توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به مقوله فرهنگ و هنر بی نظیر است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، بی شک سینما و فیلم از ارکان اصلی جامعه محسوب شده و برای ارتقاء فرهنگ یک جامعه ضروری به نظر می رسند؛ اهمیت سینما و فیلم به حدی است که می توان با اعمال سیاست هایی در صنعت فیلم و فیلم سازی، جامعه را به سمت خوشبختی یا بدبختی سوق داد.

 

سینمای جیرفت این روزها در حالی شلوغی سانس های صبح و بعدازظهر را تجربه می کند که سالیان درازی به بهانه عدم استقبال مردم، چراغ هایش را خاموش کرده بودند.

سینما در جیرفت و جنوب استان کرمان که با تعطیلی چند دهه ای مواجه شده بود با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، جان تازه ای گرفت و مشاقان این عرصه که دیگر امیدی به بازگشایی سینما و دیدن فیلم بر پرده نقره ای، نداشتند، امیدوار و مشتاق تر نمود.

 

اینک که دولت تدبیر و امید در جنوب استان کرمان، با درایت حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، توجه به مقوله هنر، سینما و فیلم را در دستور کار قرار داده است، سینما جیرفت، با شلوغی و استقبال بی نظیر شهروندان روبرو شده است به نحوی که در برخی از سانس ها، صندلی های این سینما مملو از تماشاچیانی است که بعضا مشتاقانه کیلومترها را طی نموده اند تا فیلم های روز کشور را به نظاره بنشینند.

حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، با تجزیه و تحلیل و شناسایی ذائقه مردم این منطقه، سیاست گذاری مناسبی در نمایش فیلم ها در سینمای جیرفت اعمال نموده است که نتیجه آن گرایش بی سابقه مردم جنوب استان به سینما و تماشای فیلم است.

مسئول سینما جیرفت در رابطه با میزان استقبال مردم از فیلم های سینمای جیرفت، اظهار داشت: طی دو سال اخیر گرایش مردم به سینما و تماشای فیلم به صورت چشمگیری افزایش یافته است..

اسماعیل نیک نفس افزود: دلیل افزایش میل شهروندان به تماشای فیلم در سینمای جیرفت، اعمال سیاستهای کارشناسی شده و مناسبی از قبیل اکران بهترین فیلم های روز کشور، همزمان با تهران، توجه به ذائقه و خواسته مردم و… توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان طی چند سال گذشته می باشد.

وی در رابطه با فیلم به وقت شام گفت: در مدت کمتر از ۲۰ روز قریب به ۳هزار نفر این فیلم را در سینما جیرفت دیده اند.

نیک نفس ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به عنوان متولی فرهنگ و هنر در این منطقه، توانسته در زمینه سینما و تامین فیلم های سینما، نیاز مردم شهرستان را در رابطه با فیلم رفع نماید.

وی تصریح کرد: در سینمای جیرفت فیلم های زیادی در زمینه های طنز، اجتماعی، انقلابی و… به نمایش درآمده است که همه این فیلم ها با استقبال مردم مواجه شده اند که این خود از تصمیم های کارشناسی اعمال شده و زمینه سازی مناسب توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نشات گرفته است.

 

آقای شاهرخی از مشتری های سینما جیرفت با اشاره به نوع فیلم های سینمای جیرفت، می گوید: شروع بکار مجدد سینمای جیرفت و نمایش فیلم های روز کشور باعث ایجاد نوعی شور و اشتیاق در میان خانواده ها شده است.

وی می افزاید: نوع فیلم های نمایش داده شده در سینمای جیرفت، نشان دهنده دقت و حسیاسیت اداره کل ارشاد نسبت به مخاطبان است.

 

خانم میرزایی یکی از تماشاگران فیلم به وقت شام با اشاره به محل سینما می گوید: تدبیر اداره کل ارشاد باعث ایجاد محیطی امن و مناسب برای حضور خانواده ها در سینما شده است.

این شهروند جیرفتی می افزاید: ارشاد جنوب کرمان با مدیریت آگاهانه توانسته است موجب جذب مخاطب برای سینما جیرفت شود.

 

خانم دلفاردی با بیان اینکه دیدن بهترین و جدید ترین فیلم ها، همزمان با سایر نقاط کشور لذت زیادی دارد، می گوید: توجه به علایق مردم جیرفت و جنوب استان بیانگر مدیریت صحیح و کارآمد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان است.

 

آقای سیدی یکی دیگر از تماشاگران سینما با اشاره به استقبال کم نظیر مردم از فیلم های سینمای جیرفت می گوید: استقبال مردم دلایلی نظیر محیط امن، تبلیغ مناسب، نوع فیلم نمایش داده شده و اعتماد دوطرفه میان مردم و مسئولان اداره کل ارشاد بستگی دارد.

 

به هر حال آنچه بیش از هر چیز طی چند سال اخیر در رابطه با فرهنگ سینما و تماشای فیلم در جنوب کرمان خودنمایی می کند، توجه مدیرکل کنونی فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به مقوله فرهنگ و هنر است.

 

بنابراین می طلبد شهروندان با استقبال بیش از پیش از سینما و هنر در جنوب کرمان، زمینه دلگرمی مسئولان را فراهم نمایند.