یادواره شهدای محله و سالگرد شهید جلال رئیسی در روستای الله آباد سید شهرستان جیرفت برگزار شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، روز گذشتهویادواره شهدای محله و سالگرد شهید جلال رئیسی در روستای الله آباد سید شهرستان جیرفت برگزار شد.

 

سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این یادواره گفت: فرقی که یادواره شهدا با سایر جلسات دارد این است که اینجا باید به خودسازی فکر کنیم و تلنگری به نفس انسان است ، اگر قرار است ما دو ساعت در این یادواره شرکت کنیم و هیچ تاثیری در زندگی و افکار ما نداشته باشد بدانیم که دچار غفلت هستیم و از راه شهدا دور شده ایم ، شهید نورانیتی برای انسان ایجاد می کند که راه را پیدا کند.

وی افزود: همه ما مدیون شهدا هستیم و همه مسئولان در سطوح مختلف مدیون شهدا هستند و باید مراقب باشند راه شهدا را گم نکنند و یکی از اهداف شهدا استکبارستیزی بود

وی اشاره کرد: شب گذشته آمریکا و رئیس جمهور ملعونش در حرکتی سخیف از برجام خارج شدند این در حالیست که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر اعتماد ناپذیری آمریکا سخن گفته اند ولی باز دوباره عده ای می گویند ما مذاکره را ادامه می دهیم و به آمریکا اعتماد می کنند.

سردار گفت: باید یک دوره آمریکاشناسی برای مسئولین کشور اعم از دولت و مجلس گذاشته شود و تاریخ ۲۵۰ ، ۳۰۰ ساله جنایات آن را بخوانند خباثت های ۴۰ ساله آنها علیه نظام جمهوری اسلامی ، جنایات علیه بشریت در ویتنام ، عراق ، سوریه ، یمن ، افغانستان و… را مطالعه کنند بعد موضوع ارتباط با آمریکا را مطرح کنند.اشتباه دیگری که بعضی در کشور ما می کنند آن است که فکر می کنند اروپا هم قابل اعتماد است ، نخیر اصلا اینطور نیست شما به صحبت های امروز رهبر انقلاب در دانشگاه فرهنگیان توجه کنید که گفت نه آمریکا و نه اروپا قابل اعتماد نیستند.مگر همین انگلیس و فرانسه و آلمان نبودند که در فتنه های سال ۷۸ ، ۸۸ و دی ماه ۹۶ از اغتشاشات و براندازی در ایران حمایت همه جانبه کردند و همه تلاش خود را برای نابودی ایران بکار بستند.

سردار ابوحمزه افزود: طی این ۲ سال و نیم و در پی این همه جلسه ، رفت و آمد ، قدم زدنها و لبخندها و برجام چه حاصلی داشت وضع مردم را نمی بینید ، که بعضی با چه وضعیت دشواری زندگی می کنند پس نتیجه برجام چه بود ، بعضی خود را به خواب زدند و نمی خواهند بیدار شوند.کشورهای اروپایی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد دلار با آمریکا مناسبات اقتصادی دارند و هیچ وقت آن را رها نمی کنند و به جمهوری اسلامی بچسبند چون از آمریکا می ترسند و در همه جنایاتش هم پشت آن ایستاده اند ، چرا ما گوش شنوا نداریم و به فرمان رهبر انقلاب توجه نمی کنیم.

وی افزود: امروز هم رهبری در سخنانشان گفتند که دیدید برجام را قبول کردیم و امروز زدند زیر آن ، و بعد از آن بهانه های دیگری مثل موشکی ، حقوق بشر ، آزادی ، یمن ، حزب الله و… را علم می کنند برای سنگ اندازی علیه ایران. آنها اصل نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند و به دنبال تسلط کامل بر این کشور هستند. کار خوبی که امروز نمایندگان مجلس انجام دادند و قرارداد برجام را وسط صحن مجلس آتش زدند ، بله بایستی اینگونه با آمریکا برخورد کرد. شهدا جانشان را برای ولایت برای ایجاد عدالت ، برای ایستادگی مقابل استکبار ، برای آزادی ، برای تحقق نظام جمهوری اسلامی دادند هزاران جانباز سلامتیشان را برای این اهداف دادند مگر می شود با آن شوخی کرد و بازیچه قرار داد و مقابل اهدافشان در برابر دشمن کوتاه آمد ، باید آگاهانه مسائل مربوط به غرب آسیا را دنبال کنیم .

وی بیان کرد: مهمترین کاری که شهدا از ما مردم و مسئولین از راس تا ذیل می خواهند اطاعت محض از ولی فقیه است نه یک قدم جلو و نه یک قدم عقب ، در نظام اسلامی حجت دیگران نیستند در این نظام حجت و فصل الخطاب بیانات امام المسلمین حضرت امام خامنه ای است. تجربه ۱۵۰ سال تاریخ معاصر ایران نشان داده هر کس از فرمان ولایت فقیه سرپیچی کند سرنگون و به زباله دان تاریخ پیوسته است.

 

 

سرهنگ ماشاالله ملایی فرمانده انتظامی جیرفت در مراسم یادواره شهدای محله و سالروز شهادت شهید جلال رئیسی که در روستای الله آباد این شهرستان برگزار شد حرکت در خط ولایت را نیاز امروز جامعه دانست.

سرهنگ ” ملائی ” با اشاره اهمیت ولایت پذیری و تاثیر آن برسرنوشت مسلمانان ، برخی وقایع صدر اسلام نظیر غزوه احد و جنگ صفین را نماد ضعف برخی از مسلمین در ولایت پذیری دانسته و افزود: با مطاله تاریخ در می یابیم که از صدر اسلام تا کنون هرزمان ضربه ای به اسلام وارد شد بر اثر ضعف در ولایت مداری بوده است.

این مقام انتظامی در همین راستا با یادآوری خوشبین بودن بعضی افراد به آمریکا در موضوع برجام، علیرغم توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر غیر اعتماد قابل اعتماد بودن این کشور، گفت : خروج آمریکا از برجام به ما ثابت کرد عدم حرکت در خط ولایت به زیان کشور است .

وی در ادامه با اشاره به جایگاه شهدا در آیات و روایات افزود: براساس نص صریح قرآن کریم شهدا زنده و در پیشگاه خدای متعال روزی می‌خورند و این شهیدان عزیز برتمامی احوالات ما شاهد و ناظر هستند.

 

سرهنگ ملائی بیان کرد: ما باید باور کنیم شهیدان زنده‌اند و در همه احوال شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند و در قیامت نیز مقام شفاعت دارند و اگر بر این باور رسیدیم، ادامه راه شهیدان و احترام به  خانواده آنها را بر خود واجب می‌دانیم و در مشکلات به آنها توسل می‌کنیم.

 

فرمانده انتظامی جیرفت در پایان ولایت پذیری را مهمترین درس مکتب شهدا دانسته و افزود : شهیدان با اهداء خون پاک خود به ما آموختند تنها راه عبور از تنگناها و سربلندی ایران اسلامی اطاعت پذیری محض از ولایت است.