. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 32190 تاریخ انتشار : سه شنبه 26 تیر 1397 | 17:07 ب.ظ

نشست خبری رئیس اداره بهزیستی جیرفت برگزار شد / جزئیات

به گزارش کنارصندل، صبح امروز سه شنبه نشست خبری رئیس اداره بهزیستی جیرفت برگزار شد با حضور اصحاب رسانه جنوب کرمان به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد.   محمد رضانژاد در این نشست با اشاره به هفته بهزیستی گفت: شعار امسال هفته بهزیستی بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن است. وی تصریح کرد: […]

به گزارش کنارصندل، صبح امروز سه شنبه نشست خبری رئیس اداره بهزیستی جیرفت برگزار شد با حضور اصحاب رسانه جنوب کرمان به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد.

 

محمد رضانژاد در این نشست با اشاره به هفته بهزیستی گفت: شعار امسال هفته بهزیستی بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن است.

وی تصریح کرد: غبارروبی گلزار شهداء، دیدار با فرماندار و امام جمعه، برگزاری مسابقه ویلچرانی، دیدار با معلولان، بازدید از مراکز تحت پوشش بهزیستی، نشست خبری با اصحاب رسانه، آموزش خود مراقبتی و ارایه گزارش عملکرد در نماز جمعه از جمله برنامه های این هفته می باشد.

 

وی با بیان اینکه این اداره از واحدهای امور اجتماعی، امور توانبخشی، پیشگیری، مشارکت های مردمی، اشتغال و مسکن تشکیل شده است، گفت: حوزه امور اجتماعی دارای ۴ دفتر زنان وخانواده، شبه خانواده، امور کودکان و آسی بهای اجتماعی می باشد.

وی ادامه داد: وظیفه امور اجتماعی ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار، افراد بد سرپرست و نظارت برمهدهای کودک می باشد .

رییس اداره بهزیستی جیرفت با بیان اینکه تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره ۶۷۷ خانوارشامل یکهزار و ۶۹۷ نفر هستند که ۵۵ خانوار پشت نوبت حمایت می باشند.

 

وی به خدمات امور کودکان این اداره اشاره کرد و گفت: ۶۴ مهد کودک با تعداد ۲۳۷ نفر مدیر ومربی شامل ۲۱ مهد شهری و ۴۳ روستا مهد در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ تعداد۲ هزار و ۱۲۱ کوک زیر ۶ سال را تحت مراقبت و آموزش دارند .

وی افزود: یکهزار و ۴۴۰ نفر از طرح اعطای یک وعده غذای گرم در مهدهای روستایی جیرفت بهره مند شدند.

 

رضانژاد به خدمات بخش توانبخشی اشاره کرد و گفت: در حوزه توانبخشی سه هزار و ۲۹۵ نفر پرونده معلولیت دارند که شامل یکهزار و۲۲۹ نفر معلولیت جسمی، یکهزار و ۲۸ نفرذهنی، ۳۶۱ نفر بینایی،۲۲۳ نفر شنوایی و ۴۵۴ نفر روانی مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

وی بیان کرد: مراکز تحت نظارت حوزه توانبخشی جیرفت شامل مرکز شبانه روزی نگهداری معلولین ذهنی زیر ۱۴ سال سروش، مرکز روزانه ذهنی زیر ۱۴ سال سبزواران، مرکز روزانه اختلالات طیف اتیسم سلامت، مرکز خانواده کم شنوا و ناشنوا حامی می باشد.

 

رییس اداره بهزیستی جیرفت گفت: سال گذشته ۲۰ میلیارد رالا تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی این شهرستان اعطاء شد.

وی افزود: این میزان تسهیلات در حوزه اشتغال به ۱۷۷ نفر از مددجویان شامل۴۷ نفر امور اجتماعی و۱۳۰نفر توانبخشی ارایه شد.

وی ادامه داد: همچنین در بخش سرمایه در گردش به تعداد ۱۰۷ نفر از مددجویان ۱۴ میلیارد ریال، پرداخت شده است.

 

رضا نژاد با بیان اینکه بیش از ۵۰ نفر ورزشکار معلول در شهرستان جیرفت وجود دارد، اظهار کرد: در این شهرستان ۳ هزار و ۲۹۵ نفر معلول وجود دارد که از این تعداد بیش از ۵۰ نفر در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند. وی تصریح کرد: ورزشکاران در رشته های والیبال نشسته، تنیس روی میز، دوومیدانی، شنا و ویلچرانی فعالیت می کنند و در رقابت های استانی و کشوری دارای مقام می باشند.

 

کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی۱۲۳ بهزیستی شهرستان جیرفت در بازدید خبرنگاران از مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان گفت: مرکز اورژانس اجتماعی به کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی از طریق ارائه خدمات و اقدامات فوری به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی می پردازد.

 

معصومه صفوی افزود: کودکان کار و خیابانی، کودکان آزار دیده، اقدام به خودکشی، زوجین متقاضی طلاق، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، دختران و پسران فراری جامعه هدف اورژانس اجتماعی می باشد.

 

وی تصریح کرد : ارتقاء سطح دانش و آگاهی های لازم افراد در معرض آسیب و آسیب دیده، ارتقاء توانمندی های افراد در معرض آسیب و مداخله موثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی از اهداف راه اندازی اورژانس اجتماعی می باشد.

 

وی به خدمات اجتماعی واحد سیار اورژانس اجتماعی ۱۲۳ اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی به افراد جامعه در زمینه برنامه ها و فعالیت های سازمان بهزیستی، شناسایی مناطق آسیب خیز، ارائه خدمات مددکاری اجتماعی و روانشناسی سرپایی و فوری در محل به افراد درمعرض آسیب دیده اجتماعی از کارکردهای این بخش می باشد.

 

مسئول اورژانس اجتماعی جیرفت افزود: خط ۱۲۳ با هدف مداخله تخصصی موثر به منظور کاهش جرائم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی، ارائه راهنمایی لازم در منظور فعالیت های سازمان بهزیستی به گروه های هدف و ارجاع افراد نیازمند دریافت خدمات به واحدهای خدمات اجتماعی سیار راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه تماس با اورژانس ۱۲۳ رایگان بوده است، اظهار کرد: مردم می توانند در صورت بروز هرگونه آسیب اجتماعی مانند کودکان و زنان ازار دیده، خودکشی، فرار از منزل، زوجین متقاصی طلاق، کودکان کار و خیابانی، زنان و دختران در معرض اسیب و سالمندان و معلولان ازار دیده با شماره تماس یک دو سه تماس برقرار کنند تا سریعا رسیدگی شود.

 

در پایان این نشست خبرنگاران از مرکز توانبخشی سروش بازدید کردند و در ادامه این بازدیدها از مرکز اورژانس اجتماعی جیرفت بازدید کردند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هشت =