. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 31564 تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 فروردین 1397 | 09:10 ق.ظ

تولید ۴۵۰۰ تن کلزا در جنوب کرمان

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: پیش بینی می شود از سطح ۳۰۰۰ هکتار مزارع کلزا در جنوب کرمان بیش از ۴۵۰۰ تن محصول کلزا تولید شود. به گزارش کنارصندل، دکتر موسوی رئیس سازمان در این خصوص گفت در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و به منظور […]

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: پیش بینی می شود از سطح ۳۰۰۰ هکتار مزارع کلزا در جنوب کرمان بیش از ۴۵۰۰ تن محصول کلزا تولید شود.

به گزارش کنارصندل، دکتر موسوی رئیس سازمان در این خصوص گفت در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و به منظور افزایش طرح خود اتکایی دانه های روغنی با برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ، مشارکت قابل تقدیر کشاورزان در سال زراعی جاری بیش از۳۰۰۰ هکتار هکتار از اراضی جنوب کرمان به کشت محصول استراتژیک کلزا اختصاص یافت.

وی افزود: با تاکید بر برنامه های محوری ، استفاده از۱۶۵۰کیلوگرم بذر هیبرید خارجی و ایرانی ارقام اگامکس ، تراپر و هایولا۵۰ سازگار با منطقه ، توسعه آبیاری نوار تیپ در سطح۱۱۲۸هکتار کشت کاملا مکانیزه خطی با تامین و خرید تعداد ۵۸ دستگاه ریزدانه کار یارانه کار ، بهبود تغذیه مدیریت وکنترل آفات و بیماریها و علفهای هرز و تامین کمباین مجهز به هد برداشت کلزا در حال برداشت مزارع می باشیم.

وی بیان داشت : باوجود شرایط اقلیمی وعدم نزولات جوی ، مزارع از وضعیت مطلوبی برخوردار می باشد و عملیات برداشت محصول از دهم فروردین ماه درکهنوج آغاز گردید و پیش بینی می گردد از این سطوح زیر کاشت منطقه حداقل ۴۵۰۰ تن محصول تولید وخریداری گردد.

 

دکتر موسوی افزود: باتوجه به این که خرید محصول به صورت تضمینی توسط اداره غله و خدمات بازرگانی انجام می شود با هماهنگی های انجام شده اداره غله ، کارخانه های آرد جیرفت و کهنوج به عنوان مراکز دولتی نسبت به خرید محصول اقدام می می نمایند و از روزهای آینده مراکز خرید بخش خصوصی نیز وارد چرخه خرید گردند.

وی خاطر نشان کرد : قیمت تضمینی سال زراعی جاری توسط شورای اقتصاد هنوز ابلاغ نشده و محصول به صورت علی الحساب با قیمت وشرایط سال قبل خریداری و با ابلاغ قیمت تضمینی مابه التفاوت به حساب کشاورزان عزیز واریز می گردد.
وی تصریح کرد : از آنجایی که دستور العمل خرید محصول کلزا درکل کشور یکسان است کشاورزان عزیزدقت فرمایند ضمن اخذ معرفی نامه ازمراکز جهاد کشاورزی محل سکونت ، نسبت به تحویل محصول خود به مراکز خرید فعال در جنوب کرمان اقدام نموده و تحت تاثیرشاعبه های تبلیغاتی ودروغ پردازی های شبکه های دلالی و مراکز خرید استانهای همجوار قرار نگیرند چرا که پرداخت هرگونه وجه و وعده ازطرف این شبکه ها از محل سوء استفاده و قیمت محموله کشاورزی می باشد و به اقتصاد منطقه نیز خسارات قابل توجهی تحمیل می نماید.

نظرات بینندگان:

  1. سنجری گفت:

    هیچ محصول گندم و کلزایی به استان های دیگر نمی رود و همه ساله نیروهای انتظامی و مراکز چنان این را کنترل دارند که دانه ای خارج نشود و تولید همان حد ، خرید داخل منطقه است و باید ۴۵۰۰ تن تحویل شود و حواشی بر مغلطه گری است و خیلی قدیمی شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 6 =