. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 31721 تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 | 11:00 ق.ظ

با همکاری ایرنا جیرفت

۵۸۰ دانش آموز جیرفتی سواد رسانه را فرا گرفتند

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت گفت: ۵۸۰ دانش آموز این شهرستان با توجه به افزایش روز افزون فعالیت رسانه ای داخلی و خارجی در فضای مجازی با همکاری دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی جیرفت آموزش سواد رسانه ای را فرا گرفتند. به گزارش کنارصندل، مجید امیرتیموری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار […]

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت گفت: ۵۸۰ دانش آموز این شهرستان با توجه به افزایش روز افزون فعالیت رسانه ای داخلی و خارجی در فضای مجازی با همکاری دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی جیرفت آموزش سواد رسانه ای را فرا گرفتند.

به گزارش کنارصندل، مجید امیرتیموری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از اردیبهشت ماه امسال به منظور تقویت سواد رسانه ای دانش آموزان اقدام کرده ایم افزود: با توجه به حجم زیاد رسانه ها در فضای سایبری و نگرانی خانواده ها از احتمال تاثیرپذیری فرزندانشان از گزارشها و مطالب هدفمند برخی از رسانه ها، تصمیم گرفتیم با همکاری و مشارکت ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور، آموزش سواد رسانه ای را در دستور کار قرار دهیم.
وی ادامه داد: جلسات مختلفی برای بررسی روند اجرایی این طرح برگزار و در نهایت مقرر شد به گونه ای برنامه ریزی شود که اولین دوره آموزشی، قبل از شروع امتحانات خردادماه به پایان برسد.
امیرتیموری ضمن ابراز خرسندی از مشارکت خبرگزاری جمهوری اسلامی در اجرای این طرح فرهنگی تصریح کرد: همچنین در کارگروه ذکر شده قرار شد با برگزاری یک آزمون در پایان هر کلاس، دانش آموزانی که نمرات بالایی کسب می کنند به عنوان همیاران ایرنا معرفی شوند.
وی اضافه کرد: بنا به گفته مسئولان خبرگزاری در جیرفت، این همیاران، می توانند در طول سال از آموزش های عملی ایرنا بهره مند و در صورت تمایل، بعد از مدتی به خبرنگاری قابل، تبدیل شوند.
امیرتیموری عنوان کرد: در مجموعه آموزش و پرورش سعی داریم دانش آموزان را از مخاطرات فرهنگی و اجتماعی پیش رو آگاه کنیم و آموزش سواد رسانه ای در این مسیر به عنوان یک زیرساخت فرهنگی مهم به شمار می رود.
رئیس ایرنا در جیرفت نیز عنوان کرد: راهبرد ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور تقویت دولت و نظام جمهوری اسلامی با مشارکت آحاد جامعه است.
کمیل بهشتیان با اشاره به چشم اندازهای خبرگزاری جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف اطلاع رسانی افزود: ایرنا هیچ فاصله ای میان خود و ملت نمی بیند و توجه به دانش رسانه ای جوانان نیز از جمله رویکردهای این مجموعه در ارتباط چهره به چهره با جوانان است.
وی ادامه داد: اعتقاد داریم جوانان و نوجوانان ما باید به گونه ای آموزش ببینند که بتوانند به راحتی مطالب رسانه های مختلف را تجزیه و تحلیل کرده و آموخته های خود را به دیگران انتقال دهند.
وی تصریح کرد: همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت برای انجام چنین حرکت فرهنگی، قابل تحسین است زیرا این مجموعه ثابت کرد بر اساس مقتضیات روز جامعه تصمیم گیری می کند.
بهشتیان گفت: با هماهنگی هایی که با ریاست محترم خبرگزاری جمهوری اسلامی در مرکز استان به عمل آمده، این آمادگی را داریم که با همکاری سایر نهادها و دستگاه های اجرایی، سمینارهای تخصصی سواد رسانه ای و رسانه شناختی را با حضور اساتید برتر کشور در سطح استان پهناور کرمان برگزار کنیم.

نظرات بینندگان:

  1. نودی گفت:

    عالی قشنگ بود

  2. سلمان گفت:

    آفرین به هادی

  3. سلمان گفت:

    احسنت به هادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =