مدیران باید در پاسخگویی به رسانه ها احساس مسئولیت کنند و در صورت عدم همکاری این استنکاف می تواند مصداق سانسور و حتی قابل پیگرد قضائی باشد.


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

 

به گزارش کنارصندل، رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات جنوب کرمان گفت: مشهور است که می گویند قدرت رسانه ها به مثابه بمب اتم است که این مساله بیانگر جایگاه حساس و وظایف خطیر رسانه هاست.

دکتر بختیار مجاز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه جیرفت ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامی داشت یاد شهید صارمی افزود: رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند چرا که بخشی از نظام جامعه قائم به وجود آنهاست.

وی همچنین از امام جمعه جیرفت و ستاد نماز جمعه برای ایجاد زمینه جهت ایراد سخرانی پیش از خطبه ها وتوجه به روز خبرنگار تشکر نمود و گفت: خانه مطبوعات جنوب استان کرمان یک نهاد صنفی است که با توجه به استقرار ادارات کل و حرکت پرشتاب استقلال منطقه جنوب کرمان به همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی جنوب به عنوان خانه مطبوعات ورسانه های جنوب کرمان راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: رسالت خانه مطبوعات اطلاع رسانی، رسیدگی به مطالبات اهالی رسانه و در نتیجه تحقق مطالبات مردم از مسئولان است.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان قطب رسانه کشور است، اظهار داشت: استان کرمان رتبه سوم تعدد رسانه ها را در کشور به خود اختصاص داده است که بخشی از این جایگاه معلول ظرفیت رسانه ای جنوب کرمان است چرا که تعداد رسانه های این منطقه نسبت به برخی از استان های کشور برتری دارد.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات جنوب کرمان با بیان اینکه ۵۴ رسانه مکتوب و ۱۰ پایگاه خبری در جنوب کرمان فعال هستند، اظهار داشت:

تکثر رسانه های این منطقه موجب شده است تاکانون توجه مطبوعات کشور قرار گیرد .

وی افزود در انتخابات الکترونیکی اخیر بازرسان خانه های مطبوعات در مقایسه با سایر استان های کشور میزان مشارکت بالای اعضای خانه مطبوعات مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون در هفت شهرستان وبه تعبیری هفت گنج جنوب کرمان ۱۰۴ صاحب رسانه و خبرنگار بطور رسمی در خانه مطبوعات کشور ثبت کرده که به عنوان عناصر رسانه ای وخبرنگاران رسمی شناخته می شوند.

دکتر مجاز انسجام رسانه های جنوب کرمان را بسیار خوب برشمرد و گفت: یکی از وجوه برتری رسانه های جنوب کرمان نسبت به برخی استانهای کشور وجود طنز پردازان، شاعران،نویسندگان و عکاسان قدر وتوانمندی است که توانسته اند درسطح کشور بدرخشند.

وی افزود: تخلفات و جرائم رسانه ها در دادگاه ویژه مطبوعات مرکز استان و با حضور هیات منصفه قابل رسیدگی شد و این مساله بیانگر شان وجایگاه منحصر به فرد رسانه هاست.

وی با بیان اینکه مدیریت افکار عمومی بر عهده رسانه هاست، اظهار داشت: مطبوعات و رسانه ها مطالبات مردم را از سازمان ها و دستگاه های دولتی درخواست می کنند و مدیران باید در پاسخگویی به رسانه ها احساس مسئولیت کنند و در صورت عدم همکاری این استنکاف می تواند مصداق سانسور و حتی قابل پیگرد قضائی باشد.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات جنوب کرمان با اشاره اهمیت وحساسیت جنگ نرم گفت: امروزه هجمه جنگ نرم جایگزین ادوات مدرن جنگی شده است ومعمولا هدایت ومدیریت جنگ نرم توسط رسانه ها صورت می گیرد که نشان از تاثیر گذاری شگرف این حوزه دارد.

دکتر مجاز دربیان وتشریح چالشهای فراروی رسانه ها به لزوم سواد رسانه ای مدیران اشاره کرد وگفت: تعامل غالب مدیران با رسانه ها در هفت شهرستان جنوب مطلوب است اما معدود مدیرانی هستند که متاسفانه برحوزه تحت مسوولیت خود اشراف کامل نداشته وبا رسانه ها بیگانه اند.

مجاز با اشاره به ضعف ساختار فکری یکی از مدیران جنوب افزود: این مدیر معمولا پاسخگوی مطالبات مردم نیست و با روحیه اشرافی با زیر سوال بردن فرهنگ مردم وقت خود را مصروف اموری مانند مدل عینک وساعت و کت و شلوار می کند و به دلیل ضعف حاکم بر حوزه مدیریتی زیر مجموعه خود از پاسخ به مطالبات رسانه ها گریزان است.

وی همچنین به مراسم ۱۷ مراد روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: مدیرانی که قصد تجلیل از رسانه ها دارند می توانند با هماهنگی خانه مطبوعات در جهت اجرای برنامه در شان جایگاه خبرنگاران به صورت متمرکز مشارکت کنند.

لازم به ذکر است خانه مطبوعات ورسانه های جنوب کرمان مستقل از مرکز استان و هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.

گزارش : هادی شفیعی