید آموخت تا از پیامدهای نامطلوب ناشی از بروز خشم و پرخاشگری در جامعه پیشگیری کنیم.

محمد رضانژاد افزود: ارتقاء مهارت کنترل خشم در نزاع های فردی و دسته جمعی از وقوع جرم پیشگیری می کند.

وی ناکامی را مهمترین عامل بروز خشم در افراد معرفی می کند زیرا زمانی که فرد در رسیدن به اهداف خود، به ویژه اهداف مادی، موانعی بر سر راه خود می بیند، به رفتارهای پرخاشگرانه و تنش زا روی می آورد.

 

رییس اداره بهزیستی جیرفت گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون ۶۰ ساعت آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس این شهرستان ارائه شده است.

وی هدف از آموزش در مدارس را آشنایی دانش آموزان با آسیب های اجتماعی و پیشگیری از این آسیب ها، آشنایی با وظایف اورژانس اجتماعی و آموزش خود مراقبتی بیان کرد.

 

دکترای روانشناسی هم در ادامه این نشست با بیان اینکه خشم در واقع واکنش هیجانی است که افراد در موقعیت های خشم برانگیز از خود نشان می دهند، گفت: عده ای به دلیل نداشتن مهارت کنترل خشم به محض مواجه شدن با موقعیتی که هیجان را در وجود آنها شکل می دهد، کنترل خود را از دست داده و خشم را تبدیل به پرخاشگری و نزاع می کنند.

سمانه نیک طبع افزود: خودشناسی و دریافت مشاوره بر اساس شرایط روانی و زندگی فرد، مناسب ترین راهکار کنترل خشم و نداشتن مهارت های حل مسئله از مهمترین دلایل بروز خشم است.
همایش کنترل خشم با برنامه های متنوع و شاد فرهنگی و حضور پرشور مردم در سالن شهید مداحی پور جیرفت برگزار شد.