تجهیز جاده ها به سیستم پایش تصویری ؛ راهکار مهم در کاهش تصادفات است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

 

به گزارش کنارصندل، رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: در راستای پیشگیری از تصادفات مرگبار،ضرورت جاده های مواصلاتی این شهرستان به سیستم پایش تصویری تجهیز شوند.

 

احمد علی انجم روز صبح امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان جیرفت اظهار داشت:یکی از راهکارهای موثر در بحث کاهش تصادفات جاده ای و جرائم نصب سیستم پایش تصویری و یا همان دوربین های مداربسته در سطح خیابان ها و جاده های پرترافیک جاده ای است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان جیرفت گفت:سیستم قضائی در راستای حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم شناسایی نقاط حادثه خیز جاده ای را در دستور کار قرار داده است و در جهت حل این مشکل جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان را به این موضوع اختصاص داده است

انجم روز هشدار داد:متاسفانه علیرغم حجم بالای تصادفات و وجود مسائل امنیتی این شهرستان مجهز به سیستم پایش تصویری نیست و اگر هم مکان هایی سیستم دوربین مداربسته نصب شده است بسیار اندک و پاسخگوی نیاز شهرستان نیست.

این مقام قضائی اعلام کرد:متاسفانه طبق آمار اعلام شده از سوی پلیس در بازه زمانی فروردین ۹۶تا پایان اردیبهشت سال جاری به ترتیب محورهای (جیرفت-دلفارد-بافت)،(جیرفت به فاریاب)،(جیرفت به کهنوج)و جیرفت به دهبکری با ۴۲ ، ۲۳ ، ۱۷ و ۱۶ فوتی پرحادثه ترین جاده های این شهرستان بوده اند.

انجم روز افزود : باید دستگاههای متولی فرهنگ خصوصا آموزش و پرورش با همکاری پلیس فرهنگ صحیح رانندگی را از مدارس شروع کنند تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود و تلفات جاده ای کاهش یابد.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: اقتضا می کند اداره راهداری و مسیولین مربوطه در راه اندازی سیستم پایش تصویری و دوربین های جاده ای ثبت سرعت در مسیرهای مواصلاتی شهرستان اقدام فوری نمایند ،چرا که تجربه نشان داده است در کاهش تصادفات نقش بی بدیلی را دارند.

رئیس دادگستری شهررستان جیرفت گفت: در این جلسه مقرر گردید پلیس،ادره کل راهداری جنوب استان و سایر دستگاه های مرتبط راه کارهای عملیاتی خود را در جهت کاهش تصادفات اجرایی نمایند.

حسین سلامی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت نیز در این جلسه بر استفاده از ظرفیت روحانیون، دانشگاهها و مدارس در جهت آموزش فرهنگ رانندگی و همچنین آموزش آسیب های اجتماعی و نحوه پیشگری آنها تاکید کرد.

دادستان جیرفت افزود : با رانندگان که در حین رانندگی مشروبات الکلی مصرف می نمایند و منجر به حوادث ناگوار جاده ای می شوند دستگاه قضا به اشد مجازات برخورد خواهدکرد.