. پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 32816 تاریخ انتشار : جمعه 11 آبان 1397 | 07:35 ق.ظ

دکتر سعید برخوری به سمت رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان منصوب شد / تصاویر

به گزارش کنارصندل، آئین تودیع و معارفه رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان روز پنجشنبه دهم آبان نود و هفت در سالن فاطمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار و از زحمات دکتر سیدیعقوب موسوی تقدیر و دکتر سعید برخوری به عنوان رئیس سازمان معرفی شد. یحیی کمالی پور نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در […]

به گزارش کنارصندل، آئین تودیع و معارفه رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان روز پنجشنبه دهم آبان نود و هفت در سالن فاطمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار و از زحمات دکتر سیدیعقوب موسوی تقدیر و دکتر سعید برخوری به عنوان رئیس سازمان معرفی شد.

یحیی کمالی پور نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: یعقوب موسوی انصافا کارنامه درخشانی داشتند، موسوی یک ظرفیت و یک پایگاهی برای مردم جنوب در وزارت کشور است.

 

وی افزود: ما خدمت را باید پاس بداریم و مصلحت ها را بپذیریم و باتمان توان مدیران را همراهی خواهیم کرد.

 

کمالی پور ضمن تبریک به سعید برخوری مدیر سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد:جنوب کرمان منطقه ای با ظرفیت بالا در زمینه کشاورزی است و مشکلاتی را هم در این بخش داریم و برای برون رفت مشکلات از این حوزه باید اقداماتی انجام شود.

 

وی افزود:کشاوزران ما باید دارای شناسنامه کاری داشته باشند و این امر یک مطالعه علمی می طلبد باتوجه به اینکه امسال چه بلایی سر محصول گوجه مردم جنوب آمد و در ماه های اخیر رب گوجه با قیمت بسیار بالایی به بازار عرضه شد این عدم تناسب نشان ازاین دارد مدیریت مصرف و کنترل منابع را نتوانستیم بدرستی کنار هم بگذاریم.

 

کمالی پور با اشاره به اینکه حدود شش هزار نفر فارغ التحصیل رشته کشاورزی در جنوب کرمان است گفت:برای این مطالعه علمی با وجود این ظرفیت در منطقه شرایط و فرصت مهیا است.

 

احمد حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ضمن تقدیر از تلاش های یعقوب موسوی گفت: یکی از مهمترین عواملی که باعث موفقیت ایشان شده نظم و انظباط در حوزه مدیریتش بوده و عامل اصلی موفقیت در کارش عدم دخالت مقامات سیاسی بود و تعامل خوبی که با وزارت جهاد کشاورزی داشتند.

 

وی ضمن تبریک به سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود: سعید برخوری یک شخصیت علمی است و دارای ۲۰ مقاله علمی در زمینه های مختلف است ودر زمینه فعالیتش در دانشگاه جیرفت بین شهرهای حوزه فعالیتش تفاوتی نگذاشته است.

 

حمزه خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد:در حوزه فعالیتش ضمن حفظ تعامل، اجازه دخالت به سیاسیون را ندهند و همچنین عدالت در بهره گیری از نیروهای سازمان ،عدالت در توزیع امکانات و بومی گزینی در منطقه را داشته باشد.

 

احمد حمزه گفت:کشاورزی در کشور ما نقش مهمی دارد و در جنوب نقش بارزتری است به طوریکه یک سوم اقتصاد کشور در حوزه کشاورزی است و هشتاد درصد نیاز کشور را بخش کشاورزی تامین می کند.

 

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی افزود:منابع آبی ما محدود است باید به درستی مدیریت شوند که با توسعه روش های نوین آبیاری در بخش کشاورزی این امر امکان پذیر است.

 

وی اظهار کرد: باید تسهیلات ارزان قیمت دراختیار کشاورزان قرار گیرد و بازار های الکترونیک را راه انداری کنیم.

 

احمد حمزه با بیان اینکه یکی از مشکلات کشاورزی جنوب مسئله حمل و نقل در فصل برداشت است تصریح کرد:سالانه ۱۲۰ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می شود و بالاترین سرانه تولید مربوط به منطقه جنوب کرمان است، مشکل حمل و نقل در فصل برداشت در جنوب کرمان باید رفع شود.

