جنوب کرمان با اجرای بیش از ۱۰هزار هکتار سامانه های نوین آبیاری، رکوردار کشور است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح سامانه های نوین ابیاری کشور گفت جنوب کرمان با اجرای بیش از ۱۰۰۰۰هکتار سامانه های نوین ابیاری در سال گذشته رکوردار کشور است.

به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مهندس زارع مشاور وزیر و مجری سامانه‌های نوین آبیاری کشور در سفر به جنوب کرمان گفت بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص صرفه جویی در مصرف آب ،دولت تدبیر و امید برنامه‌ریزی‌های خوبی را در خصوص اجرای سامانه های نوین آبیاری در کشور داشته است.
وی افزود در همین راستا حدود ۲۰ درصد از اراضی آبی کشور حدود ۷۷۰ هزار هکتار مجهز به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار شده که علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب در مصرف سم و کود و بذر نیز صرفه‌جویی می شود.
وی بیان داشت از جمله استان‌هایی که در این زمینه موفق بوده اند منطقه جنوب کرمان است که هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی در کشور جایگاه بالا و ویژه ای دارد.
وی خاطرنشان ساخت در سال ۹۶ حدود ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور در دستور اجرای آبیاری تحت فشار قرار گرفت که تاکنون ۱۸۰ هزار هکتار ان اجرایی شده است.
وی تصریح کرد سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیش از ۱۰ هزار هکتار اجرای سامانه‌های نوین آبیاری رکوردار کشور می باشد که قابل تقدیر است .

وی افزود به لحاظ اجرای صحیح سیستم های نوین آبیاری تحت فشار و همچنین رعایت نمودن عملیات به زراعی در زمان کاشت داشت و برداشت ، بیشترین بهره وری آب کشاورزی در کشور در این منطقه انجام می شود مهندس زارع گفت منطقه جنوب کرمان به ویژه شهرستان رودبارجنوب با اجرای بیش از ۴۰۰۰ هکتار ابیاری تحت فشار در سال گذشته الگویی است برای سایر استان‌های کشور که می‌توانند با بازدید از این منطقه الگو برداری کنند.
همچنین مهندس زارع در جلسه ستاد آبیاری تحت فشار که با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی ، معاونین سازمان ،مدیر آب و خاک و جمعی از پیمانکاران در محل سالن کنفرانس سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد قول مساعد داد مطالبات پیمانکاران پرداخت گردد.
همچنین در این جلسه گزارشی از وضعیت اجرای سامانه های نوین آبیاری تحت فشار منطقه ارائه شد.