. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 31747 تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1397 | 21:44 ب.ظ

نقش کلیدی اعضاء شورای حفاظت از منابع آب جیرفت در مدیریت بحران آب 

به گزارش کنارصندل، اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان جیرفت با حضور فرماندار، مدیران منابع آب، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره بهره برداری از سد و شبکه، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب و فاضلاب شهری و روستایی، و معاون آموزشی و پژو هشی دانشگاه جیرفت و جمعی دیگر از اعضاء آن در محل فرمانداری […]

به گزارش کنارصندل، اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان جیرفت با حضور فرماندار، مدیران منابع آب، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره بهره برداری از سد و شبکه، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب و فاضلاب شهری و روستایی، و معاون آموزشی و پژو هشی دانشگاه جیرفت و جمعی دیگر از اعضاء آن در محل فرمانداری جیرفت تشکیل جلسه داد.

 

احمد امینی روش فرماندار جیرفت با ذکر این مطلب که اعضا شورای حفاظت از منابع آب نقش کلیدی در مدیریت بحران آب دارند تاکید نمود ین شورا باید به سمت تخصصی شدن حرکت نماید و اعضاء آن علاوه بر گزارش عملکرد می بایست برای حل مشکلات برنامه ارائه دهند.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان عنوان نمود با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و وضعیت نامناسب منابع آب، همه ارگان ها باید درخصوص مدیریت بحران آب همکاری داشته باشند. ایشان با در اولویت دانستن تامین آب شرب و بهداشت خواستار جداسازی آب آشامیدنی از آب فضای سبز شدند.

وی هم چنین همبستگی و مشارکت مسئولان و حقابه بران رودخانه هلیل را جهت مهار بحران کم آبی بسیار مهم دانست.

 

حمید آذربیک مدیر منابع آب جیرفت ضمن تشریح وضعیت سفره های آب زیرزمینی و بافت زمین شناسی منطقه و شکاف های ایجاد شده در سطح زمین و تنش های پدید آمده را ناشی از بهره برداری بیش از ظرفیت منابع آب دانست و تراکم لایه های آبدار و عدم احیا آن ها در بعضی از نقاط را با توجه به نشست لایه از عواقب این امر یاد نمود.

دبیر شورای حفاظت با توجه به کاهش شدید بارندگی در سال آبی ۹۷-۹۶ و چالش پیش رو و با ذکر این مطلب که سازگاری با کم آبی محدود به چند نهاد نیست و مستلزم مشارکت فرد فرد جامعه می باشد خواستار تشکیل شورای حفاظت از منابع آب با حضور کلیه مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری شد.

 

علی سالاری مدیر جهاد کشاورزی جیرفت با اشاره به تغییر اقلیم در شهرستان جیرفت برنامه ریزی دقیق و استفاده از آبیاری تحت فشار را برای سازگاری با شرایط کم آبی خواستار شد.

 

حسینی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای سازمان در آموزش و ارتقا فرهنگ مصرف آب، همکاری مجموعه های تحت مدیریت این سازمان جهت گذر از بحران کم آبی را اعلام نمود.

 

اکبر مشایخی و هوشنگ سنجری مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی ضمن تشکر از مدیریت منابع آب جیرفت درخصوص همکاری صمیمانه جهت اخذ تخصیص برای تامین آب شرب، برخورد با انشعاب غیرمجاز را در راستای حفاظت از منابع آب از اقدامات آن امور اعلام نمودند.

 

سعید برخوری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت با عنوان این مطلب که دشت جیرفت در جایگاه بسیار مهمی از نظر منابع آب قرار دارد خواستار مطالعه دقیق این دشت شد و آمادگی جامعه دانشگاهی را جهت همکاری در عبور از بحران آب اعلام نمود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 8 =