یاد آور می شود: آیین تکریم از سید یعقوب موسوی و معارفه سعید برخوری به عنوان رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی، مدیرکل امور استانهای وزارت و جمعی از مردم، کشاورزان و مسؤلان جنوب استان کرمان، در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

 

محمد علی جوادی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تکریم و معارفه رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت :باتوجه به اینکه در آستانه گرامیداشت ۱۳آبان قرار داریم قطعا امسال این مراسم باشکوه تر از سالهای گذشته برگزار می شود .

 

وی افزود:هیج اتفاق جدیدی قرارنیست در زمینه تحریم ها در کشور اتفاق بیفتد کشورما در همه زمینه ها این آمادگی را دارد که این بحران را به خوبی پشت سر بگذارد.

 

جوادی تصریح کرد : هر تحریم ومبارزه ای آثار منفی دارد ولی مطلق نیست و آثار مثبتی ازجمله نگاه به درون و نگاه به اقتصاد مقاومتی هم همراه دارد.

 

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: جنوب کرمان قطب کشاورزی کشور است و بیش از چهار میلیون تن دستاورد کشاورزی کشور متعلق به منطقه جنوب کرمان است.

 

وی افزود:کارهای خوبی انجام گرفته و انجام می گیرد از تمام کسانس که در گذشته خدمت کردند تشکر و قدردانی می کنیم.

 

جوادی گفت:مشکل اساسی در استان و در جنوب کرمان صنایع تبدیلی است . و اینکه ما بتوانیم ۹۵ درصد آبیاری نوین را در استان را داشته باشیم آمار خوبی است ولی باید بیشتر فعالیت شود و این با سرمایه گذاران ، بهره وران و سازمان های داخلی صنفی و سمن ها صورت می گیرد.

 

وی تصریح کرد:ارتباط نمایندگان جنوب با وزارت در زمینه حمایت از مردم منطقه منحصر به فرد است .

 

جوادی با اشاره به اجرای طرح پایلوت اصلاح الگوی کشت در چهار استان کشور گفت:طرح اصلاح الگوی کشت در جنوب کرمان اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه کشاورز کمترین بهره را از تولید خودش می برد افزود:امیدواریم در آینده بیش از گذشته در زمینه حل مشکلات کشاورزی فعالیت کنیم.

 

جوادی با بیان اینکه سید یعقوب موسوی رضایت کامل در دوره مدیرتش در استان را کسب کرده از تلاش های ایشان قدر دانی می کنیم.به سعید برخوری یک چهره علمی که کرسی و معاونت دانشگاه را رها کرد و این مسیولیت سنگین را به عهده گرفت تبریک عرض می کنیم و قطعا مثل گذشته ثابت خواهند کرد یک نیروی علمی کار را به خوبی مدیریت می کنند.

 

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی خطاب به برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد :شما وامدار پتاسیل داخلی خود، کشاورزان محروم منطقه و سرمایه گذاران هستید وامدار هیچ کدام از نهاد ها و سازمان ها و یا اشخاص دیگری نیستید.

یاد آور می شود : طی حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی سعید برخوری به سمت رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان منصوب و از تلاشهای سید یعقوب موسوی تقدیر شد.

 

آیین تکریم از سید یعقوب موسوی و معارفه سعید برخوری به عنوان رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی، مدیرکل امور استانهای وزارت و جمعی از مردم، کشاورزان و مسؤلان جنوب استان کرمان، در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد./ مژگان سنجری

نظرات بینندگان:

  1. عزیز گفت:

    حالا چرا پایگاهی در وزارت کشور ؟ ربطش

  2. دانشجو دکترا گفت:

    واقعا تغییر به جایی بود. یک نفر مثل دکتر برخوری که از اهالی خود شهرستان جیرفت هستند خیلی بهتر و دلسوزانه تر مشکلات کشاورزان را درک خواهند کرد. با ارزوی موفقیت برای دکتر برخوری عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 9 =