. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 32663 تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مهر 1397 | 16:45 ب.ظ

گردهمایی شاعران جنوب کرمان، در جیرفت برگزار شد / تصاویر

به گزارش کنارصندل، گردهمایی شاعران جنوب کرمان به مناسبت برگزاری نهمین جشنواره سراسری یادمان ولایت با حضور فرماندار و معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری جیرفت، معاون فرهنگی و معاون مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و جمعی از شاعران جنوب کرمان برگزار شد و در این مراسم شاعران بخشی از […]

به گزارش کنارصندل، گردهمایی شاعران جنوب کرمان به مناسبت برگزاری نهمین جشنواره سراسری یادمان ولایت با حضور فرماندار و معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری جیرفت، معاون فرهنگی و معاون مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و جمعی از شاعران جنوب کرمان برگزار شد و در این مراسم شاعران بخشی از سروده های زیبای خود را ارائه کردند.

 

علیجان سلیمانی دبیر برگزاری نهمین جشنواره سراسری یادمان ولایت در گردهمایی شاعران جنوب کرمان گفت: جشنواره سراسری یادمان ولایت هر ساله به مناسبت سالروز تبعید رهبر معظم انقلاب در دوران ستم شاهی به شهرستان جیرفت با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار می‌شود .

 

وی افزود: نهمین جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت ۱۹ آبان در دو بخش ایثار و شهادت و ولایت و رهبری در شهرستان جیرفت برگزار می‌شود.

 

سلیمانی با اشاره به آخرین مهلت ارسال آثار به دبیر جشنواره تصریح کرد: شاعران می‌توانند سروده‌های خود را تا ۱۰ آبان به دبیرخانه جشنواره واقع در ساختمان یادمان ولایت جنب مصلی شهرستان جیرفت ارسال کنند.

 

احمد امینی روش فرماندار شهرستان جیرفت نیز در گردهمایی شاعران جنوب کرمان گفت: در دوران تصدی خود کمتر به هنر شاعران منطقه توجه کرده ام و برگزاری این مراسم توفیقی بود که در جمع شاعران باشم و این کم توجهی دلیل بر بی اهمیتی نیست بلکه خیالمان از این حیث راحت است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به عنوان متولی امر فرهنگ و هنر پا به پای هنرمندان پیش می رود .

 

وی در این گردهمایی که بمناسبت برگزاری نهمین جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت در جیرفت ، تشکیل شد افزود:بهترین سرمایه برای هر جامعه نیروی انسانی است و شاعران بهترین سرمایه جنوب کرمان هستند اعتقاد ما این است که هنرمندان با هنر خود نقش اساسی و کلیدی را در جامعه ایفا می کنند شاعران می توانند در قالب شعر و هنر خود زبان گویای مردم باشند.

 

امینی روش تصریح کرد:ظرفیت نیروی انسانی منطقه در عرصه هنر بسیار بالاست و ما نتوانستیم این ظرفیت ها را به نحو احسنت پرورش دهیم و برگزاری جشنواره ها فرهنگی و هنری در پرورش و شناخت هنرمندان منطقه بسیار موثر است.

 

فرماندار جیرفت گفت: با ایجاد تحول و دگرگونی در برنامه های مختلف می توانیم اثرات خوب و مثبتی در منطقه برجای بگذاریم و انتظار مردم هم همین ایجاد تحول است باید بیشتر از این ظرفیت های هنری استفاده شود .

 

وی افزود:جیرفت را شاید به قدمت تاریخی ، کشاورزی، رشادت و مردانگی شهدای منطقه و …بشناسند اما در جنوب برجستگی ها و شاخص های دیگری چون وجود ارزشمند هنرمندان در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه است به عنوان نمونه خانه مطبوعات جنوب کرمان رتبه سوم را در کشور دارد این قدرت رسانه ای منطقه ما را نشان می دهد و به تیم دلیل می گوییم جیرفت کلکسیونی از نعمت های خدادادی است.

 

امینی روش با اشاره به ایجاد همبستگی مردم و مسئولان هفت شهرستان جنوبی اظهار کرد: نباید اجازه دهیم عده ای فرصت طلب اتحاد و همبستگی ما را نادیده بگیرند و سواستفاده کنند ما هفت شهرستانیم اما ید واحد، می توانیم در کنار هم برای عمران آبادانی شهر و منطقه قدم برداریم.

 

وی با اشاره به روحیه انتقاد پذیری در مسئولان و دیگر افراد جامعه گفت:جامعه ای که باب انتقاد آن بسته باشد باید فاتحه آن را بخوانیم چرا که اگر همه ما روحیه انتقاد پذیری داشته باشیم می توانیم به روش های بهتری به حل مشکلات و مسائل مردم و جامعه بپردازیم.

 

فرماندار شهرستان جیرفت خطاب به شاعران منطقه تصریح کرد: شما متولیان حوزه فرهنگ و هنر و شاعران در قالب شعر به جامعه آرامش دهید ما باید گوش به فرمایشات مقام معظم رهبری و همراه و پا به پای ایشان پیش برویم.

 

احمد امینی روش اظهار کرد: اکنون در کشور ما نسبت به دوران جنگ باید آرامش زیادی بر جامعه حاکم باشد و امنیت در شهرستان های جنوبی حاکم است ما با ظرفیت نشریات می توانیم عظمت منطقه را به تصویر بکشیم و خبرنگاران از مدیران مطالبه گری داشته باشند.

تنظیم: مژگان سنجری

تصاویر: محمدرضا براهام

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هشت =