حضور سرزده دکتر کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کشور در قلعه گنج و دیدا با فرماندار این شهرستان


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، دکتر کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کشور عصر امروز به صورت سرزده در قلعه گنج حضور یافت و با فرماندار این شهرستان دیدار نمود.

وی در جلسه ای که با حضور عطاناوکی فرماندار قلعه گنج و محمد جعفر جهانگیری معاون عمرانی فرماندار و جمعی از مدیرعاملین شرکت تعاونی های فراگیر ملی شهرستان قلعه گنج در محل سالن اجتماعات سایت اداری بنیاد مستضعفان در شهرستان قلعه گنج برگزار شد بر گسترده بودن فعالیت های تعاونی های فراگیر ملی شهرستان قلعه گنج و فعالیت مشترک تعاونی دهیاری ها و تعاونی ها فراگیر ملی تاکید داشت.

در ابتدای جلسه عصر امروز عطا ناوکی فرماندار قلعه گنج ضمن خوش امدگوئی و تبریک سال نو به تشریح فعالیت صندوق های خرد روستایی و بیان مشکلات موجود تعاونی های فراگیر ملی در این شهرستان پرداخت و بیان داشت؛

با ظرفیت بسیار خوب بنیاد مستضعفان در این شهرستان و فعالیت های توسعه ای که دراین شهرستان داشته شهرستان قلعه گنج در بسیاری از حوزه ها رشد قابل ملاحظه ای داشته وی با اشاره به فعالیت صندوق های خرد روستائی تشریح کرد؛

تاکنون تعداد۱۴۴صندوق خرد روستائی در شهرستان قلعه گنج راه اندازی شده است و با رویکردی حمایتی که بنیاد مستضعفان در این زمینه داشته است تعداد ۱۵۶۳۶ خانوار تحت پوشش این صندوق ها قرار دارند و ۱۸۳۸۶ نفر از اهالی روستاهای قلعه گنج عضو این صندوق ها شده و میزان پس انداز اهالی و مردم تاکنون بالغ بر سه میلیارد تومان است که اورده و سهم خود مردم بوده است.
و مساعدت و سهم بنیاد نیز به مبلغ دو میلیاردو چهارصد میلیون تومان بوده و تعداد کل تسهیلات پرداخت شده از طریق این صندوق ها به مردم ۷۵۴۸ فقره تسهیلات بوده است که به مبلغ هشت میلیاردو ششصدوپنجاه و یک میلیون تومان پرداختی داشته اند.

عطا ناوکی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در شهرستان قلعه گنج بیان داشت؛
مطابق امار سال نود نرخ بیکاری در این شهرستان ۲۸% اعلام شده که در حال حاضر ۷/۵%
درصد کاهش پیدا کرده است.

فرماندار قلعه گنج وجود مراکز فنی و حرفه ای را در قلعه گنج از ضروریات شهرستان دانستند و بیان داشت؛
علیرغم اینکه ما هیچگونه مرکز فنی و حرفه ای در شهرستان نداشته ایم و تنها با یک واحد نمایندگی فنی و حرفه ای در شهرستان بیش از ۱۱۵۰
نفر طی یکسال گذشته و در سال ۹۶ در شهرستان اموزش و گواهینامه مهارت کسب کرده اند و در سال ۹۷ این رقم افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد؛
اگر مراکز فنی و حرفه ای در شهرستان قلعه گنج تقویت یابند ما می توانیم با ایجاد مشاغل خرد در روستاها واقعا اشتغال پایداری را در روستاها این شهرستان بوجود اوریم.
فرماندار قلعه گنج همچنین بر جذب و استخدام نیروی انسانی در اداره تعاون کار ورفاه این شهرستان تاکید داشتند و افزودند؛
اداره تعاون کار و رفاه قلعه گنج با وجود اینکه اداره ی نوپائی هست با دو نفر نیروی انسانی و با وجود گستردگی و حجم کار جوابگوی مردم این شهرستان نیست و ودر تکمیل چارت سازمانی و تجهیز این اداره اقداماتی صورت پذیرد.

 

کلانتری معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در ادامه ی این جلسه هدف از حضور سرزده و غیرمنتظره خود ضمن مسافرت به شهرستان قلعه گنج و بازدید از روند فعالیت تعاونی های روستائی در این شهرستان عنوان نمود و بیان داشت؛

قلعه گنج پایلوت ملی و کشوری در حوزه ی اقتصاد مقاومتی است یعنی ما یک شهری داریم با حداقل درامد که در طی چندسال اینده می خواهیم انرا به یک شهر توسعه یافته با حداقل بیکاری برسانیم یعنی حرکت از فقر به سمت رفاه و از یک اقتصاد ضعیف به یک اقتصاد توسعه یافته تبدیل کنیم.

وی با اشاره به نقش تعاونی ها در این زمینه گفت؛
تعاونی ها می توانند نقش پیشتازی در توسعه ای قلعه گنج داشته باشند و به عنوان بازوان توانمند قلعه گنج باشند.
وی خطاب به مدیرعاملین تعاونی های روستائی فراگیر ملی شهرستان قلعه گنج بیان داشت؛
تعاونی های فراگیر ملی نباید منحصر به اسم پر طمطراق خود باشند و با برنامه ریزی مدون و دقیق فعالیت های گسترده ای اغاز نمایند و و روستاها را از نظر کشت محصولات استعدادیابی کنند محصولات کشاورزی را دسته بندی کنند دامداری روستائی را مدیریت کنند.
وی با تاکید به تشکیل تعاونی های دهیاری ها افزود ؛ما الان در کشور ۸۰۰تعاونی دهیاری داریم که می توانند با تعاونی های فراگیر ملی در زمینه های مختلف مشارکت داشته باشند.
معاون امور تعاون وزیر تعاون کار و رفاه ضمن ابراز خرسندی از افزایش میزان پس انداز صندوق های خرد روستایی قلعه گنج بیان داشت؛
در سفر قبلی که به شهرستان قلعه گنج داشتم میزان پس انداز اهالی یک میلیادو دویست میلیون تومان بود اما الان رشد قابل ملاحظه و چندبرابری را داشته که این امر بسیار امیداور کننده است و عنصر بنیاد مستضعفان بسیار امیدبخش و جاده صاف کن در امر توسعه و گسترش تعاونی های این شهرستان است.