برای اولین بار در قلعه گنج و بدون استفاده از تسهیلات بانکی طرح پرورش شترمرغ اجرا شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، شاید برخی فکر پرورش شتر مرغ در قلعه گنج را غیرممکن میدانستند اما این فکر و ایده اکنون در این شهرستان عملی شده است و یکی از جوانان بیکار و بومی و روستانشین قلعه گنجی برای اولین بار در این شهرستان مزرعه پرورش شترمرغ راه اندازی نموده است.

 

حسین امیری اهل روستای چاه لک از توابع بخش مرکزی قلعه گنج کار آفرین این مزرعه بیش از یکماه است که این طرح را راه اندازی نموده است.

وی در تشریح جزئیات این طرح تولیدی و اشتغالزائی گفت: این اولین مزرعه پرورش شترمرغ در شهرستان قلعه گنج است که با سرمایه اولیه چهل میلیون تومان راه اندازی نموده ام.

 

به گفته امیری این مجموعه بدون دریافت تسهیلات بانکی در روستای چاه لک شهرستان قلعه گنج آغاز بکار کرده و در صورت ادامه فعالیت و کسب حمایت های مورد نیاز قادر است پس از طی مراحل آزمایش، ظرفیت رسمی خود را تا پروار دویست قطعه جوجه شترمرغ در سال افزایش دهد.

وی ظرفیت فعلی این مزرعه را” سی قطعه شترمرغ” عنوان کرد که از نوع گرمسیری بوده و انها را از استان بوشهر تهیه نموده ام و خوراک انها را از فروشگاه های کشاورزی کهنوج تهیه می کنم.

 

امیری ابراز داشت: شهرستان قلعه گنج پتانسیل و ظرفیت پروش شترمرغ را داردکه برای توسعه مزرعه فعلی به یک واحد پرورش صنعتی و بزرگ نیازمند همکاری و حمایت دستگاههای متولی در شهرستان بخصوص بانک ها هستیم.

 

امیری در پایان از همکاری بسیار خوب دامپزشکی و جهاد کشاورزی قلعه گنج در راه اندازی اولین مزرعه شتر مرغ شهرستان قدردانی کرد.

گزارش از ادیب حیدری