. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 32648 تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مهر 1397 | 19:25 ب.ظ

کتاب “اردوگاه اطفال” در دانشگاه جیرفت رونمایی شد / تصاویر

به گزارش کنارصندل، به مناسبت هفته دفاع مقدس، کتاب اردوگاه اطفال نوشته احمد یوسف زاده با حضور رییس دانشگاه جیرفت، معاون فرماندار جیرفت، نویسنده و جمعی از مسوولان، اساتید، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه جیرفت رونمایی شد. مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه در این آیین ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و […]

به گزارش کنارصندل، به مناسبت هفته دفاع مقدس، کتاب اردوگاه اطفال نوشته احمد یوسف زاده با حضور رییس دانشگاه جیرفت، معاون فرماندار جیرفت، نویسنده و جمعی از مسوولان، اساتید، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه جیرفت رونمایی شد.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه در این آیین ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: یکی از اولویت هایی که مقام معظم رهبری امروزه به آن تاکید فراوان دارند جهاد کبیر است.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان این مطلب که امروز به یک مجاهدت قوی در بحث علم نیاز داریم افزود: اگر از نظر علمی پیشرفت کنیم، دشمن به راحتی ما را نمی تواند زمین گیر کند، لذا اگر امروزه ما در بحث اقتصادی شاهد نا به سامانی هستیم به دلیل فقر فکری و فرهنگی است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموند امروزه تمام توان دشمن برای ایجاد مشکلات اقتصادی در کشور است لذا باید دولت و مردم برای مبارزه با آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از جبه های جنگ با استکبار جهانی جنگ فکری و روانی است که جامعه دانشگاهی باید با هوشیاری تلاش کنند که دشمن به اهداف خود نرسد.

در این آیین نویسنده کتاب اردوگاه اطفال گفت: خاطرات اسارت ۸ سال و ۳ ماه خود را در دو جلد کتاب نوشتم که ماجرای کتاب از این قرار است که ۲۳ نفر که ۱۶ نفرآنها اهل کرمان می باشند اسیر می شوند و صدام آنها را به کاخ خود می برد و به عنوان حربه تبلیغاتی استفاده می کند.

احمد یوسف زاده افزود: بعد از اینکه یکی از خبرنگاران با یکی از اسرا مصاحبه کرد، اعلام کرد که این اسیر یک دیپلمات واقعی است چون در پاسخ به سوال یک زن هندی گفته بود شما را به اجبار اینجا فرستاده اند و یکی از اسرا می گوید که رهبر ما هر چه می گویند همان است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: در رونمایی کتاب درباره زندگی خود در دوره جوانی زمانی که بهترین سرگرمی بنده نشستن و تماشا کردن آهنگرانی بود که داس می ساختند و در دوران جوانی با دوستی شهری آشنا شدم هم نوشته ام.

 

در ادامه این آیین شاعر و نویسنده جنوب کرمان افزود: کتاب اردوگاه اطفال در حوضه تاریخی است و ویژگی های رمان دارد، فضاسازی این کتاب به صورت خاطره نیست بلکه به صورت رمان است.

علیمرادی افزود: یکی از ساختار های اردوگاه اطفال این است که به ساختار هزار و یک شبی اشاره می کند، در این کتاب نویسنده علاوه بر شرایط اسارت در فصل هایی درباره ی زندگی خوب و شیرین خود در جیرفت می می گوید.

وی تصریح کرد: زبان اثر، زبانی نرم، مدرن، عاطفی و جذاب است و این ضرب آهنگ زبانی با توجه به موقعیت هایی که در کتاب به وجود می آید عوض می شود.

در این آیین ضمن رونمایی کتاب اردوگاه اطفال مراسم نو دانشجویان (پرچم سپاری) دانشگاه جیرفت برگزار شد و از نویسنده کتاب تجلیل شد.

در ادامه این آیین شرکت کنندگان با حضور در جوار شهدای گمنام دانشگاه جیرفت با آرمانهای شهدا تجدید میثاق کردند.

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − شش =