. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 31568 تاریخ انتشار : جمعه 24 فروردین 1397 | 19:07 ب.ظ

همایش سران طوایف شیعه و سنی در شهرستان قلعه گنج برگزار شد

به گزارش کنارصندل، همایش سران طوایف با حضور امامان جمعه اهل تسنن و تشیع قلعه گنج و منوجان و بزرگان طوایف مختلف و متنفذین، ریش سفیدان و شورای تامین و نمایندگان بنیاد مستضعفان کشور در سالن فرمانداری شهرستان قلعه گنج برگزار شد.   حجت الاسلام نجنو امام جمعه قلعه گنج ضمن تقدیر از سران طوایف […]

به گزارش کنارصندل، همایش سران طوایف با حضور امامان جمعه اهل تسنن و تشیع قلعه گنج و منوجان و بزرگان طوایف مختلف و متنفذین، ریش سفیدان و شورای تامین و نمایندگان بنیاد مستضعفان کشور در سالن فرمانداری شهرستان قلعه گنج برگزار شد.

 

حجت الاسلام نجنو امام جمعه قلعه گنج ضمن تقدیر از سران طوایف شیعه و سنی شهرستان گفت: شهرستان قلعه گنج با همکاری و همراهی شما سران طوایف و مردم عزیز توانسته است از مرزهای فقر و گمراهی نجات پیدا کند.

 

 

 

وی باتوجه به اهمیت سران طوایف در زمینه های مختلف گفت : سران طوایف باعث دلگرمی طایفه و امید آنها هستند که در این زمینه باید هوشیار باشند و سعی کنند جهت عمران و آبادی منطقه و طایفه از همدیگر سبقت بگیرند.

 

 

 

وی با توجه به امنیت خوبی که در منطقه حکمفرماست از سران طایفه خواست تا چنانچه اسلحه های غیر مجازی در بین افراد طایفه وجود دارد تحویل دهد.

 

امام جمعه قلعه گنج ضمن تقدیر از بنیاد مستضعفان، از مردم خواست جهت هرچه بهتر اجرا شدن کارها و خدمات بنیاد در تمامی زمینه ها راه را برای آنها باز کنند تا بتوانند خدمات خود را هرچه سریعتر انجام دهند.

 

 

 

ناوکی فرماندار قلعه گنج گفت :سران طوایف در مناطق حافظ و نگهبانی برای طایفه ،منطقه وحتی کشور هستند و باید از فکر و استعداد و ظرفیت تک تک آنها که در مدیریت یک روستا و یک طایفه خوب عمل کرده اند استفاده کرد.

 

وی ضمن تشکر از خدمات بنیاد مستضعفان در شهرستان گفت: ما باید قدر دان زحمات بنیاد مستضعفان و شخص آقای سعیدی کیا و همکارانشان باشیم که تاکنون از هیچ تلاشی جهت عمران و آبادانی شهرستان الگویی اقتصاد مقاومتی قلعه گنج دریغ نکرده اند .

 

وی از سران طوایف شیعه و سنی خواست تا جهت ادامه خدمات بنیاد با این نهاد انقلابی جدیت همکاری را داشته باشند.

 

 

 

مولوی چاهانی امام جمعه اهل سنت رمشک ضمن قدر دانی از برگزاری این همایش گفت:سران طوایف نقش به سزایی در رشد و شکوفایی این منطقه دارند .

 

وی ضمن اشاره به هفته وحدت بین شیعه و سنی گفت:باتوجه به نقشه های شوم دشمنان امروزه این اتحاد باید بیشتر از همیشه نمایان شود،چراکه دشمنان اسلام در پی شکاف بین شیعه و سنی هستند.

 

وی ضمن تشکر از خدمات مسولین اداری و بنیاد مستضعفان در دهستان رمشک گفت :این خدمات باعث دلگرمی طوایف مختلف و مردم رمشک شده است.

