موانع و مشکلات احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی درجنوب استان بررسی شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، صبح امروز با حضور موحد رئیس کل دادگستری، مدیرکل بازرسی،رئیس اتاق بازرگانی جلسه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به منظور بررسی روند پیشرفت و موانع و مشکلات احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان(گلشن آرا) تشکیل شد.

 

یدالله موحد در این جلسه گفت: یکی از معضلات جدی جنوب استان کرمان در فصل برداشت محصولات کشاورزی این است که محصولاتی با هزینه های زیاد به ثمر می رسند ولی زمانی که می خواهند به بازار عرضه شوند با مشکل مواجه می شوند و این باعث هدر رفت دسترنج کشاورزان می شود.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: تکمیل پروژه هایی از قبیل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان(گلشن آرا) می تواند بخشی از مشکلات کشاورزان را حل نماید و برای کشور ارز آوری داشته باشد.

وی در پایان افزود:این جلسه به منظور بررسی وضعیت پیشرفت و برطرف کردن موانع حقوقی- قضائی و موانع احتمالی فرارو و همچنین پشتیبانی لازم از تکمیل این پروژه تشکیل شده است.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان گفت در این جلسه تصمیماتی اتخاذ شد تا این پروژه با قوت و باتوجه به ضرورت منطقه تکمیل گردد

 

مهدی بخشی دبیر ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی در حاشیه هفتمین نشست ستاد استانی در سال ۱۳۹۷ اظهار داشت: ایجاد پایانه صادراتی و ساماندهی کشت گلخانه ای در جنوب استان کرمان نقش عمده ای در جهت ارتقای امنیت پایدار در منطقه ایفا می نماید.

 

معاون رئیس کل دادگستری استان عنوان کرد: راه اندازی پایانه علاوه بر ایجاد اشتغال ۱۷۰ نفر به طور مستقیم و بیش از ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم میتواند موجب تغییر الگوی کشت و کاهش مصرف آب در جنوب استان گردد و با رسیدن طرح به ظرفیت اسمی خود درآمد ارزی سالیانه ۶۰ میلیون دلار ایجاد خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، حمایت حقوقی و قضایی در جهت حل مشکلات و افتتاح پایانه صادراتی دارد، گفت: در این خصوص تدابیری جهت حل مشکلات گمرکی، بانکی و موانع پیش رو در هفتمین نشست استانی ستاد اندیشیده شد.