کلاهبردارسریالی کسبه جیرفت و شهرستان های همجوار دستگیر شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل،  سرپرست فرماندهی انتظامی جیرفت از دستگیری فردی که با جعل درگاه یکی از نرم افزارهای خرید الکترونیک تلفن همراه از کسبه کلاهبردری می نمود توسط پلیس فتا این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا محمدرضایی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، در تشریح این خبر افزود: پرونده این متهم با مراجعه حضوری یکی از کسبه فروش کامپیوتر و لپ تاپ به پلیس فتا و شکایت وی مبنی بر اینکه فردی ناشناس مبلغ قابل توجهی از مغازه وی خریداری و به ظاهر از طریق موبایل بانک وجه را پرداخت و سپس محل را ترک نموده که بعد از ساعتی مشخص می شودهیچ وجهی به حساب فروشنده واریز نشده ، لذا با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع ، پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد : در مدت زمان بسیار کوتاهی از تشکیل پرونده ، با حصول گزارش های مشابه مبنی بر کلاهبرداری هایی به این روش از چند نفر دیگر از کسبه در شهرستان های همجوار ، مشخص شد متهم فردی سابقه دار است و به علت کلاهبرداری های سریالی تحت تعقیب مقامات قضایی می باشد.

این مقام انتظامی افزود: سرانجام مامورین پلیس فتا با تلاش شبانه روزی و اقدامات پلیسی ، متهم را که محل سکونت وی دریکی از شهر های همجوار می باشد را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل نمودند.

محمد رضایی با بیان اینکه متهم تاکنون به کلاهبرداری از کسبه مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال اعتراف نموده ، گفت : با هماهنگی مقام قضایی تحقیقات تکمیلی از متهم همچنان ادامه دارد و افرادی که به این روش از آنان کاهبرداری شده است می توانند به پلیس فتا شهرستان جیرفت مراجعه نمایند.

وی در تشریح شگردمتهم افزود: این فرد با شیوه و شگرد خاصی اقدام به جعل درگاه یکی از نرم افزارهای خرید الکترونیک و پرداخت انلاین در تلفن همراه می نموده و پس از جلب اعتماد کسبه ضمن خرید ، بدون اینکه به صورت واقعی هزینه ای واریز نمایدمحل را ترک می نموده است. .

سرپرست فرماندهی انتظامی جیرفت در پایان با بیان اینکه : کلاهبرداران و افراد فرصت طلب معمولا با ظاهری آراسته و با قدرت بیان فوق العاده طعمه های خود را انتخاب می کنند ، گفت : برای پیشگیری از چنین کلاهبردای هایی لازم است فروشندگان و کسبه محترم چنانچه شخصی عملیات پرداخت به صورت اینترنتی انجام داد از نحوه پرداخت بصورت کامل اطمینان و حساب خود را بررسی نمایند و در صورت امکان مشخصات خریدار را به طور کامل اخذ نمایند.