 

 

 

مولوی فقیر زهی امام جمعه اهل تسنن منوجان هم ضمن تبریک فرا رسیدن عید مبعث ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش گفت: امروزه دشمنان اسلام و مسلمین جهت ایجاد تفرقه نقشه های زیادی را کشیده اند که در این میان ما با همدلی و اتحاد با یکدیگر میتوانیم تمامی نقشه های شوم دشمنان را خنثی کنیم.

 

وی افزود مشکلات و گرفتاری ها وجود دارد وای مساله نباید باعث نامیدی شود .

 

وی وجود سران طوایف را ضروری دانست و گفت: سران طوایف میتوانند در جهت بهبود وضعیت کشور نقش مهم و اساسی داشته باشند.

 

 

 

همچنین در همایش سران طوایف و متنفذین قلعه گنج آقای حیدروند مجری ملی طرح عمران و آبادانی شهرستان الگویی اقتصاد مقاومتی قلعه گنج گفت:سه سال پیش با عنایات مقام معظم رهبری مبنی بر آباد سازی یک نقطه محروم کشور و ارسال الگوی اقتصاد مقاومتی به دیگر نقاط کشور کار عمران و آبادانی شهرستان الگوی اقتصاد مقاومتی قلعه گنج را با شعار کار با مردم و برای مردم شروع کردیم .

 

وی ضمن تشکر از مردم قلعه گنج جهت مشارکت با بنیاد مستضعفان گفت:یکی از طرح هایی که اعتماد مردم را نسبت به بنیاد نشان داد طرح توان افزایی روستایی بود که ۱۸ هزار نفر از مردم قلعه گنج با تشکیل صندوق های خرد روستایی در این طرح مشارکت کردند .

 

وی گفت بنیاد در تمامی زمینه ها از جمله تجهیز و ساخت مساجد، تجهیز ۱۴۵ مدرسه در سال قبل و ۱۰۰مدرسه در امسال ،ریشه کنی بیسوادی ،اجرا و احداث چندین کارخانه با گرایش معیشت مردم ازجمله کارخانه فرآوری خرما،رب،روغن کشی کنجد،آبمیوه ،پنیر و احداث مجتمع بز شیری ۳ هزار راسی نژاد مورسیا و تکثیر ان در بین مردم مشارکت داشته است .

 

وی ضمن تشکر از همکاری سران طوایف و دهیاری ها از واگذاری ۵ هزار سند مالکیت زمین به مردم قلعه گنج در آینده نزدیک خبر داد.

 

مهندس حیدر وند گفت:برای اولین بار با مشارکت دولت محترم و بنیاد امسال قصد داریم به ۵ هزار نفر از مردم شهرستان قلعه گنج جهت ملک روستایی، ۵ هزار جلد سند صادر کنیم .

 

وی در این خصوص افزود:ضمن تفاهم نامه مالی که با دولت محترم و بنیاد مسکن بسته شد مقرر گردید ۸۰ درصد از این سهم را مسکن ، ۱۰درصد بنیاد و ۱۰ درصد هم مالک زمین پرداخت نمایند و صاحب زمین شوند.

 

 

 

مدیر ملی طرح عمران و آبادانی قلعه گنج گفت: برای صدور سند مالکیت این اراضی بنیاد ۵۰ درصد از سهم مالی صدور سند را پرداخت خواهد کرد.

 

وی افزود با همکاری فرماندار قلعه گنج جهت سهولت در صدور سند یک کار گروه تشکیل سند در شهرستان راه اندازی شده است که از مردم تقاضا دارم در اسرع وقت اقدام کنند.

 

در این همایش سران طوایف به نمایندگی از مردم از خدمات دولت و بنیاد مستضعفان در این شهرستان تقدیر و از مشکلات و راهکارهای پیشرفت شهرستان سخن گفتند.

گزارش از: محمد حیدری



نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − نه =