. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 32402 تاریخ انتشار : دوشنبه 19 شهریور 1397 | 13:25 ب.ظ

بررسی احداث ۴ طرح بزرگ صنعتی و معدنی در جنوب کرمان 

به گزارش کنارصندل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان: در اولین جلسه ستاد سرمایه گذاری صنعت و معدن جنوب کرمان، موارد مربوط به احداث کارخانه لاستیک، ویسکوز، مس کاتد و سیمان در جیرفت و عنبرآباد بررسی و تصمیم گیری شد. اولین جلسه ستاد سرمایه گذاری جنوب کرمان در سال جاری با حضور دکتر […]

به گزارش کنارصندل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان: در اولین جلسه ستاد سرمایه گذاری صنعت و معدن جنوب کرمان، موارد مربوط به احداث کارخانه لاستیک، ویسکوز، مس کاتد و سیمان در جیرفت و عنبرآباد بررسی و تصمیم گیری شد.

اولین جلسه ستاد سرمایه گذاری جنوب کرمان در سال جاری با حضور دکتر کمالی پور نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، رئیس و معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، سرمایه گذاران طرح ها و نمایندگان ادارت مرتبط در این سازمان برگزار شد.

مهندس مروجی فرد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این خصوص توضیح داد: بحمدلله علیرغم عدم توسعه صنعتی و معدنی منطقه جنوب کرمان در دهه های قبل، چند سالی است که روند پیشرفت در حوزه های صنعتی و معدنی در این منطقه آغاز شده و از ابتدای امسال نیز با تلاش و پشتکار سازمان شاهد اتفاقات مثبت و خوبی در این زمینه بوده ائیم بطوریکه جهت حمایت از تولید و سرمایه گذاری، طی ۳ ماهه گذشته، ۴ جلسه رفع موانع تولید برگزار کرده ائیم و امید داریم ۷۰% مجوزهای صادر شده سازمان تا اوایل سال بعد به بهره برداری برسند.

وی ادامه داد: توسعه صنعتی باید در هر منطقه بر اساس پتانسیل های آن منطقه باشد که جنوب کرمان در این خصوص توانایی های زیادی دارد که ما نیز تلاش کرده ائیم سرمایه گذاری های جذب شده بر این اساس باشد که در این جلسه نیز به طور کامل به آن پرداخته شد.

مروجی فرد ضمن تشکر از همراهی نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس، اظهار کرد: با همکاری ایشان روند کارها در این سازمان با سرعت و پیشرفت بیشتری همراه بوده است.

دکتر کمالی پور نیز با بیان اینکه تنها شانس شهرستان های جیرفت و عنبرآباد برای حل مشکلات این است که صنعت با تمام توان به کمک کشاورزی برود، گفت: مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، مجموعه جوان و پای کاری است که با انگیزه تلاش می کند تحولات اساسی ایجاد کند.

مهندس ملک شاهی سرمایه گذار اولین کارخانه تولید لاستیک و ویسکوز در جنوب کرمان، ضمن اعلام آمادگی کامل جهت احداث این کارخانه گفت: مراحل اداری کار و تأمین منابع ریالی تقریبا تمام شده و در حال تأمین منابع ارزی جهت خرید ماشین آلات می باشیم و امیدواریم با همکاری نهادهای مربوطه پس از تحویل زمین کارخانه، تا پایان سال آینده بتوانیم بهره برداری از کارخانه را آغاز کنیم.

وی افزود: کارخانه در زمین به مساحت ۱۰۰ هکتار و با ظرفیت اولیه تولید ۲۷هزار تن احداث خواهد شد و پس از راه اندازی برای ۲۰۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت و با توجه به موقعیت جغرافیایی خوب منطقه، تولیدات کارخانه ضمن مصرف در داخل کشور، به کشورهای همسایه نیز صادر خواهند شد.

مهندس جهانگرد سرمایه گذار طرح کارخانه مس کاتد ساردوئیه نیز برای احداث ششمین کارخانه فرآوری مس جنوب کرمان در ساردوئیه شهرستان جیرفت، اعلام آمادگی کرد.

با پیگیری های مهندس مروجی فرد و همچنین نماینده جیرفت و عنبرآباد و با توجه به جلسات مکرر با سرمایه گذار، موارد مربوط به طرح احداث کارخانه سیمان عنبرآباد نیز در این جلسه بررسی و سرمایه گذار طرح برای آغاز مجدد عملیات احداث کارخانه طی یک ماه آینده قول مساعد داد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =