. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 32330 تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1397 | 09:40 ق.ظ

تحلیل خواندنی امام جمعه جیرفت از مالک و اشعث های دیروز و امروز

به گزارش کنارصندل، حجت الاسلام سعادت فر امام جمعه محترم جیرفت در خطبه های دیروز نمازجمعه جیرفت در تحلیلی خواندنی از مالک و اشعث های دیروز و امروز گفت: مالک و اشعث هر دو سرداران سپاه امیر المؤمنین بودند اما این دو یک تفاوت عمده با یکدیگر داشتند: مالک حمله به طرف دشمن می کند […]

به گزارش کنارصندل، حجت الاسلام سعادت فر امام جمعه محترم جیرفت در خطبه های دیروز نمازجمعه جیرفت در تحلیلی خواندنی از مالک و اشعث های دیروز و امروز گفت: مالک و اشعث هر دو سرداران سپاه امیر المؤمنین بودند اما این دو یک تفاوت عمده با یکدیگر داشتند: مالک حمله به طرف دشمن می کند شمشیر خود را زیر گلوی عمر و عاص ها و معاویه ای قرار می دهد که ریشه کفر و نفاقند .

اما در مقابل اشعث شمشیر خود را در زیر گلوی امیر المؤمنین(ع) قرار می دهد برای پذیرش صلح به این بهانه که اسلام و مسلمین باید حفظ بشوند.

 

مالک حفظ نظام را به ریشه کن کردن معاویه و عمر و عاص می داند اما اشعث ها قوام جامعه اسلامی را در این می دانند که شمشیر را زیر گلوی امیر المؤمنین قرار بدهند برای پذیرش صلح و حکمیت .

در این گیر دار آن قدر که امیرالمؤمنین مقاومت می کند و عمارها روشنگری می کنند در مقابل عربده کشی های اشعث جواب نمی دهد نتیجه می شود برگشت مالک و غربت و تنهایی امیر المؤمنین .

 

عوامل تحکیم حکمیت سه چیز بود : ۱-ترفند دشمن در ناامیدی سپاه امیر المؤمنین و ایجاد تردید در میان آنها ۲-سکوت و خیانت خواص ۳- حماقت و وحشت مردم .

 

تاریخ امروز در همان مقطع تاریخی قرار دارد . مالک اشتر های نظام مقدس جمهوری اسلامی همچون حاج قاسم سلیمانی اینها امروز کفشهای خودشان و قدمهای خودشان به جایی رساندند که دارند به گلوی صهیونیسم فشار می آورند و شمشیرهای آنها در نزدیکی گلوی آنها قرار دارد اما در درون نظام اشعثیونی هم داریم که اینها هم به دنبال این هستند که شمشیرهای خودشان را زیر گلوی امام مسلمین قرار بدهند و او را مجبور بکنند به پذیرش صلح و و مذاکره و رابطه با امریکا جنایتکار.

 

اگر امروز کسی تصور کند اشعثیونی وجود ندارد این عین سادگی است و اگر هم فکر بکند مالکی وجود ندارد این هم خلاف وجدان و خلاف بصیرت است .

 

امروز در نظام جمهوری اسلامی هم سرداران مالک اشتری و هم سرداران اشعثی داریم، مردم باید اینها را بشناسند. اشعثیون منافق این شجره خبیثه کسانی هستند که دائما حرف می زنند و وعده درمانی می کنند . دشمن را بزرگ و قوی جلوه می دهند توان داخلی و مردم را خسته و ضعیف و نا امید جلوه می هند وقتی که صحبت می کنند ندای باید بایدهایشان گوش فلک را کر می کند ؛ اما معلوم نیست مخاطب این باید هایشان کیانند .

اما مالک ها کم حرف می زند کم وعده می دهند اما وقتی صحبت می کنند وقتی که وعده می دهند وعده بزرگ می دهند و آن وعده را اجرایی و عملیاتی می کنند .

 

امروز ما وظیفه داریم ، بصیرت اقتضا می کند اشعثیون را بشناسیم مالک ها را هم بشناسیم از مالک ها حمایت بکنیم. زن و مرد متدین امروز باید کاری بکنند که در کنار رهبری مالک اشترها قرار بگیرند . اگر مالک اشترها در کنار رهبری قرار بگیرند شمشیر مالک اشتر ها زیر گلوی صهیونیسم قرار می گیرد . ولی اگر مردم کوتاهی بکنند و اشعثیون در کنار رهبری قرار بگیرند شمشیر اشعثیون در زیر گلوی رهبری قرار میگیرد .

 

اشعثیون کسانی هستند منفعت طلب و رفاه طلبند، دو تابعیتی هستند که تابعیت امریکا را گرفتند و سوگند یاد کرده اند که با هر ملیتی تابع حقوق امریکا باشند و اگر روزی امریکا نیاز به جنگ پیدا کرد تفنگ به دست بگیرند. این دو تابعیتی ها نمی توانند در درون نظام شمشیر خود را زیر گلوی صهیونیسم قرار بدهند . اینها وقتی آمدند در نظام قرار بگیرند شمشیر خود را زیر گلوی رهبری قرار می دهند .

 

عده ای که زمانی رای نیاورند می گویند تقلب شده زمانی که رای می آورند می گویند رئیس جمهور دستش بسته است . آن زمانی که رهبری دخالت بکند می گویند دیکتاتوری است اگر رهبری دخالت نکند می گویند رهبری چکاره است؟ اینها را باید شناخت . اینها دنبال از بین بردن دشمن طراز اول اسلام و مسلمین نیستند . اینها نمی توانند عاشق مبارزه با رژیم صهیونیسم باشند.

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + شش =