پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در حاشیه رونمایی از مجله روان آگاهی


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، آئین رونمایی از مجله اختصاصی “روان آگاهی” در همایش بزرگداشت روز روانشناس و مشاور و به همت اداره بهزیستی شهرستان جیرفت و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی جنوب کرمان، معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و در سالن شهید مداحی پور جیرفت برگزار شد.

 

حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در حاشیه رونمایی از این مجله پیامی را منتشر نمود.
متن پیام به شرح ذیل است:

ورود به حوزه آسیب های اجتماعی، یکی از اهداف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع ان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان است. طی دو سال گذشته که بنده مشغول خدمت به هموطنان عزیز در جیرفت شده ام؛ ورود به حوزه آسیب های اجتماعی؛ یک ورود جدی بوده است. یکی از اهداف اصلی ما در زمینه آسیب های اجتماعی، تقویت برنامه ها در ۳ حوزه رسانه، پژوهش و فعالیت های میدانی است. خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است در این ۳ حوزه اقدامات خوب و شایسته ای را طی دو سال گذشته انجام داده ایم.
یکی از برنامه های شاخص و مهم؛ که طی چند ماه آینده  نتیجه ملموس و قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت؛ راه اندازی بنیاد مهربانی است که به پیشنهاد اساتید و نخبگان جنوب کرمان؛ جناب اقای دکتر حسینچاری، دکتر رئیسی و دکتر حاتمی انجام گرفته است.

نگاه ویژه به نقش رسانه در حوزه آسیب های اجتماعی یکی دیگر از اهداف این اداره کل است که بحمداله شاهد هستیم نشریه اختصاصی روان اگاهی با مدیرمسئولی سرکار خانم اقتدارنژاد به گیشه مطبوعات آمده است.
فصلنامه روان آگاهی یک نشریه در حوزه سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که در شماره جدید به طور ویژه با نگاه تحلیلی و آموزشی به آسیب اجتماعی طلاق در جنوب استان پرداخته است و ان شالله ایشان در شماره های بعدی به طور ویژه تلاش خواهند کرد که با استفاده از ظرفیت اساتید و نخبگان جنوب کرمان، با تحلیل همه مسائل اجتماعی که با آن روبرو هستیم؛ اقدامی موثر در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی انجام دهند.

بحث سوم ما، ورود به حوزه پژوهش در زمینه آسیب های اجتماعی است.
در این زمینه طرح های پژوهشی قوی در دستور کار شورای پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان قرار گرفته است و یکی از این طرح ها که در حال انجام است، بررسی دلایل پرخاشگری نوجوانان دبیرستانی در شهرستانهای جنوب استان کرمان است که در حال حاضر اعتبار آن نیز جذب شده است.
مسئله پرخاشگری و بی صبری از جمله مسائلی است که این اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب ک مان به آن ورود پیدا کرده است و ان شاالله با همراهی متخصصین  و همه ی بزرگوارانی که در این حوزه دغدغه دارند، بتوانیم خدمات موثری ارائه دهیم.